tirsdag 2. januar 2024

Kristne stjeler 8 milliarder kroner i året fra Gud

Visste du at kristne i Norge stjeler 8 milliarder kroner i året fra Gud?

Jo, dette er sant, ifølge høvding og storpredikant Jan Hanvold, som driver TV Visjon Norge.

Det er ikke snaut. Og hvordan kommer dette regnskapet frem? Jo, Hanvold har det fra redaktør Finn Jarle Sæle i NorgeIdag forteller han, og det går slik:

Kristne i Norge sitter på formuer og inntekter som oppløper seg til 100 milliarder kroner, (inntekter og formuer som da forutsettes å være tiendepliktige):

En tiende av dette beløpet utgjør 10 milliarder, (i året). 

Kristne gir ca 2 milliarder i tiende, (ifølge hvem og hvordan? - sies det intet om).

Altså, etter logikkens strenge lover, som ikke kan lyve: «Vi kristne» stjeler 8 milliarder kroner hvert år fra Herren, Gud …

(Hvem vi kristne er, siers det intet om, altså f eks om hvor vidt regnskapet for Den norske Stats-kirke er tatt med i betraktningen eller ikke).

Dette kom frem i et program som ble sendt i romjulen på Hanvolds kanal.

Se tidligere posteringer tilknyttet Hanvold her:

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/tillegg-supplement-til-theurgen-hanvold.html

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/karismatikeren-og-theurgen-hanvold-og.html

 

Så hvor har han det fra, at menigheten faktisk plikter å betale tiende, og at de følgelig står i et direkte «juridisk» ansvar overfor Gud, for at forpliktelsen skal erlegges, fullt ut, (og helst mer)?

Jo, Hanvold kan sine saker. Han remser opp en rekke bibelvers, både fra GT og NT. Hadde vi kristne betalt hva vi er forpliktet til, hadde «vi» vært en dominerende faktor i norsk samfunnsliv, fastslår han. I stedet ser f eks Hanvold at en menighet har et lokale hvor det står slitne stoler helt fra 1930-årene av, og det vitner om et forfall, mener Hanvold, det var helt forferdelig å se (og så har menighetsmedlemmer moderne skinnstoler og mahognimøbler etc i stua si … det holder ikke, det gpr ikke an, ifølge predikanten, ikke i dag).

Hanvolds «hjemler» for den plikt kristne har, har han direkte fra Gud, dvs fra Guds ord og tale, i Bibelen selv, se følgende «smykke» av gjerninger som påhviler oss:

Joh 10. 10 – han skal gi oss overflod …

Jak 4. 7 – Djevelen skal fly … (i De gamle testamentet forlangte Gud bare 1/10 av  !inntekten, i dag krever Gud 100 % av deg, (bare for å ha nevnt det, og den loven kom 400 år før Loven kom).

14. Mosebok 17-20.

NT: Hebr. 7. 1-5.

5. Mos 26. 1-5 og 15.

4. Mos 18. 13, 18. 16, 17, 18 og 19 (og dette skal være en evig pakt. Levittene, prestene sjal leve av tienden og ikke ha noen arv i landet).

Josva 13. 14.

Malaki (om hensikten, hva? – har vi røvet fra deg?): 3. 7-8.

Nehemia10. 37.

Hensikten i dag er at det skal evangeliseres over hele verden, sier Hanbold. Derfor trenger kanalen penger og ellers annen kjærkommen støtte, bl a testamentariske gaver.

Og Hanvold forteller at den store «visjon-norge-familien» – som kan ha flere hunde tusen medlemmer og faste månedlige bidragsytere ! - har lært seg å betale tiende og enger kommer inn, selv om det kan holde hardt, av og til, kan man få et inntrykk av, på «kollekt»-frekvensen på kanalen, (Hanvold hater forresten ordet «kollekt», men snakker mer med entusiasme gammeltestamentlig om «tiende»). Han mener sterkt at kanalen (og andre kristne) trenger penger for å kunne gi folket mat. Det står at Gud vil åpne slusene, Malaki 3. 11 – 13. Da skal alle få leve lykkelig (og i overflod, ifg John 10. 10 bl a).

I 1 Kor, 9-10 of 1 Kor 9. 13-14, snakker og proklamerer apostelen Paulus om at «vi» sår åndelige frø hos dere, og da snakker vi om «etter korset», og da har Gud gitt oss disse forordningene. Nå eier Gud 100% av deg …

Hvordan få han det til? Vel. Mirakler skjer også i bisniss, som i forkynnelse og misjon. Hanvold ser ut til å være en helt naturlig, svært begavet markedsfører, i tro på det han gjør, og i full forvissning om at Gud er med ham på alle veier, så å si:  

I en annen preken som ble sendt i romjulen, finner vi bl a følgende fra Hanvold:

… Gud ønsker å velsigne oss med velstand, både til ånd, sjel og kropp. Gjennom det verket Jesus har gjort på Golgata kors har vi fått del i nådens og rettferdighetens rikdom, står det, da, i Rom 5. 17, et nøkkelvek, halleluja, hvorfor det? Jo for det at vi skal herske og regjere med han, over demonene, over Djevelen, over omstendigheter og over situasjonen i livet, amen.

… Gud, han, setter oss fro fra fattigdom, det er snakk om at vi ser hva vi har i Jesus Kristus, og da går vi til Salmenes bok, Salme 72, vers 4, … han skal dømme rett for de elendige, han skal frelse den fattiges barn, og knuse undertrykkeren …  halleluja, amen, det er hva Guds ord sier … når du har tatt imot Jesus som din Herre og frelser, … la oss da gå til Salme 132.  det betyr at uansett hvilket utgangspunkt du har når du kommer til Kristus Jesus, så skal da ditt liv bli forvandlet, Salme 132. vers 15, … Sions forråd vil jeg velsigne, og de fattige der, vil jeg mette med brød, halleluja, så Herren, han, vil velsigne den fattige, som kommer ut av fattigdommen, … gå til Samuels bok, Samuel 1, kap 2. 8, … han reiser den ringe av støvet, han løfter den fattige opp av smusset, for å sette ham hos fyrster, og gi ham et ærefylt sæte, … han verner sine frommes føtter, men den ugudelige går til grunne i mørket, for ikke ved sin egen kraft er mannen sterk … ok, så … er det at Gud har brutt forbannelsen, og det er klart, du må tro det, akkurat som du må tro at Jesus har brutt fattigdommen for meg, jeg skal ikke være fattig, Guds ord sier det, og så vil Han da bare velsigne deg … eh, så du blir rik, og du er rik nok til all god gjerning. For å si det sånn. Så dette er jo da en åpenbaring som kommer … gå til Salme 107, 41, - det er stekt med Guds ord og løfter, … men Han opphøyer den fattige … all ondskap lukker da sin munn. Så Gud han setter deg fri fra fattigdommen, som vi har vært inne på før, altså, latskap, det er en synd, og Gud kan ikke velsigne de som er late,  … Hans Nielsen Hauge var veldig opptatt av det, kan du si, det som har med sværmeri å gjøre, det at folks sitter der og leser Bibelen og venter på at Gud skal servere dem noenting, nei, Gud har allerede servert oss alt det vi trenger til, det ligger der, når vi ber om penger, så er det ikke sånn at pengene daler ned fra himmelen, men Gud gir ideer og tanker, som frigjør da kapital, … når du begynner å gå, så kommer velsignelsen til deg!, halleluja, for det at det står at velsignelsen skal etterjage deg … og hvis ikke, så er det noe riv ruskende galt med deg, ok, så det er derfor at Gud da frir oss fra svermeriet, slik at da har å måtte jobbe systematisk, med det vi holder på med. Jeg husker en gang, så ringer det ei dame … mannen min er blitt kristen, han sitter hjemme og leser i Bibelen hele tiden … og det er feil sier jeg … hun kasta til slutt ut han … han fikk religiøse griller … han slo opp telt i haven he, he, det var 15 kuldegrader ute … kom her, jeg skal skaffe deg en hybel, et eksempel på det jeg kaller jeg et svermeri, da er vi til vanære overfor oss sjøl og andre … da jeg levde i tro og opplevede at penger ikke kom til meg, satte jeg inn en annonse … jobbet for meg selv, jeg legger plener … jeg fikk lånt en traktor og en henger … jeg er mest flink til å rive ned, he, som profetene gjorde, for å bygge opp … ditt sinn kan bli fornya, Satan forandrer seg ikke … at du begynner å tenke i andre baner … Guds plan er å utrydde fattigdom, 5 Mos 15, en, hallejula, vi er et vitnesbyrd om at vi er flittige, dyktige, og står på å gjøre en jobb: Det skulle ikke finnes noen fattige hos deg, står det … når du bare lytter på Herrens røst, og holder alle disse bud som jeg gir deg i dag, …  for da skal Herren dun Gud velsigne deg, … slik som han har lovet, du skal låne til mange folk, men selv skal du ikke trenge å låne, … du skal herske over mange folk, men de skal ikke herske over deg, - er ikke det sterke ord? … halleluja, amen, så sånn er det, altså at … ei dame og manne var fattige i Ukraina, de kom inn i menigheten, og fikk undervisning om at fattigdommen åk var brutt … nå er de millionærer … joddisen vi selger her på Web-shop … hun har kjøpt leilighet til pastoren … de skjønner da hvor velsignelsen komme fra, halleluja, de fikk den rette undervisningen … kunnskapen om Gud, ja vel, så begynte livet deres å forandre seg, amen, det er herlig … så da … mener du da at i NT så skal vi være sjuke, elendige og dårlige? Nei, jeg ror ikke på det, for Jesus har tilveiebrakt en mye bedre pakt,

Det skulle ikke finnes noen fattige hos deg, … velsignelse er en multiplikasjon av det du er med det du har, … (gjør narr av: Jeg er så velsigna, jeg har ikke mat i huset etc). …. Fattigdom er en forbannelse, som er brutt, … du har del i Abrahams velsignelse, men du må forstå det, amen, Ok, Dommernes bok 18. 10, dere kommer til et sorgløst folk, …, et land hvor det ikke er mangel p noen verdens ting, he, he, he, og det er det du er kommet inn i, kjære venn, … di er kommet inn i overflodslandet … hvorfor deg? Jo, fordi er Al-Shaddai er min og din Gud, han er rik nok for alle, som påkaller ham, … Gud har rikdommer nok … det er mer rikdom i norske fjell enn i olja, det er bare at di ikke har sett det ennå, …

Filippenserne 4. 19 … mange lever å mannakorn, men det blir ikke noe visdom av det, Min Gud, skal etter sin rikdom, fylle all deres trang i herlighet i Jesus Kristus, … Pauls sier, nå har jeg mottatt alt av overflod … etter at jeg har fått gaven dere sendte … et offer som Gud gjerne tar imot, og som er til behag for ham, ok, … det er viktig at vi ser sammenheng i det, fordi atte det er alltid et men, du må gjøre noen ting, amen, du må rive til deg Guds Rike med makt, det er bare hva Skriften sier, i Lukas 16. 16. Og 5. Mos 28. 13, … om velsignelsen, du blir mulitiplisert, du får barn … barnløshet er en forbannelse, amen, det sier Skriften, ok, vi har bedt for par som ikke har fått barn, jeg bare ba i tunger at hun skulle bli gravid, legen sa at vi ikke kunne få barn, men det ble brutt … en måned etterpå … det fins noe større enn legene, de er sannheten, … su må forstå hvilken sesong du er inne i.

… forbannelsen kom over de som ikke vandret i ordet, … få bort fattigdommen fra ditt liv, … når du søker Guds rike først, og hans rettferdighet, så skal vi få alt det andre i tillegg, alt ha noe med åpenbaring å gjøre, … ord og gjennom Den hellige Ånd, som da er sannhetens ånd, … troen setter seg i bevegelse, amen, vi er movers og shakers, halleluja, vi får ting til å skje, … om den Hellige Ånd ikke beveger meg, beveger jeg den Hellige Ånd, skjønner du?, om ikke Gud beveger meg, så beveger jeg Gud … lov og pris, halleluja, så det blir et samarbeid, derfor bruker jeg det ordet at Den Hellige Ånds er min kompanjong, amen, vi er i kompaniskap, …. Så jeg lar meg lede av Den hellige ånd, og da sier jeg, Hellige Ånd, kom her nå, nå skal vi helbrede noen sjuke, og da … er han på hogget med en gang, det er ikke noe mer jeg vil, sier Den hellige ånd, takk og lov, og så er det han som leder meg, Hei, Jan, gå inn i denne butikken her … for her er det noen som vi skal be med til frelse, og da lar jeg meg lede av han, ikke sant? … Gud velsigne deg …

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar