torsdag 3. august 2023

Kan muslimer bli ofre for islam og "kirkens" misjon i koranbrenningens tid?

Vi begynner litt optimistisk: 

http://neitilislam.blogspot.com/2023/07/nar-de-moralsk-overlegne-vil-delegge-en.html

http://neitilislam.blogspot.com/2023/07/nar-koranen-kommer-og-tar-dem-og.html

http://neitilislam.blogspot.com/2023/07/blasfemi-et-menneskapt-verkty-til-bruk.html

https://neitilislam.blogspot.com/2021/03/emosjelle-dramtikere-uten-sans-for.html

Illevarslende fra kirken og kirkene (i Norge):

Preses Olav Fykse Tveit i DnK mener et forbud mot å brenne koranen bør unngås. Han mener det «vil sende et feil signal».

Han sier imidlertid ja til moralsk fordømming av koranbrenning men nei til å ta opp den juridiske diskusjonen.

https://www.vl.no/religion/2023/08/01/dette-sier-fem-kristenledere-om-koranbrenningene/

Illevarslende fra et anonymt nett:

”I annat fall kommer ”dessa kriminella, och deras regeringar, få förbereda sig på ett kraftfullt svar från de heliga böckernas följare, och de kommer inte känna sig säkra en enda minut”.her

Vi sakser: «Dette sier fem kristen­ledere om koran­brenningene», John Martin Johansen   02.08.2023 01:47

… i Norge går diskusjonen, og Ervin Kohn i Det Mosaiske Trossamfund tok i går til orde for å endre Norges lovverk for å forby koranbrenning i gitte situasjoner, skriver Vårt Land.

Avisen har spurt fem kristenledere i Norge … Olav Fykse Tveit, biskop i Oslo katolske bispedømme Bernt Eidsvig, leder av Pinsebevegelsen i Norge Øystein Gjerme, kommunikasjonssjef i Misjonssambandet Espen Ottosen, og generalsekretær i Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn Ingrid Rosendorf Joys.

… Olav Fykse Tveit: – Koranbrenning er en ondskapsfull handling sett fra et moralsk perspektiv … Demokratiet er under press, og da er det viktig å passe på at vi ikke svekker det. Et forbud vil sende et feil signal, sier Tveit.

… Bernt Eidsvig mener Norge bør følge Danmarks mulige lovendring, om det er det som er mest tjenlig for å «forhindre skade». …

Espen Ottosen: – Jeg tror det blir veldig komplisert og kanskje uholdbart for politiet å skulle skille mellom akseptabel religionskritikk og hatefulle ytringer. Jeg er generelt noe skeptisk til den stadig økte vektleggingen på hatefulle ytringer som noe straffbart. Jeg frykter at det blir smak og behag som delvis vil styre …, sier han.

Øystein Gjerme:  Norge bør ikke gi etter for press.

«Det er forståelig at politikerne ønsker tiltak for å begrense skadeomfanget … Tidspunktet for en endring er ikke likegyldig … Gjerme skriver at Pinsebevegelsen i Norge fordømmer koranbrenning på det sterkeste, uavhengig av motivasjon.

«Det er lavmål og bidrar ikke med noe godt», skriver han.

… Ingrid Rosendorf Joys, mener det er konteksten rundt som avgjør om koranbrenning er en hatefull ytring eller ikke. …

Kommentar: «Kirkene» reagerer på autopilot – ullent og med frykt og mangel på «forsvarsvilje».

Man dilter etter politikerne, godhetsposørene og islam, dvs frykten for islam, og da med et stadig mer gryende, men skjult hat for ”vårt eget”. Uttalelsene fra disse lederne er bevisst tvetydige og derfor villedende. Er kristen misjon blitt hatefull? Det virker som om man er redd for å tråkke noen på tærne.

Men tvetydighet er ikke å ha to tanker i hodet på en gang, det er å ha et ønske om å kunne manipulere bedre, og mindre suspekt, ut fra et bedervet hjerte. Tvetydighet vitner tydelig om eksistensiell svakhet, feighet forkledd som godhet.  

Ytringsfriheten er absolutt ikke absolutt, og absolutt ikke noe «hellig». Mange vil i dag si at kristen misjon i seg selv er mer avskyelig enn sporadiske koranbrennniger og mye mer farlig. For er ikke kristen misjon systemisk rasistisk – vil noen si?

Det er så synd på alle verdens muslimer nå, at kristne vil be for dem, på verdensbasis! Det kom en oppfordring bl a i Dagen om dette for et par år siden, kanskje også i fjor, og i år, jeg vet ikke.

Poenget må være at Bønnen logisk sett også må omfatte «norske» muslimer, (men det sies det ikke noe om, for skulle akkurat muslimer her ha et spesielt behov for å bli bedt for, akkurat her, altså?).

Det skal være veldig synd på dem, visstnok. De er så å si ofre ut fra nødvendighet, fordi de er en minoritet, per definisjon! ikke bare ut fra vanetenkning og forestillinger.

Noen betrakter dem som et kollektiv av «barn» som ikke kan stilles til ansvar, men som de vil bortskjemme (på vårt overskudd). Men at de like vel skal forbli muslimer, er visstnok noe alle ønsker, særlig «kykjefolket», de som etter eget siende kan kalles «hellige». Er du muslim, skal du forbli muslim! En slik setning tas av mange muslimer som en fornærmelse, men det skjønner ikke «de hellige». Det de er ute etter er, å erklære islam for noe uforanderlig og muslimer for mennesker som ikke vet å tilpasse seg, ikke ønske å endre og forbedre doktriner og ortodxi. Man ønsker å ha dem i en bås, for bedre kontroll, som evig fattige, som folk vi synes synd på til evig tid. Men selvsagt er det ikke det de sier …

En slik tenkning og en slik holdning blir pleiet av mennesker som driver hypermagi. mennesker som taler på (de ofte selvbeleilig oppkonstruerte) ofrenes side uten å ha spurt dem om lov, uten fullmakt, for slik å kunne tilegne seg mer makt og større anerkjennelse. De stjeler fra sine ofre for å kunne fremstå som mer dydige. De er moderne magikere uten å vite det. De trenger ofre for å kunne for å få gjennomslag for sine maktbestrebelser. De spiller på folks lettlurthet og behov for å sove mer og lenger. 

At muslimene er i et lite mindretall her i landet, gir dem en «mentalt» forsprang fremfor alle andre. At de er i mindretall gjør det ekstra nødvendig å synes synd på dem og forsørge dem på en stadig mer generøs måte. En måte er å øke tilskuddene når det klages på trangboddhet. En annen måte å hjelpe muslimene på er å frykte for islamofobi ved å begynne å hate islamkritikere, og - i denne gata – at man fremfor alt i verden må beskytte muslimene fra å bli krenket, fordi noen brenner Koranen under politibeskyttelse. Muslimene har krav på «safe spaces» og får det. Det er som om godhetsposørene ønsker og vil at de skal bli mer muslimer, stadig mer fromme muslimer, slik at de omsider kan takke oss bare enda mer for denne gaven, som skal være det mest flunkende talent av alle talenter.

Mange kristne driver misjon på disse premisser. (Jeg kjenner muslimer som ikke vil la seg presse inn i dette mønsteret som «de hellige» vil presse på seg selv og all andre). De tror at det er syndig å polemisere mot selve religionen islam. Jo mindre polemikk, jo bedre for de som vil beskytte islam. Resultatet er at islam vokser seg stadig større og sterkere, på vår generøsitet løs. Jo færre kristne, jo flere muslimer, er resultatet av denne formen for passivitet. Jo mer snill man er, jo mer from føler man seg. Lønnen skal sannelig bli stor. Å misjonere ved ikke å misjonere, er blitt en sport for forfengelige og sneversynte.

Godhet kan gjøre svak, irrasjonelt ettergivende, servil og blind. Og imens vokser islam til nye høyder og erobrer stadig nye høyder. Islam forstår at jo sterkere avstand folk tar til koranbrenning, jo større makt vil muslimene få. Det er vanskelig å ikke tro at imamer og andre fromme troende gnir seg i hendene: De kristne gjør jobben for oss. De vitner mot seg selv, Allah har bragt dem til taushet.

Allah er stor og allmektig, nåderik og vis, ikke sant?

Så syn at vi må be for dem, be om guds spesialbeskyttelse, i og med at det ikke oppfordres til bønn for f eks hinduer eller buddhister, eller andre.

Det høres ut som om Allah ikke klarer «brasene». Derfor må vi hjelpe. Vi oppfordres til å be Gud om å hjelpe Allah. For en nedverdigelse, vil muslimer tenke.

Er ikke dette den ultimate å si det på at kristne og muslimer ikke tilber samme Gud? (Kirkene vil her ikke være i stand til å svare klart – ut av frykt for å krenke og bli anklaget for hat).

DnK og andre kristne synes ikke å bry seg om spørsmålet. Det man bryr seg om er å få tilfredsstilt sitt eget selvbilde og den trangen – eller perversjonen - man har for å være emosjonelt korrekt.

Jeg kan vanskelig se det på annen måte. Det ligger noe servilt innebygd i menneskenaturen her, (men vi har samtidig ansvar for å gjennomskuer dette og gjøre noe med det).  Hvem er de, disse kristne, som ber for muslimer i storstilte opplegg med enorme markedsføringskampanjer for «prosjektet»? Alle skal nå få anledning til å vise hvor snille vi er, syndfrie, vil noen si.

Det er vanvittig.

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/vitne-til-vanvidd-vitne-til-skrudde-sinn.html

https://neitilislam.blogspot.com/2019/07/hatprat-personangrep-horn-morken-og.html

Men hva menes egentlig? Skal de kristne be for dem fordi de har en dårlig eller voldelig religion, som ramme de troende muslimer selv, i svært stor grad, nesten overalt? Det fins flere reelle ofre for islam i islamske land enn utenfor. Hvor intet fokus på dem?

Hvor mange muslimer i verden i dag lever i frykt for å si det de mener om islam og funksjonen av islam på dem selv? Føler muslimer generelt at islam er en frigjørende tro? Fremmer islam demokrati og ytringsfrihet? Eller undertrykkes det fire ord og retten til å ytre seg overalt i den muslimske verden?

Ber kristne om frigjøring for muslimene? Ber de om at muslimer skal få frihet til å konvertere til en annen tro uten frykt for deres liv? (Jfr OIC og Kairoerklæringen som jeg ikke blir lei av å referere til).

Og, hvor stor sannsynlighet er det for at en muslim i et muslimsk land skal bli drept i et terrorangrep?

Er det slik at muslimene må leve med en større sannsynlighet for å bli drept enn det vi Vestlige gjør?

https://neitilislam.blogspot.com/2023/07/terror-statistikk-og-kommandolinjer.html

Hvor stor sannsynlighet er det for at en ukrainer skal dø i russiske terrorangrep nå for tiden? Vel, sannsynligheten har steget med en promille av en promille, vil jeg tro, som er like stor som det er at et vestlig menneske dør av et uhell i badekaret. Omtrent. Ikke særlig mer. Så: Ingen fare! Velkommen opp i boblebadet!

Hvor blir det av perspektivene? Alle skjønner alvoret i at Putin angriper så brutalt og helt uten rett, og alle vil forstå at det alvorlige er at ukrainerne blir angrepet med vitende og vilje, og at det avgjørende ikke er at det er svinnende lite sannsynlig at en ukrainer dør under et terrorangrep.

Når det kommer til islamsk terror, nekter man seg å se dette perspektivet. Man ber i stedet for muslimer. Men ber man for ukrainere? Og russere?

Nei.

Hvordan forklare idioter hvordan dette henger sammen?

http://neitilislam.blogspot.com/2021/04/kristen-ramadanbnn-for-islam-allah-og.html

http://neitilislam.blogspot.com/2021/04/om-en-formaning-om-be-for-alle-verdens.html

Fra HRS, som alltid befinner seg i det øverste norske og europeiske skikt:

... Men kanskje noe av det mest uspiselige for politiledelsen som vi da omtalte, var at vi avdekket avstanden mellom politi i felten og kontorsliterne med imponerende mange stjerner på skulderklaffene som velvillig bidrar med sine sosiologiske forklaringer på kriminalitet – og der de oppfordret mediene til ikke å rapportere om overfallsvoldtekter. Bedre ble det ikke da vi avslørte at politiledelsen i Oslo direkte avviste en rapport som var forfattet av operativt politi fordi den hadde «feil budskap».

https://www.rights.no/2023/08/hva-har-denne-buketten-til-felles/

 Og fra Julio Meotti, som aldri legger noe imellom: Burning the Koran - why?

Europe is too big to hide under a stone, but it could try to crawl under it. Op-ed.

https://www.israelnationalnews.com/news/375058

Amy Mek: The French continue to watch the de-Christianization and Islamization of their country Bells of churches have gone silent while muezzin's calls to Islamic prayer are broadcast across the land The four bells of the Saint-Corneille-et-Saint-Cyprien church in La Baconnière (Mayenne) will no longer ring. They were dismantled this Monday, July 31, just before the deconstruction of the bell tower, in front of a hundred devastated people. The rest of the building, erected in 1864, will also be dismantled. Hakim El Karoui, Macron's advisor on Islam, states Islam is the most practiced "religion" in France 2.5 to 3M Muslims vs. 1.65M Catholics - Islam is the second-largest religion in France but comes first if one counts active practitioners. There are over 2,400 mosques, compared to 1,500 in 2003. Only 20 new churches were built in the last decade - Yet, 1 mosque is erected every 15 days Muslim countries are generously funding France's mosques. Foreign funding covers an average of 50% of total costs …

https://twitter.com/AmyMek/status/1686479153988829184

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar