søndag 4. november 2018

Polyamori - et mareritt til å våkne opp av?


Spå om fremtiden? Nei, takk, ikke jeg. Men nylig ble det lagt ut en artikkel på Resett som bekrefter noe jeg må ha skrevet for moroskyld for ca 20 år siden, da vår sivilisasjon fortsatt holdt seg «til det gamle» og hvor da normalitet faktisk var det normale og der avvik – på det seksuelle – fremdeles ble møtt med en mer eller mindre dyp skepsis, men hvor fremtiden nærmest ikke betydde noe som helst, - for den var jo rosenrød uansett hva man følte, tenkte og gjorde. Den gang vi fortsatt var jomfrunale og ikke «deflorerte» allerede i utgangspunktet og fra vi var født, som samfunn.

Jeg skrev altså noen linjer på et ark for å ha noe å vise til som en fremtidskuriositet, kanskje, i seg selv, men primært for å se reaksjonene til de få i den engere krets av bekjente, når de eventuelt fikk lese det, der, den gang der. Og reaksjoner lot ikke vente på seg, de besto i irritasjon, fullstendig likegyldighet og en viss skeptis, som var nesten var truende: Jeg ble i praksis anklaget for å ha reaksjonære tendenser, eller bakstreversk. Man anklaget meg for å forsvare det uforsvarlige, selv om jeg selv neppe gikk for å være «mørkemann» i selskapslivet og ellers. Reaksjonene bar bud om at en grunnholdning i visse mijøer var i ferd med å etablere seg for alvor, nemlig det konseptet at «grenser begrenser» og at grenser derfor var galt og noe som måtte bekjempes. Det grenseløse ble kort sagt en forestilling som forkynnelse av et nødvendig  kollektivt gode, et gode som burde etterstrebes av alle. Noe annet var autoritært, ja, nærmest nazistisk. For 20 år siden måtte alle grenser rives ned, skulle folk og kultur få blomstre, og hvor det for kvinner nærmest ble en plikt å stille mest mulig naken i visse karnevalsmarsjer sommerstid i hovedstaden. Gruppepresset «for frihet» ble imidlertid
ikke fult opp til punkt og prikke. Normale mennesker følte at det virkelig fantes visse grenser som man ikke burde overskride. Full frihet var fortsatt ikke mulig. Og bra var det.
Men i dag? Når jeg kikker på det jeg skrev den gang, slår det meg hvor rett jeg hadde i mine spådommer om fremtiden. Og dette bekymrer meg. For det jeg skrev var egentlig ment å være en slags advarsel om hva som kunne komme. Det jeg skrev skulle oppfattes ironisk, ikke bokstavelig. Det var ingen oppfordring til nedriving av alle «stengsler». Jeg håpet antakelig innerst inne at vi skulle slippe å måtte medvirke til fullt kaos og oppløsning og omvurdering av alle verdier, i hvert fall de verdier og førsteprinsipper som lå der under, som et trygt grunnfjell, som vi fortsatt kunne bygge på i full forvissning om at det hadde bidratt til at vår kultur – på godt og vondt – var en kultur og en sivilisasjon som faktisk hadde lyktes, fordi denne kulturen og sivilisasjon rent faktisk og objektivt eller ontologisk faktisk var GOD!

Det skulle vise seg at jeg både tok feil og fikk rett. Jeg legger ved det jeg skrev etter først å legge inn et litt bearbeidet og forkortet innlegg av artikkelen jeg altså for et par dager siden kom over på Resett:


Keneth Olsen, 3. nv 2018 i Resett: Den etablerte pressen fortsetter å indoktrinere unge jenter til å tro at kvinner som har sex med flere menn samtidig i «åpne forhold» er normalt.

I KKs artikkel, som er promotert av Dagbladet, har 31 år gamle Hanne, som er samboer med to menn, og som er kjæreste med flere andre, blitt intervjuet i en gladsak om polyamori.

Det kommer frem at Hanne var gift i ett år før hun våknet opp en dag og hadde en «spirituell opplevelse» der hun ble bevisst på at hun hadde evnen til å elske flere personer samtidig.

– Der og da innså jeg at min drøm er å leve livet mitt som polyamorøs. Jeg ønsket å lage min egen familie med flere voksne. Det gir meg en trygghet å føle nærhet til flere personer samtidig – denne opplevelsen gjorde meg bevisst på at jeg har evnen til å elske flere, fortalte hun til KKs journalist.

Hun fikk grønt lys fra sin ektemann til å legge ut bilder på sjekke-appen Tinder. Etter å ha fisket rundt fant hun til slutt Kåre som var «nysgjerrig» på den nygifte kvinnen.

– Ganske raskt matchet jeg med Kåre, og begynte å snakke med han. Han var singel, og nysgjerrig på meg, så vi traff hverandre et par ganger alene først. Deretter lot jeg han og mannen min få møte hverandre, fortalte Hanne.

I forbindelse med Hannes sexliv har kvinnemagasinet intervjuet Anita Skrautvol som er psykologspesialist og spesialist i klinisk sexologi.

Hun synes at Hanne gjør det riktige fordi «noen personer har så mye kjærlighet å gi, at det kan føles feil å være nær kun én person.»

I intervjuet sier hun at «de som praktiserer god poly klarer å opprettholde god og jevn kommunikasjon.»

Resetts kommentar, Kenneth Olsen, Resett 3.11.18: Jeg vil kalle denne «spesialisten» Skrautvol en norsk samfunnsfiende. Hun bidrar til å legitimere horeri blant unge jenter som åpenbart er forstyrrede mennesker.

Det er ikke rart at denne Hanne er forvirret. Hun trenger profesjonell hjelp fra en psykolog, men blir her heiet frem av en «spesialpsykolog». En spesialist som ikke bryr seg om hvordan mannen blir formet for fremtiden.

Hannes ektemann er et offer. Hannes ektemann skilte seg i 2017. Men han er fremdeles kjæreste med sin tidligere kone som nå har flere menn inni seg før hun legger seg om kvelden.

Og den desperate unge forvirrede norske mann biter på. Han tar hva som helst fordi han har blitt tråkket på hele livet av feministkvinnen som ofte er overvektig og vulgær.

Marie Simonsens mange meninger opp gjennom årene har bidratt til et unormalt samfunn. Hun har gjemt seg bak ordet “feminisme” for å fremme sin propaganda.

På sidelinjen har vi bitre single feminister som Dagbladets Marie Simonsen som er sterkt medskyldig i alt som er gått galt. Ja, jeg vil også kalle henne en norsk samfunnsfiende.
Fremtiden er langt fra lys.


Mitt skriv, som ikke vare en profeti den gang for ca 20 år siden, men som faktisk blir en slags profeti like vel:

Godkjenner gift bifilt par med barn og homofile samboere som vikarprester

Praktiserer både heterofili og bifili med Bibelsk begrunnelse

Parets erotiske praksis, som tidligere i år fikk et stort oppslag i den svenske dagsavisen Dagens Nyheter, ble der beskrevet som ”multiseksuelle med god samvittighet”. De ble den gang  ikke gjenstand for kommentarer, verken fra legfolket eller den kirkelige ledelses side, antakelig fordi
paret ble fremstilt nærmest litt humoristisk og i en litt flørtende tone.
Etter at de nå formelt er ansatte i vikarprestestillinger i Den svenske kirke, -og installert i en adskilt herskapslignende bolig i Norbotten-, har det nå utviklet seg et verbalt slagsmål av det helt sjeldne i soknet.
Menighetsforstanderne i de omkringliggende menighetsrådene har gått ut i lokalpressen med harde angrep både på biskopen og Den svenske kirke generelt. Det oppfordres i et glødende fellesopprop til masseutmeldelse av Folkekirken, som nå i 2 år har vært formelt skilt fra staten i Sverige. Biskopens motstandere, - og bant dem nærmere hundre muslimer -,  samlet i går over 400  protestanter som kom kjørende i biler fra fjernt og nært for å tute med sine horn og rope fyord i roperter utenfor bispegården i Kihle prosti. 

Får biskopens helhjertede støtte

Etter flere lengre samtaler med paret, som er 34 og 35 år gamle, og på bakgrunn av bygdesnakket, bestemte imidlertid biskop Amon Faast Græp i samforståelse med de unge prestene å fremlegge følgende skriftlige uttalelse for menighetene:
”Paret har min fulle velsignelse og varmhjertede støtte, ikke bare fordi de er dyktige prester, -eller fordi det er stor mangel på prestevikarer i landsdelen-, men også på grunn av deres iver for å utbre evangeliet, samt deres åpenhet og inkluderende varme i møte med så vel menighetsmedlemmer som annerledes troende. Vi ønsker derfor disse unge mennesker hjertelig velkommen som medarbeidere for Guds ord og dets utbredelse i lenet. Paret har nå 2 barn på 3 og 5 år”

I sin redegjørelse, som er på 3 A-4 sider, begrunner biskopen sitt syn på parets multiseksuelle adferd som helt i pakt med Det gamle testamentet, lest på bakgrunn av det Det nye testamentet, -og ikke minst på bakgrunn av dagsaktuelle tolkninger av de gamle skriftene og den brede konsensus disse har i dagens Sverige, -spesielt i de mer intellektuelle teologiske miljøer på universitetene og rundt Bispekollegiet. 

-Hadde kanskje ikke Abraham flere koner? sør biskopen. -Man ser her at ekteskapet i Bibelen først og fremst begrunnes ut fra fellesinteresser, av praktisk grunner, og av omsorgsbehov, og ikke ut fra et behov for å begrense den nesten livslange og naturlige seksuelle utfoldelse til kun en partner, sier Græp.
-Når det gjelder Paulus, så bør menighetene minnes om at han med sitt nesten regelhysteriske menneskesyn, bare var en av mange andre menighetsstiftere i sin tid, sier biskopen. -Det var fritt frem å gå inn i andre og mer liberale menigheter, understreker han.

-Har barnevernet vært inne i denne saken?
-Nei, heldig vis, ikke foreløpig iallfall, sier Græp. – Hva skulle de ha med dette å gjøre? Jeg tror barna vil komme til å ha stor nytte av å erfare at foreldrene viser at de ikke bare kan elske hverandre, men at de også kan være intimt glade i andre personer. 


En kombinasjon av ren sex og ekteskapelig plikt

Paret som for bare 2 måneder siden nå flyttet inn i den herskapelige presteboligen, som har 3 stuer, 8 soverom pluss loft og kjeller med tilhørende uthus, ser ut til å trives bra i sitt nye miljø. Gården har tilligggende fiske- og jaktretter på 1500 mål skog og paret gleder seg til å invitere venner og kjente fra bl a Stocholm og Gøteborg.

-Biskopens begrunnelse er meget befriende, sier den homoseksuelle kjæresten til den bifile mannen i presteparet. – Vi praktiserer ikke analsex, forsikrer han. -Vi fryser ned  den sæd som flyter av oralsexen med tanke på bruk for fremtidige generasjoner. På denne måten følger vi Guds bud om å  befolke og forvalte jorden på en fornuftig og vakker måte, og befalingen om å bli flere.

Paret har sammen med sin velgjører biskopen invitert oss til en uformell pressekonferanse på det digre kjøkkenet i huset. Vi sitter rundt et gammelt eiketresbord og serveres vin og snacks.

-Vår sex er ren sex, sier den mannlige prestevikaren idet han legger en arm over skulderen på sin homofile kjæreste og kysser ham rørt på kinnet, like under øret. Hans kone prestefruen sitter blid ved siden av og stryker sin nesten snauklippede lesbekjæreste over pannen. Barna sitter på hver av foreldrenes fang og suger på tommeltottene.
 –Vi driver bare avansert kroppspleie og lever så sunt vi kan, på et avtalemessig grunnlag. Kroppen er en velsignet del av Guds gode skaperverk. Lystene er for å brukes under ansvar og til foredling!

Den kvinnelige prestevikaren, eller prestefruen, forteller nå at det i henhold til Det gamle testamentet var dødsstraff for ”menn som lå med menn på samme måte som menn ligger med kvinner”.  Men også Paulus i Det nye testamentet ser  ut for å fordømme slike forhold.
-Våre forhold kan derimot ikke sees å rammes av disse budene, eller rettere sagt disse tidsbestemte ”vedtektene”, idet vi følger Guds ord om å formere oss,- nærmest ut fra plikt-, samtidig som vi selvfølgelig liker å knulle med hverandre, sier fruen og smiler. 
Hennes bifili med den kvinnelig homofile samboeren er i full samforstand med sin mans ønsker. Hun karakteriserer mannen som en autentiske, omsorgsfulle og kjærlige person, ”selv om han ikke alltid er like veloppdragen”, legger hun til.
Paret har på kort tid tiltrukket seg oppmerksomhet over hele Nordbotten fordi de har leid en buss som storfamilien nå kjører rundt med på bygdene for å verve konfirmanter. Interesserte får i tillegg til innføring i kristendom tilbud om opplæring i elementær kabbalistisk meditasjon, spådomskunst med tarot-kort og runer og dessuten ouija-boards.
Den homoseksuelle partneren og samboeren til presten ber oss fortelle leserne at den seksuelle praksis presten og han selv bedriver, ikke på noen måte kan rammes av de gammeltestamentlige forbud, fordi de ikke ligger med hverandre slik menn gjør med kvinner.

-Jeg har ikke hatt den beste erfaring med menn, skynter nå husfruen seg å si idet pressekonferansen synes å være over. –Fra jeg var 16 til jeg var 19 opererte jeg som prostituert med base på et fasjonabelt hotell i Stocholm, begynner hun å fortelle.
Vi vinker da farvel og er allerede på vei ut og hjem for kvelden. Vi hører henne si til noen andre journalister på den solide stentrappen:
-Hvis dere ikke tror det, har jeg beviser i  tv-stuen …, dere vet, videoer og sånt …
 
Biskopen er tidligere blitt beskyldt for sexuelle ovegrep.

Det hører med i bildet at biskop Græp, 66, for 20 år siden kom i medias «rumpelys» i en sak om tjenesteforsømmelse som følge av drukkenskap og en anmeldelse for pedofili, en sak som ble henlagt ut fra bevisets stilling.  For tjenesteforsømmelsen ble biskopen fratatt retten til å preke i 5 år. 
Græp fikk etter dette en erstatning fra Staten på nærmere 10 millioner kroner.
To medlemmer av menighetsrådet i nabosoknet Hals ble i kjølvannet av dette dømt til ubetinget fengsel i 6 måneder for ærekrenkelser, krenkelse av privatlivets fred og dessuten for utsettelse av feilaktige rykter …

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett