Spå om fremtiden?
Nei, takk, ikke jeg. Men nylig ble det lagt ut en artikkel på Resett som
bekrefter noe jeg må ha skrevet for moroskyld for ca 20 år siden, da vår
sivilisasjon fortsatt holdt seg «til det gamle» og hvor da normalitet faktisk
var det normale og der avvik – på det seksuelle – fremdeles ble møtt med en mer
eller mindre dyp skepsis, men hvor fremtiden nærmest ikke betydde noe som
helst, - for den var jo rosenrød uansett hva man følte, tenkte og gjorde. Den
gang vi fortsatt var jomfrunale og ikke «deflorerte» allerede i utgangspunktet
og fra vi var født, som samfunn.
Jeg skrev altså noen
linjer på et ark for å ha noe å vise til som en fremtidskuriositet, kanskje, i
seg selv, men primært for å se reaksjonene til de få i den engere krets av
bekjente, når de eventuelt fikk lese det, der, den gang der. Og reaksjoner lot
ikke vente på seg, de besto i irritasjon, fullstendig likegyldighet og en viss
skeptis, som var nesten var truende: Jeg ble i praksis anklaget for å ha
reaksjonære tendenser, eller bakstreversk. Man anklaget meg for å forsvare det
uforsvarlige, selv om jeg selv neppe gikk for å være «mørkemann» i
selskapslivet og ellers. Reaksjonene bar bud om at en grunnholdning i visse
mijøer var i ferd med å etablere seg for alvor, nemlig det konseptet at «grenser
begrenser» og at grenser derfor var galt og noe som måtte bekjempes. Det
grenseløse ble kort sagt en forestilling som forkynnelse av et nødvendig kollektivt gode, et gode som burde
etterstrebes av alle. Noe annet var autoritært, ja, nærmest nazistisk. For 20
år siden måtte alle grenser rives ned, skulle folk og kultur få blomstre, og
hvor det for kvinner nærmest ble en plikt å stille mest mulig naken i visse
karnevalsmarsjer sommerstid i hovedstaden. Gruppepresset «for frihet» ble
imidlertid
ikke fult opp til punkt
og prikke. Normale mennesker følte at det virkelig fantes visse grenser som man
ikke burde overskride. Full frihet var fortsatt ikke mulig. Og bra var det.
Men i dag? Når jeg
kikker på det jeg skrev den gang, slår det meg hvor rett jeg hadde i mine
spådommer om fremtiden. Og dette bekymrer meg. For det jeg skrev var egentlig
ment å være en slags advarsel om hva som kunne komme. Det jeg skrev skulle
oppfattes ironisk, ikke bokstavelig. Det var ingen oppfordring til nedriving av
alle «stengsler». Jeg håpet antakelig innerst inne at vi skulle slippe å måtte
medvirke til fullt kaos og oppløsning og omvurdering av alle verdier, i hvert
fall de verdier og førsteprinsipper som lå der under, som et trygt grunnfjell,
som vi fortsatt kunne bygge på i full forvissning om at det hadde bidratt til
at vår kultur – på godt og vondt – var en kultur og en sivilisasjon som faktisk
hadde lyktes, fordi denne kulturen og sivilisasjon rent faktisk og objektivt
eller ontologisk faktisk var GOD!
Det skulle vise seg
at jeg både tok feil og fikk rett. Jeg legger ved det jeg skrev etter først å
legge inn et litt bearbeidet og forkortet innlegg av artikkelen jeg altså for
et par dager siden kom over på Resett:
Keneth Olsen, 3. nv 2018 i Resett: Den etablerte pressen fortsetter å
indoktrinere unge jenter til å tro at kvinner som har sex med flere menn
samtidig i «åpne forhold» er normalt.
I KKs artikkel, som er promotert av Dagbladet, har 31 år gamle Hanne,
som er samboer med to menn, og som er kjæreste med flere andre, blitt
intervjuet i en gladsak om polyamori.
Det kommer frem at Hanne var gift i ett år før hun våknet opp en dag og
hadde en «spirituell opplevelse» der hun ble bevisst på at hun hadde evnen til
å elske flere personer samtidig.
– Der og da innså jeg at min drøm er å leve livet mitt som polyamorøs.
Jeg ønsket å lage min egen familie med flere voksne. Det gir meg en trygghet å
føle nærhet til flere personer samtidig – denne opplevelsen gjorde meg bevisst
på at jeg har evnen til å elske flere, fortalte hun til KKs journalist.
Hun fikk grønt lys fra sin ektemann til å legge ut bilder på
sjekke-appen Tinder. Etter å ha fisket rundt fant hun til slutt Kåre som var
«nysgjerrig» på den nygifte kvinnen.
– Ganske raskt matchet jeg med Kåre, og begynte å snakke med han. Han
var singel, og nysgjerrig på meg, så vi traff hverandre et par ganger alene
først. Deretter lot jeg han og mannen min få møte hverandre, fortalte Hanne.
I forbindelse med Hannes sexliv har kvinnemagasinet intervjuet Anita
Skrautvol som er psykologspesialist og spesialist i klinisk sexologi.
Hun synes at Hanne gjør det riktige fordi «noen personer har så mye
kjærlighet å gi, at det kan føles feil å være nær kun én person.»
I intervjuet sier hun at «de som praktiserer god poly klarer å opprettholde
god og jevn kommunikasjon.»
Resetts kommentar, Kenneth Olsen, Resett 3.11.18: Jeg vil kalle denne
«spesialisten» Skrautvol en norsk samfunnsfiende. Hun bidrar til å legitimere
horeri blant unge jenter som åpenbart er forstyrrede mennesker.
Det er ikke rart at denne Hanne er forvirret. Hun trenger profesjonell
hjelp fra en psykolog, men blir her heiet frem av en «spesialpsykolog». En
spesialist som ikke bryr seg om hvordan mannen blir formet for fremtiden.
Hannes ektemann er et offer. Hannes ektemann skilte seg i 2017. Men han
er fremdeles kjæreste med sin tidligere kone som nå har flere menn inni seg før
hun legger seg om kvelden.
Og den desperate unge forvirrede norske mann biter på. Han tar hva som
helst fordi han har blitt tråkket på hele livet av feministkvinnen som ofte er
overvektig og vulgær.
Marie Simonsens mange meninger opp gjennom årene har bidratt til et
unormalt samfunn. Hun har gjemt seg bak ordet “feminisme” for å fremme sin
propaganda.
På sidelinjen har vi bitre single feminister som Dagbladets Marie
Simonsen som er sterkt medskyldig i alt som er gått galt. Ja, jeg vil også
kalle henne en norsk samfunnsfiende.
Fremtiden er langt fra lys.
Mitt skriv, som ikke
vare en profeti den gang for ca 20 år siden, men som faktisk blir en slags
profeti like vel:
Godkjenner gift
bifilt par med barn og homofile samboere som vikarprester
Praktiserer både
heterofili og bifili med Bibelsk begrunnelse
Parets erotiske praksis, som tidligere i år fikk et stort oppslag
i den svenske dagsavisen Dagens Nyheter, ble der beskrevet som ”multiseksuelle
med god samvittighet”. De ble den gang
ikke gjenstand for kommentarer, verken fra legfolket eller den kirkelige
ledelses side, antakelig fordi
paret ble fremstilt nærmest litt humoristisk og i en litt
flørtende tone.
Etter at de nå formelt er ansatte i vikarprestestillinger i
Den svenske kirke, -og installert i en adskilt herskapslignende bolig i
Norbotten-, har det nå utviklet seg et verbalt slagsmål av det helt sjeldne i
soknet.
Menighetsforstanderne i de omkringliggende menighetsrådene
har gått ut i lokalpressen med harde angrep både på biskopen og Den svenske
kirke generelt. Det oppfordres i et glødende fellesopprop til masseutmeldelse
av Folkekirken, som nå i 2 år har vært formelt skilt fra staten i Sverige.
Biskopens motstandere, - og bant dem nærmere hundre muslimer -, samlet i går over 400 protestanter som kom kjørende i biler fra
fjernt og nært for å tute med sine horn og rope fyord i roperter utenfor bispegården
i Kihle prosti.
Får biskopens helhjertede støtte
Etter flere lengre samtaler med paret, som er 34 og 35 år
gamle, og på bakgrunn av bygdesnakket, bestemte imidlertid biskop Amon Faast
Græp i samforståelse med de unge prestene å fremlegge følgende skriftlige
uttalelse for menighetene:
”Paret har min fulle velsignelse og varmhjertede støtte,
ikke bare fordi de er dyktige prester, -eller fordi det er stor mangel på
prestevikarer i landsdelen-, men også på grunn av deres iver for å utbre
evangeliet, samt deres åpenhet og inkluderende varme i møte med så vel
menighetsmedlemmer som annerledes troende. Vi ønsker derfor disse unge
mennesker hjertelig velkommen som medarbeidere for Guds ord og dets utbredelse
i lenet. Paret har nå 2 barn på 3 og 5 år”
I sin redegjørelse, som er på 3 A-4 sider, begrunner
biskopen sitt syn på parets multiseksuelle adferd som helt i pakt med Det gamle
testamentet, lest på bakgrunn av det Det nye testamentet, -og ikke minst på
bakgrunn av dagsaktuelle tolkninger av de gamle skriftene og den brede
konsensus disse har i dagens Sverige, -spesielt i de mer intellektuelle
teologiske miljøer på universitetene og rundt Bispekollegiet.
-Hadde kanskje ikke Abraham flere koner? sør biskopen. -Man
ser her at ekteskapet i Bibelen først og fremst begrunnes ut fra
fellesinteresser, av praktisk grunner, og av omsorgsbehov, og ikke ut fra et
behov for å begrense den nesten livslange og naturlige seksuelle utfoldelse til
kun en partner, sier Græp.
-Når det gjelder Paulus, så bør menighetene minnes om at han
med sitt nesten regelhysteriske menneskesyn, bare var en av mange andre
menighetsstiftere i sin tid, sier biskopen. -Det var fritt frem å gå inn i
andre og mer liberale menigheter, understreker han.
-Har barnevernet vært inne i denne saken?
-Nei, heldig vis, ikke foreløpig iallfall, sier Græp. – Hva
skulle de ha med dette å gjøre? Jeg tror barna vil komme til å ha stor nytte av
å erfare at foreldrene viser at de ikke bare kan elske hverandre, men at de
også kan være intimt glade i andre personer.
En kombinasjon av ren sex og ekteskapelig plikt
Paret som for bare 2 måneder siden nå flyttet inn i den
herskapelige presteboligen, som har 3 stuer, 8 soverom pluss loft og kjeller
med tilhørende uthus, ser ut til å trives bra i sitt nye miljø. Gården har
tilligggende fiske- og jaktretter på 1500 mål skog og paret gleder seg til å
invitere venner og kjente fra bl a Stocholm og Gøteborg.
-Biskopens begrunnelse er meget befriende, sier den
homoseksuelle kjæresten til den bifile mannen i presteparet. – Vi praktiserer
ikke analsex, forsikrer han. -Vi fryser ned
den sæd som flyter av oralsexen med tanke på bruk for fremtidige
generasjoner. På denne måten følger vi Guds bud om å befolke og forvalte jorden på en fornuftig og
vakker måte, og befalingen om å bli flere.
Paret har sammen med sin velgjører biskopen invitert oss til
en uformell pressekonferanse på det digre kjøkkenet i huset. Vi sitter rundt et
gammelt eiketresbord og serveres vin og snacks.
-Vår sex er ren sex, sier den mannlige prestevikaren idet
han legger en arm over skulderen på sin homofile kjæreste og kysser ham rørt på
kinnet, like under øret. Hans kone prestefruen sitter blid ved siden av og stryker
sin nesten snauklippede lesbekjæreste over pannen. Barna sitter på hver av
foreldrenes fang og suger på tommeltottene.
–Vi driver bare
avansert kroppspleie og lever så sunt vi kan, på et avtalemessig grunnlag.
Kroppen er en velsignet del av Guds gode skaperverk. Lystene er for å brukes
under ansvar og til foredling!
Den kvinnelige prestevikaren, eller prestefruen, forteller
nå at det i henhold til Det gamle testamentet var dødsstraff for ”menn som lå
med menn på samme måte som menn ligger med kvinner”. Men også Paulus i Det nye testamentet
ser ut for å fordømme slike forhold.
-Våre forhold kan derimot ikke sees å rammes av disse
budene, eller rettere sagt disse tidsbestemte ”vedtektene”, idet vi følger Guds
ord om å formere oss,- nærmest ut fra plikt-, samtidig som vi selvfølgelig
liker å knulle med hverandre, sier fruen og smiler.
Hennes bifili med den kvinnelig homofile samboeren er i full
samforstand med sin mans ønsker. Hun karakteriserer mannen som en autentiske,
omsorgsfulle og kjærlige person, ”selv om han ikke alltid er like
veloppdragen”, legger hun til.
Paret har på kort tid tiltrukket seg oppmerksomhet over hele
Nordbotten fordi de har leid en buss som storfamilien nå kjører rundt med på
bygdene for å verve konfirmanter. Interesserte får i tillegg til innføring i
kristendom tilbud om opplæring i elementær kabbalistisk meditasjon, spådomskunst
med tarot-kort og runer og dessuten ouija-boards.
Den homoseksuelle partneren og samboeren til presten ber oss
fortelle leserne at den seksuelle praksis presten og han selv bedriver, ikke på
noen måte kan rammes av de gammeltestamentlige forbud, fordi de ikke ligger med
hverandre slik menn gjør med kvinner.
-Jeg har ikke hatt den beste erfaring med menn, skynter nå
husfruen seg å si idet pressekonferansen synes å være over. –Fra jeg var 16 til
jeg var 19 opererte jeg som prostituert med base på et fasjonabelt hotell i
Stocholm, begynner hun å fortelle.
Vi vinker da farvel og er allerede på vei ut og hjem for
kvelden. Vi hører henne si til noen andre journalister på den solide
stentrappen:
-Hvis dere ikke tror det, har jeg beviser i tv-stuen …, dere vet, videoer og sånt …
Biskopen er tidligere
blitt beskyldt for sexuelle ovegrep.
Det hører med i bildet at biskop Græp, 66, for 20 år siden
kom i medias «rumpelys» i en sak om tjenesteforsømmelse som følge av
drukkenskap og en anmeldelse for pedofili, en sak som ble henlagt ut fra
bevisets stilling. For
tjenesteforsømmelsen ble biskopen fratatt retten til å preke i 5 år.
Græp fikk etter dette en erstatning fra Staten på nærmere 10
millioner kroner.
To medlemmer av menighetsrådet i nabosoknet Hals ble i
kjølvannet av dette dømt til ubetinget fengsel i 6 måneder for ærekrenkelser,
krenkelse av privatlivets fred og dessuten for utsettelse av feilaktige rykter …
Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
SvarSlett(1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.