Hva har muslimene å se frem til i Norge – la oss si om 30
år?
Ikke mye. Likevel arbeider de fleste muslimer på å bli ”mer”
og bedre muslimer og dessuten arbeider de åpent eller skjult, direkte eller
indirekte, på å omvende så mange av oss vantro som mulig, innen kortest mulig
tid.
De er tilsynelatende ikke lite sikre på Allah og profetens progresjon og
endelige sier, her i landet, omsider. Som muslim er man guddommelig og ufravikelig forpliktet
til å innføre sharia så snart forholdene tilsier det, og dessuten: Disse forhold har
muslimene plikt på seg på å danne grunnlag for og å skape ved egen private virksomhet og
kollektive innsats.
Det er ingen vei utenom dette, skal man være muslim. Det er
ingen vei tilbake, ingen omvei, ingen annen vei frem.
Eller?
Eller?
Muslimene arbeider med andre ord på å legge forholdene til
rette for å skape et samfunn som mange muslimer selv har flyktet fra, nettopp fordi
det var ”for mye islam”, eller ”feil islam”, i de landene de flyktet fra.
Akkurat når det tidspunkt inntrer – i vår nærmeste
historiske fremtid – kan det være ulike meninger om, Koranen selv antyder når
muslimene skal angripe de vantro, med militære midler, det opereres med et par
ulike brøkdeler, som f esk når de er 20 og fienden er 50.
Et ufravikelig og tydelig krav ligger det imidlertid på muslimer
generelt og til enhver tid: Islamserobret land skal i all evighet tas tilbake,
nær sagt uten hensyn til tap og kostnader for muslimene selv.
Det vil om ca 30-40 år i Norge ha etablert seg tydelige og
vel avgrensede gettolignende områder eller enklaver hvor islam har full
kontroll og hvor norske myndigheter i praksis ikke har adgang, ingen kontroll
og ingen jurisdiksjon. Disse områdene vil da bli styrt av sharialovene, i ulik
grad og i ulik form, alt etter hvilke muslimer som befolker disse separerte områdene.
Ideelt sett – både sett ut fra muslimenes side og den øvrige
norske befolknings side – ville det for de muslimer som nå bor i landet være av
ytterste viktighet at man jobbet for at islam fikk mindre, og ikke mer
innflytelse i landet. Jeg tror de fleste muslimer vil være enig i dette. Jeg
tror de fleste frykter den dagen da de selv må håndheve sharia og ta ansvar for
de handlinger de ifølge islam har plikt til å foreta. Vi
nevner her bare noen få ”tiltak” muslimene selv vil måtte eksekvere:
1 Plikt til drap på alle apostater
2 Plikt til steining/pisking for utroskap
3 Plikt til å piske og/ eller avkutting av hender og i
verste fall føtter for tyveri
4 Plikt for kvinner til å bære hodeplagg
5 Plikt for kvinner til ikke å gifte seg med ikke-muslimer
(et forbud som allerede er i kraft her i landet)
6 Plikt til å drepe homofile
7 Plikt til å betale skatt til islamske myndigheter
8 Plikt til pilgrimsreise minst en gang i livet
9 Plikt til å be 5 ganger om dagen vendt mot Mekka.
10 Himmelsk og jordisk rett for mannen til å gifte seg med 9
åringe jenter
11 Himmelsk og jordisk rett for menn til utroskap med – og voldtekt av - tilfangetatte kvinner
12 Himmelsk og jordisk rett til å lyve for beskytte seg selv
og samtidig kunne fremme Allah og profetens sak.
13 Himmelsk og jordisk rett for mannen til å ta flere koner
All håndheving av ovvennevte er å regne som dyder eller meritter alle muslimer kan kreve belønning for i dette livet og "kompensasjon for" av Allah på dommens dag. Muslimer skal belønnes av Allah for alt dette og dette er faktisk – dog med et visst tolkningsrom – noe muslimer kan betrakte som et ubrytelig løfte fra Allah og profetens side. Ut over dette er Allah nemlig kaprisiøs. Han er kun bundet av sin egenvilje, til enhver tid, og dessuten aldri bundet av noe kjærlighetsløfte, verken til ikkemuslimer eller muslimer. Allah er fjern og suveren. Han dikterer alt ned til minste detalj. Også at muslimer skal be 17 ganger om dagen for å få bekreftet overfor seg selv at han/hun følger dene ene, rette Vei, dvs indirekte at alle andre er på feil spor, nemlig rett til helvete og ilden.
Vil den enkelte muslim på privat og personlig basis føle seg
f eks pliktig til å drepe homofile?
Neppe, og det samme gjelder med de andre pliktene – og rettighetene
- nevnt ovenfor: ”Den enkelte og private muslim” vil med letthet kunne si at
han er for mildere straffer for f eks tyveri enn det som f eks praktiseres i
Saudiarabia og foreskrives i Koranen og hadith. Svært få muslimer i dagens
Norge vil føle seg forpliktet til aktivt å gå inn for at plikten til å drepe
apostater får praktiske konsekvenser og bli gjeldende rett her i landet. Men i
og med at man sier og tenker slik, tar man indirekte avstand fra selve islam,
selv om og på tross av at det ifølge islam en plikt til å følge det lands lover
hvor muslimene oppholder seg, så lenge de er i klart mindretall. Muslimer ha
med andre ord i seg en naturlig iboende tendens til å ta avstand fra islam slik
den er i seg selv.
Dette er det islamske dilemma. Et dilemma stadig flere muslimer
må ta opp og ta tak i og stilling til og forsøke å løse, (helst ved å
konvertere og vrake islam som sådan). Og
hvis dette dilemmaet IKKE stilles i og av de muslimske miljøene av muslimene
selv, kan løpet lett være kjørt for dem, før de selv aner det. Utviklingen går
fort, og tiden er knapp. Storsamfunnet bør på sin side derfor heller bidra mer med
sitt til at dilemmaet kommer på dagsorden enn mer med å tilsløre det og fortrenge
det. Ingen har godt av å leve ”under denyal”.
Og det er her skoen trykker. Få muslimer synes å ha tatt inn
over seg at all den beskyttelse mot de mest barbariske islamfundamentale påbud det
samfunn som de nå lever i gir dem plutselig en dag vil bli tatt fra dem av res
egne sine muslimske brødre, mennesker som vet seg å være mer fromme muslimer enn andre
og som ikke vil gå av veien for å følge Allah og profeten til punkt og prikke,
mennesker som på en eller annen måte har mistet sin naturlige mentale sperrer
for det barbariske.
Vanlige muslimer "vil" imidlertid ikke se at islam forplikter dem. De
tror tvert imot at de islamske pliktene ikke gjelder dem personlig. De vemmes ofte
av de barbariske straffemetodene og kan ikke tenke seg å ”ha noe med dette å
gjøre” selv. De foretrekker dermed den ”vestlige modellen”, de vestlige
grunnverdiene. Samtidig ser det ikke at det det da gjør nettopp er å jobbe mot
islam, indirekte, ikke for islam, (men selvfølgegli altfor passivt, ubearbeidet
og ubevisst).
Muslimer har samvittighet, ja, de er født med den, eller har
en genetisk disposisjon for den, akkurat som alle andre; vi har alle et indre
menneske og et instinkt som får oss til å ta avstand fra og vemmes av islams
iboende barbari. Muslimer er da egentlig mer vestlige enn de i utganspunktet tør
å se, innrømme og ta konsekvensen av.
Islam blir slik sett muslimenes egen verste fiende i dette
landet, hvis den da skulle utvikle seg i større og for norske myndigheter uigjnnomtrengelige
gettolignende enklaver i dette landet, områder som av muslimene selv da må erklærers
for uavhengige og ”frigjorte” fra resten av det norske samfunnet, dvs. nå diktert
av Allah og profetens lover.
Men hva hvis denne erkjennelsen nå fremover skulle sige inn
og bli et vesentlig element i den vanlige muslimske borgers tankemønster og politiske eller kulturelle
følelsesliv? Kan vi da vente oss at det faktisk blir muslimene selv som vil bli
de fremste forkjempere nettopp for de norskvestlige grunnlagsverdiener? Kan vi
med andre ord regne med å få oppleve at det først og fremt blir muslimene selv
som må forvare vårt demokrati mot islam, fordi vi selv svikter alle (ved å ta altfor
mye hensyn til de få) med et snillistisk tanke og holdningshegemoni under den
nå herskende ideologi, nemlig det multikulturelle
paradigme?
At muslimer ikke synes å være synderlig interessert i hva
islam innebærer på et dypere plan enn på ritual- og etikketteplanet, slik mange
opplever det, kan etter vår mening bli et problem fremover. For å ta et
eksempel, et lite detaljbilde i den store sammenhengen: NRK intervjuet i uken
som gikk to herlige og forstandige ungdommer i Bergen, den ene en norsk yngre kvinne
og den andre en gutt med røtter til Afhganistan. Kvinnen fortale om faren sin
som hadde vært soldat i landet og hvordan det skulle gå med ham dahan kom hjem.
Gutten forteller om et liv i Afghanistan som han faktisk drømmer om å komme
tilbake til, men som han flyktet fra. Han vil reise tilbake, sa han, for å
hjelpe.
Rørende, vakkert og bra, ikke sant? Problemet for denne
gutten er er at det er islam han skal tilbake til, en religion og et gjennomsyret
religiøst samfunn han har sett seg nødt til å flykte fra! Nå skal han hjem
igjen og redde sitt folk. Men hvordan kan han redde det under islam? Ved å bli
frafallen? I et land jhvor det er dødsstraff for apostasi?
Men hva har denne gutten lært om islam? Antakelig fint lite, men spøsmålet stilles ikke i reportasjen, ikke i
det hele tatt. Islam har ikke noe med dette å gjøre, forutsettes det, nærmest automatisk.
Eller er det en bevisst unngåelse fra journalistens side og fra en ”samlet” (ubevisstgjort) ideologisert
redaksjon i NRK?
Konklusjon: Muslimer bør motarbeide islam. (Og kommer til å gjøre det med våpen i hånd, med alt fra steiner til molotovcoctails). Muslimer vil komme til å forsvare "våre" menneskapte lover og regler og ikke de lover, regler, påbud og forbud som er nedfelt i Koranen, hadith og sunna. (Og dette med liv og eiendom).
Vi så kanskje begynnelsen på dette under opptøyene i Egypt nylig, "revolusjonen" som fortsatt pågår.
Konklusjon: Muslimer bør motarbeide islam. (Og kommer til å gjøre det med våpen i hånd, med alt fra steiner til molotovcoctails). Muslimer vil komme til å forsvare "våre" menneskapte lover og regler og ikke de lover, regler, påbud og forbud som er nedfelt i Koranen, hadith og sunna. (Og dette med liv og eiendom).
Vi så kanskje begynnelsen på dette under opptøyene i Egypt nylig, "revolusjonen" som fortsatt pågår.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar