onsdag 25. september 2024

Kristen redaktør avslører sin implisitte fobi

Man skal ikke gjøre det til sin livsoppgave å befatte seg med svakt kognitivt anlagte, aktører i høye stillinger, faktisk, som foregir å være «intellektuelle», synes jeg, og som skryter og lekrer seg selv med f eks selvbeskrivelsen «framifrå journalistikk», og som bærer tittelen «redaktør», - vel og merke med statsstøtte. (Han beklager nå offentlig for et visst underskudd i stiftelsen han er redaktør for, (se forøvrig  link til siste nummer av Magasinet under).

Når jeg like vel gjør det, står det i folkeopplysningens krav på redelig, hederlig arbeid, et arbeid som ikke skal skjule noe eller holde noe tilbake fra folkets behov for hele sannheten, så langt det lar seg gjøre, og så sant det er lovlig, og absolutt ikke rasistisk. Redaktøren legemliggjør en tendens i samfunnet i dag, en tendens som dikterer og blir diktert, men hvis funksjon uheldig vis "går under radaren" for altfor mange.

Svikter det her, svikter man sitt folk, og gir falske bilder av virkeligheten og en svært utilstrekkelig virkelighetsbeskrivelse?

Det er nettopp dette «Stefanus-alliansens Magasinet» gjør. Nå ber han – i hvert fall indirekte, og krypende om mer støtte fra staten til å fortsette sin «framifrå journalistikk».

Det er snakke her om et menneske som i praksis har forsøkt å hemme ytringsfriheten her i landet, samtidig som han arbeider for å fremme og sikre religions- eller trosfriheten i land der Allah forbyr den, eller undertrykker den på det groveste.

Skal man tillate seg å kritisere mennesker med de aller beste intensjoner (om større frihet), men hvis intensjoner medfører nettopp mindre frihet og dessuten flere illusjoner?

Skal man støtte opp om mennesker som tror de er bedre enn andre og som i tillegg tror at de derfor har en guddommelig rett til å innskrenke og krenke andres frihet – til å tro på hva man vil og mene og si om problematiske ting hva man egentlig mener, og ser det er grunn til å si og mene?

Først denne, en oppdatering til en tidligere postering her på bloggen, om Danby Choi, se her  : Fra pr i dag, 250924, har Høyesterett besluttet at følgende utsagn er straffbare og derfor ulovlige, og rasistiske:

… på Facebook-gruppen «Vi som støtter Sylvi Listhaug: «Fandens svarte avkom reis tilbake til Somalia og bli der din korrupte kakerlakk». Kommentaren var rettet mot samfunnsdebattanten Sumaya Jirde Ali.

… på den lukkede Facebook-gruppen «Fedrelandet viktigst»: «Det er vel bedre at vi fjerner disse avskyelige rottene fra jordens overflate selv tenker jeg!!» og «ja de forsvinner den dagen disse steppe bavianene reiser dit de hører hjemme!».  Jfr vedlagte drøftelser underst.

Sammenlign de rasistiske uttalelsene med følgende rettet mot en person og en islamkritisk kommentar på Vårt Lands Verdidebatt for bare noen få år siden:

Legen, humanisten og forskeren Morten Horn skrev: « – – en tråd som  var ren sjikane. … Det var rett og slett søppel, og uverdig for verdidebatt.no. «Det er ganske fantastisk at du – (henvendt til kritikeren) – her forteller meg at Tajik ville tålt dette innlegget – du, som krenket henne, på hennes vegne. Kritikken var et flagrant brudd på retningslinjene, et av de verste jeg har sett. … »» Se ordlyden i selve kritikken under, følgende postering:

https://neitilislam.blogspot.com/2019/07/hatprat-personangrep-horn-morken-og.html

NB: Islamkritikeren, ikke Horn, ble utestengt av red Johannes Morken fra forumet på livstid!, - helt uten mulighet for pardon, selv om det ikke var noe straffbart eller rasistisk i den islamkritiske kommentaren! Se også for flere detajler:

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/vitne-til-vanvidd-vitne-til-skrudde-sinn.html

Hvem vil ha «irrasjonelle» redaktører? Vel, Staten vil, Morken er nå statsstøttet, se under.

Frihetsforkjemperen Ayan Hirsi Ali sier det slik:

… But this is also what makes me so angry, because the Islamists – and to a certain extent, the leftists – will exploit this. They will exploit what is essentially the goodness of human beings, a desire to ‘do right this time round’, in order to do wrong.

While the Islamists want to use democracy as a tool to win power and then abolish democracy, I think the woke left also wants to do something similar. I think this is part of why the far left does rely on the Islamists to vote for them.

This is then compounded by the fact that the white working class, which was traditionally the group of people the Labour Party relied on, has faded.

So instead, these parties rely increasingly on migrants. This is their new demography.

They think they can harness their vote to come to power. People talk about the ‘great replacement’, but it’s actually a ‘great realignment’. The parties which used to represent the working classes now no longer do so. Instead, they now just represent capital.

… I see Keir Starmer as a front for the radical left. He needs the Muslim vote, and the Muslim vote can be relatively easily gained because Islamists can skillfully organise their communities to vote. But the question that Keir Starmer, and other leftist parties across Europe, should ask themselves is this: ‘What are they demanding in return?’ Because the Islamists do have many demands in return. First and foremost, they want censorship. They want ‘Islamophobia’ to be made illegal. And the way they define Islamophobia is any form of criticism of the political agenda of Islam.

If you talk about the radical views being preached in the mosques or the schools, that’s Islamophobia.

If you question the fact that some imams are telling their congregations not to assimilate and to distance themselves from ‘the infidels’, that’s Islamophobia.

If you talk about the recent examples of sexual abuse against women and girls, some perpetrated by Muslim immigrants, that’s Islamophobia.

If you highlight that there is a kind of soft Sharia law in Britain – which is well established in many Muslim communities when it comes to marriages, divorces and inheritances – that’s Islamophobia.

The same goes if you want to talk about the fact that there are Muslim women in Muslim households being beaten, curfewed, removed from school, forced to marry and then raped.

If you want to expose any of this, you’re committing Islamophobia. And so, all of a sudden, you can’t fight sexual violence against women perpetrated by men.

That is what banning Islamophobia is going to ban, if you allow it. It will ban discussing these issues in the name of human rights and equality. If you question this and ask, ‘Do we really want this parallel society?’, you’ll be called Islamophobic."

Ovenstående fra Ayan Hirsi Ali, (på Spiked). Og det er dette som er tidens meste påtrengende fenomen, et fenomen som de «emosjonelt» korrekte i dag ikke makter å forholde seg til på et rasjonelt grunnlag. De foretrekker å være tvetydige og vage der det kreves klarhet og mot, og vilje til å se, lære, reflektere og ta islam for hva islam sier at den er.

Man kan spørre om Ayan har Johannes Morken, redaktør i Stefanus-alliansens Magasinet, og hans ge liker, i tankene, (men det er mange flere å ta av, selvsagt, i våre dagers tafatte, unnfallende og feige Europa). For han han har gjort sitt for å begrense ytringsfriheten her i landet, ikke utvide den. Det kan komme av en meget dypt indre forvirring eller usunn spenning, og et tilsvarende stort grunnløst behov  for å hevde seg selv på andres bekostning, ved å fremstille seg selv som «bedre», mer korrekt og derfor mer moralsk overlegne, samtidig som man forsøker å lukrere på å gjøre andre mennesker til ofre, uten at disse har bedt om det.

I dagens posteringen legger vi ut noe han nyss har skrevet i sitt statsstøttede Magasinet, «skriverier» som tydelig er ute etter å beskytte islam mer enn å støtte ytrings- og trosfrihet, (hvis man ser litt under den smukke, men akk så «redde» og derfor smiskene eller underdanige overflaten, hvor man finner og kan tydelig ser Morkens behov for å være og bli oppfattet som «emosjonelt korrekt», fordi hans personlighet stråler av servilitet og moraliserende selvgodhet, og behov for å bli oppfattet som uangripelig, et kjennetegn for øvrig som preger det jeg vi kalle svake, opportune og logrende personligheter.

Jeg kunne ha kommentert Morken tekst setning for setning, men gidder ikke. Det blir for dumt. Og kompakt. Generelt vil jeg imidlertid be leseren legge merke til hvor snill han beskriver islam. Islam mangler midler, ikke sant? – det han ber om er å gi mer støtte til islamske områder og land. Det er nemlig vi som har skylden.

«Stykket» hans denne gangen er å forberede en søknad til en stat – den norske -  og en politisk ideologi som er livredde for å bli assosiert med det minste som kan minne om «islamofobi», et begrep som er dannet for å gi de feigeste på både venstre og høyresiden et instrument de kan bruke skamløst til å «shame» all islamkritikk, og på den måten lette kunne innsnevre eller kneble ytrings- og trosfriheten. Han nevner f eks hva det irakske parlamentet har gjort, men nå Irak så ikke føler opp, fordi Irak selv sier at det ikke fins penger, så nekter Morken seg å se en sammenheng med islam proper, (han legger indirekte skylden på oss).

Når han skriver om «menneskerettighetene», så innbiller han seg – og forker å innbille sine lesere om - at de islamske regimene han kommer inn på mener De vestlige menneskerettighetene, mens han unnlat å nevne den islamske menneskerettighetserklæringen, (som ikke tåler noe annet enn sharia, - hvorfor underkommuniserer han her, og holder dette viktige faktumet skjult? Er han såkalt «omvendt rasist» og har han fobi for islamkritikk og islamkritikere, dvs irrasjonell frykt – fobi – for islam og muslimer?

Det virker som om han forberede oss på å ta imot flere asylsøkere eller flyktninger, når pengene en gang ta nesten slutt i disse landene, om ikke lenge, forsikrer han. Han forbereder oss på å ta støyten nettopp for manglende frihet i disse landene! Han snakker om disse landenes mulig manglende vilje til å hjelpe, men nevner ikke med et ord islam som pådriveren nettopp for en slik manglende vilje eller evne. Han nevner likeså manglende rettsoppgjør etter IS herjinger og folkemord. Uten å nevne islam som avgjørende faktor? Han fremhever Stafanus’ støtterarbeid de siste fem årene, for å ta noen setninger, f eks: … Det er også et mål å vise hvordan trosfrihet og kvinners rettigheter ikke trenger å stå i motsetning til hverandre, men heller kan styrke hverandre. Undervisningsheftet «Tros- og livssynsfrihet for alle:
… Fokus på kvinner» ble først utgitt på engelsk, deretter på fransk og arabisk. Nå er det også gitt ut på norsk.

… En liten majoritet i Kuwait har fått statsborgerrett …

… Kyrkjelyden hadde velhavande medlemmer med pengar å avsjå til å byggja kyrkja og til å
driva arbeid som når dei svært mange fattige. Men etter pandemien er økonomien i
Kuwait langt dårlegare ...

Skal man le eller gråte? «Kyrkjelyden hadde velhavande medlemmer med pengar å avsjå til å byggja kyrkja og til å driva arbeid som når dei svært mange fattige. Men etter pandemien er økonomien i Kuwait langt dårlegare». Spørsmål: Ingenting med islam å gjøre?

Intet prinsipielt om islam her, nei. «– Gud hjelper oss og sender folk med donasjonar. Men der vi tidlegare kunne få ei gåve på 10 000 Kuwait-dinarar, får vi i dag 2 000. I heile regionen er dette eit problem, seier metropolitt Ghattas. Ein Kuwait-dinar svarar til 35 kroner» … Å driva ulovleg har inga framtid …

… «Ei stor gruppe overlevande frå det tyrkiske folkemor det mot armenarane frå 1915 flykta til Libanon. Der bur det i dag vel 150 000 armenarar. I jakta på arbeid har mange tusen armenarar reist derifrå til land i Den arabiske golfen.
Kuwait har eit armensk samfunn på kring 4 000. Dei er samla i den armenske ortodokse kyrkja, også dei som eigentleg høyrer til eit anna kyrkjesamfunn.
– Alt armensk liv er organisert rundt kyrkja. Vi har barnehage og barneskule opp til 12 år. Vi lærer nye gene rasjonar språket vårt og historia vår, seier fader Bedros til Magasinet Stefanus. … 150 armenarar bur i Bahrain.
I Saudi-Arabia bur det kring 5000. Der har dei inga kyrkje, men likevel eit samansveisa armensk samfunn» …

Som kommentar til dette, se:

Morken fascistoid?

https://neitilislam.blogspot.com/2024/09/danby-choi-og-var-tidsriktige.html

Klassekampen: torsdag 4. juli 2024; Klassekampen fremmer sterk fobi for islamkrikk

https://neitilislam.blogspot.com/2024/07/klassekampen-fremmer-sterk-fobi-for.html

Se hvordan Morken forklarer folkemordet på armenerne med «religion», (ikke islam):

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/red-johannes-morken-forklarer-folkemord.html

 

 Se denne, blant mange andre, om hvordan Morken har forsøkt å ramme ytringsfriheten her i landet, (men han altså jobber for mer ytringsfrihet i muslimske land):

http://neitilislam.blogspot.com/2021/01/om-en-kronikk-en-kritikk-en-dramatikk.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2024/09/halvor-fosli-en-betimelig.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/12/ytringsfriheten-er-utryddingstruet.html

 

Link til «Magasinet»:

 

https://d3lwycy8zkggea.cloudfront.net/1725018733/magasinet-stefanus-2024-05-web.pdf

 

Morken fascistoid? En ny Toquemada?

https://neitilislam.blogspot.com/2024/09/danby-choi-og-var-tidsriktige.html

https://neitilislam.blogspot.com/2023/11/morken-samlet-til-na.html

 

Link til «Stefanus»:

www.stefanus.no15


…IS-krigarar drap for fote og fylte massegraver. Over 6400 unge kvinner vart kidnappa til sex-slaveri. Unge menn vart bortførte, tvangskonverterte og indoktrinerte til å bli IS-krigarar.
Ti år etterpå lever jesidiane framleis midt i tragedien. 2700 av kvinnene er ikkje komne heim. Inga hjelp i sikte …
I mars 2021 vedtok det irakiske parlamentet ei lov … Men tre og eit halvt år seinare er statusen
deprimerande. Lova har ikkje vore til hjelp verken for dei som overlevde kidnapping, valdtekter og sex-slaveri, eller for dei som klarte å flykta. Kring 150 000 jesidiar har flytta heim. Men framleis
sit kring 300 000 overlevande i formelle eller uformelle flyktningleirar i den kurdiske regionen, der IS ikkje slapp til i 2014 … Men svært få har vendt heim dei siste par åra. … kyrkjelege hjelpearbeidet Zalal Life, støtta av Stefanusalliansen. … – Kvinnene klarar ikkje gløyma overgrepa. Dei slit med tunge depresjonar

… – Overlevande jesidiar har mista all tiltru til naboar, …– Eg har mista håpet om at lova vil hjelpa jesidiane til å gjenoppbyggja liva sine, seier Khidier Domle. Den manglande evna eller viljen til å setja lova ut i livet hindrar jamvel overlevande frå å søkja om hjelp,

Regjeringa i Bagdad skuldar på mangel på midlar. … I lova frå mars 2021 vart brotsverka mot jesidiane aner-kjent som folkemord. Men utan eit rettsoppgjer mot IS kan nedslaktinga skje på nytt.

Eit dusin andre land har politisk slege fast at jesidiane vart utsette for folkemord. Noreg vil ikkje seia dette, det vedtok eit klart fleirtal i Stortinget i februar. Dette må ein internasjonal domstol eller liknande avgjera. seier Nagham Hasan.

… En engasjert gruppe venner av Stefanusalliansen dro i vår på privat besøk til menigheten i Antalya i Tyrkia.
– Det var lærerikt og hyggelig. Pastor Metin Özkaya takket Stefanusalliansen for støtten i form av faste bidrag, ikke bare til enkelt-prosjekter, forteller Reidar Kavlie-Borge.

Stefanusalliansen har i drøye fem år bevisst løftet fortellinger om forfølgelse av kvinner. Det er også et mål å vise hvordan trosfrihet og kvinners rettigheter ikke trenger å stå i motsetning til hverandre, men heller kan styrke hverandre. Undervisningsheftet «Tros- og livssynsfrihet for alle:
«Fokus på kvinner» ble først utgitt på engelsk, deretter på fransk og arabisk. Nå er det også gitt ut på norsk.

… Gratulert av presidenten: Den kasakhstanske advokaten Aiman Umarova, som i mai fikk overrakt Stefanusprisen for 2024, har fått skriftlig gratulasjon av president Qasym-Jomart
Kemelly Toqaev. Han skriver: «Det er en glede for meg å sende mine hjertelige gratulasjoner til deg for å ha blitt tildelt den prestisjetunge Stefanusprisen som anerkjennelse for ditt enestående arbeid som menneskerettighetsforsvarer.»

Han skriver også: «Din fremragende innsats og omfattende erfaring i å kjempe for for menneskerettigheter har fått anerkjennelse ikke bare i Kasakhstan, men også på internasjonalt nivå. Ditt engasjement for å stå opp for de stemmeløse og din utrettelige innsats er virkelig prisverdig. (...) Ditt arbeid er et håpets fyrtårn og en katalysator for forandring, og inspirerer mange til å bli med i kampen for rettferdighet og likhet.»

Videre: Den gresk-ortodokse kyrkja i Kuwait er gudshus og samlingspunkt for 8-9000 menneske. Gudstenesterommet har plass til 300. Kyrkja har storskjerm i underetasjen når det kjem fleire. Dei har også speidar, søndagsskule, kvinneforsamling, familie- og ungdomsarbeid.

www.stefanus.no19
– Alle som oppheld seg utanfor sine eigne heimland, søkjer eit større fellesskap med
sine. Der føler dei seg trygge. Når det kjem nye gresk-ortodokse kristne hit, er første
spørsmålet dei har: Kvar er kyrkja? Det fortel metropolitt Ghattas.

… I Kuwait er det ein liten kristen minoritet som er anerkjent som borgarar av Kuwait. Dei
fleste av desse knapt 300 familiane høyrer til den protestantiske eller den gresk-ortodokse
kyrkja, nokre få er katolikkar.
Alle andre kristne i Kuwait er gjestearbeidarar. Både i Kuwait og resten av Golfen har dei
mange millionane av gjestearbeidarar ingen rett til statsborgarskap og pass.

Dei er gjester til arbeidsvisumet tek slutt, og då må dei ut. 70 prosent av dei gresk-ortodokse gjestear-beidarane i Kuwait er frå Syria.

… Libanon er i dag i djup økonomisk og politisk krise. Palestina er i krise. Ingen vil dra tilbake til nokon av desse landa.
– Folk prøver i dag i staden å koma seg ut av både Libanon, Syria og Irak. I kyrkja mi i Erbil i Nord-Irak ventar 1 500 familiar som har flykta dit, på å koma seg ut av landet, forklarar
metropolitt Ghattas.
Frå vekst til nedgang Det gresk-ortodokse kyrkjebygget blei bygt etter at Irak vart kasta ut av Kuwait i 1991. Den gongen var det vekst og god økonomi i landet.
Kyrkjelyden hadde velhavande medlemmer med pengar å
avsjå til å byggja kyrkja og til å
driva arbeid som når dei svært mange fattige. Men etter pandemien er økonomien i
Kuwait langt dårlegare ...

– Gud hjelper oss og sender folk med donasjonar. Men der vi tidlegare kunne få ei gåve på 10 000 Kuwait-dinarar, får vi i dag 2 000. I heile regionen er dette eit problem,
seier metropolitt Ghattas. Ein Kuwait-dinar svarar til 35 kroner.

Kyrkja står på ein tomt gitt av kongedømmet.Kyrkjelyden eig ikkje bygget.
– Vi er gjester og kan ikkje eiga eigedom. Vi kan ikkje selja bygget og ta med pengane den
dagen vi dreg. Vi kan ingenting ta med oss, forklarar Ghattas og legg til:
– Vi veit at det er olje og pengar her fem eller ti eller kanskje 15 år til.

… Vi går inn i ei usikker framtid, seier Ghattas, og får støtte av generalsekretær Hrayr Jebedian i Bibelselskapet.
– Kvar einaste veke høyrer vi om folk som vil dra. Så lenge det er olje i regionen, vil arbeidet
vårt halde fram. Vi investerer i misjon og tener folket så lenge vi er her. Så får vi sjå kva som
skjer den dagen oljen tek slutt.
 

DEN ARABISKE HALVØYA | BIBELEN
Bibelsk baserte program gjev håp til fattige kristne gjestearbeidarar i djupe traume langt heimanfrå.
..
Bilete av Dubai viser høge bygningar, gigantiske glasflater og rike forretningsmenn og turistar. Men menneska som byggjer skyskraparar og bustadblokker, ser vi ikkje på bileta. Vi ser ikkje dei lutfattige kvinnelege hushjelpene heller.
Gjestearbeidarar, som aldri får statsborgarskap og pass, bur i arbeidsleirar utanfor byen. Fem-seks personar deler ein sovesal. Det er dårlege sanitær-forhold og elendige løner – og smått med privatliv og helsestell.

…I Dubai (eitt av Dei sameinte arabiske emirata) er nær 90 prosent av folket gjestearbeidarar.
I Kuwait er 70 prosent gjestearbeidarar. Mange kom etter at Kuwait var frigjort frå den irakiske okkupasjonen i 1991 og landet opplevde ny vekst. I dag er det er verre å få arbeid og det er dyrt å bu.
– Talet på folk som mistar jobben, som gjer seg skuldige i brotsverk eller tek livet sitt aukar, seier Hrayr Jebedian. … Eitt av dei 26 programma til Bibelselskapet er eit bibelsk basert program for å handtera traume.
– Det er utvikla særleg for gjestearbeidarar som har opplevd overgrep eller seksuelt misbruk og for rusav-hengige og einsame. Vi brukar det også for å førebyggja sjølvmord og hjelpa etterletne etter sjølvmord, seier Jebedian og legg til:
17 000 biblar, 1000 nytestamente og 17 000 bøker gjekk ut frå Bibel selskapet i Golfen i fjor, her frå bibelbutikken i Dubai.

– Mange aktørar dekkjer livsviktige sosiale, økono-miske og medisinske behov. Men Bibelen endrar måten menneske ser på liva sine på.

Mange fattige gjestearbeidarar er analfabetar eller svært dårlege til å lesa og skriva.
– Eit av programma våre er “Bibelen som historieforteljing”. Det hjelper folk som ikkje kan lesa til å forstå Bibelen. Dei kan kjenna seg att i bibelske historier og sjå at livet kan endrast, seier Jebedian.

Bibelselskapet hjelper også kyrkjene med leiartrening av pastorar, som ofte gjer pastorjobben som friviljug teneste utan opplæring.
Bibelselskapet har kontor i Kuwait, Bahrain, Oman, Dei sameinte arabiske emirata og Qatar. Så langt er Saudi-Arabia stengt. Store endringar har skjedd under kronprins Mohammed Bin Salman – kjent som MBS. Men sjølv om MBS har redusert makta til den ekstreme wahabismen, opnar islams heimland ikkje for anna tru enn islam.

Uoffisielt er det fire-fem millionar kristne gjestearbeidarar på Den arabiske halvøya. På tomter gitt av herskarane er det i 17 byar bygt over 40 kyrkjebygg for gjestearbeidarane.
… Det vi har oppnådd, er utan tvil ved Guds nåde og ved samarbeid med styresmaktene,
Hrayr Jebedian.

– Denne påtvinga økumenismen i kyrkjebygga har skapt fantastiske døme på samarbeid – og nokre gonger rivalisering. Kyrkjelydar må læra å leva saman med ei felles stemme overfor styresmaktene for å ha ei teneste blant gjestearbeidarar, seier Jebedian.

Jebedian er gripen av kor sterkt mange gjestearbeidarar er knytte til kyrkjene.– Kyrkja er viktigare for dei her enn i heimlandet ...

… Då Bibelselskapet i Golfen i 2016 for første gong deltok på den prestisjetunge bokmessa i Bahrain, som den einaste kristne aktøren, fekk standen ei oppmuntrande helsing frå ein besøkjande:
«Våre muslimske samfunn treng organisasjonar som dykk for å hjelpe dei å lære og forstå den kristne trua og lære å sameksistere med kvarandre. Dykkar nærvær her viser verdien av å leve i harmoni med ulik tru og å forstå kvarandre betre.»

– De legg vekt på eit godt samarbeid med styresmaktene. Kvifor? – Som bibelselskap er vi plikta til å respektere lovene i landa vi arbeider. Vi importerer biblar og bøker gjennom lovlege kanalar. Gjennom åra har vi bygt opp eit tillits fullt forhold. Det er ikkje alltid enkelt å samarbeida med
offentlege organ i vår del av verda. Prosessar kan la lang, tid. Men tolmod løner seg.

Å driva ulovleg har inga framtid. ...

Forfedrane overlevde folkemordet i Tyrkia. I dag leier dei eit armensk samfunn som ser at fotfestet kan gå tapt i Kuwait.

Ei stor gruppe overlevande frå det tyrkiske folkemor det mot armenarane frå 1915 flykta til Libanon. Der bur det i dag vel 150 000 armenarar. I jakta på arbeid har mange tusen armenarar reist derifrå til land i Den arabiske golfen.
Kuwait har eit armensk samfunn på kring 4 000. Dei er samla i den armenske ortodokse kyrkja, også dei som eigentleg høyrer til eit anna kyrkjesamfunn.
– Alt armensk liv er organisert rundt kyrkja. Vi har barnehage og barneskule opp til 12 år. Vi lærer nye gene rasjonar språket vårt og historia vår, seier fader Bedros til Magasinet Stefanus. … 150 armenarar bur i Bahrain.
I Saudi-Arabia bur det kring 5000. Der har dei inga kyrkje, men likevel eit samansveisa armensk samfunn.

Alle desse har med seg den tragiske historia som ramma armenarane under folkemordet, iscenesett av ungtyrkarane i restane av Det osmanske riket frå 1915. På desse restane vart dagens Tyrkia grunnlagt.

Se hvordan Morken forklarer folkemordet med «religion» og ikke bare ung-tyrkeren, her:

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/red-johannes-morken-forklarer-folkemord.html

– For overlevande etter eit folkemord er det svært viktig å verna identiteten. Dette gjeld ikkje minst ved ekteskap, forklarar fader Bedros.
– Vi rår folk frå å gifta seg utanfor det armenske samfunnet. Vi seier det ikkje direkte. Men dei unge veit det gjennom undervisninga. Nokre få har gifta seg med muslimar. Men dei aller fleste gifter seg med armenarar. Vi takkar Gud for det.

Uviss framtid:
Nye armenarar som kjem for å arbeida er ofte single. Mange har ikkje råd å gifta seg fordi prisnivået på alt har gått opp. Andre kjem åleine, med ektefellen heime, og det kan gå hardt ut over ekteskapet. Ekteskapsproblem og skilsmisser endar hos prestane.
Og ein dag kan det vera slutt på arbeid i Kuwait.
– Mange slit med å fiksa livet. Dei kom hit for å arbeida nokre få år. I dag veit mange ikkje om dei får bli her, seier fader Ardag Kehyayan, prest i den armenske kyrkja i Kuwait.

– Men så lenge det er oljebusiness her, så har vi ei framtid her. Og så frå vi sjå, seier Kehyayan.

Se hvordan Morken forklarer folkemordet på armenerne – med «religion»:

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/red-johannes-morken-forklarer-folkemord.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar