lørdag 24. februar 2024

Ungjente reddet på Visjon Norge - vil det holde?

To veldig oppløftende tv-programmer fra den siste tiden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Jones_(journalist)#

https://www.google.no/search?q=british+journalist+hunger+ukraina+stalin&sca_esv=ca099d9a36fc4ee2&source=hp&ei=utHVZeK9Ns78wPAPgoaIyAo&oq=british+journalist+hunger+ukraina+stalin&gs_lp=EhFtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocCIoYnJpdGlzaCBqb3VybmFsaXN0IGh1bmdlciB1a3JhaW5hIHN0YWxpbjIFECEYoAEyBRAhGKABMgUQIRigAUiy_QJQlRFYhfgCcAF4AJABAJgB7wGgAfceqgEHMjQuMTUuMbgBA8gBAPgBAagCAMICCxAuGIAEGMcBGNEDwgIFEAAYgATCAgUQLhiABMICCBAuGIAEGNQCwgILEC4YgAQYxwEYrwHCAgYQABgWGB7CAgsQABiABBiKBRiGA8ICBxAhGAoYoAHCAgUQIRifBQ&sclient=mobile-gws-wiz-hp#ip=1

https://www.seilmagasinet.no/global-ocean-race-maiden-tracy-edwards/seiling-pa-tv/866946

Se vår forrige postering, hvor Hanvold irettesetter Job, med de konsekvenser det kan få:

https://neitilislam.blogspot.com/2024/02/jan-hanvold-irettesetter-job-og-lser.html

 En annen opplevelse hentet fra de siste dagers programmer på TV Visjon Norge, var et intervju med et ungt menneske som så vidt unnslapp … og ble reddet tilbake igjen i folden eller tradisjonen i et visst miljø, kan vi si.

Hun la frem en gripende historie, en spennende fortelling og så vakker, ærlig og frimodig som hun var, fikk jeg umiddelbart en følelse av deja-vy, og en følelse av Skjønnheten og Udyret, hvis du forstår.

Jeg fikk så inderlig håpe at hun skulle være reddet for alltid, og måtte ta meg sammen for ikke å la en viss skepsis snike seg inn i mine konsepter. Hvor lenge vil hun kunne holde – på sin tro?

Jeg vil tro at det denne unge kvinnen har opplevd, er blitt en ganske vanlig opplevelse, for mange ungdommer i dag, dvs for alle dem som ikke har noen bakgrunn i våre demokratiske tradisjoner.  Og denne tendensen vil bare forsterker seg: De fleste ungdommer har nå fått venner blant muslimene og disse vil så etter hvert bli konfrontert med situasjoner og fakta som krever et valg for å vise hvem man er og hvem man tilhører og er lojal mot.

Det viktigst spørsmålet vi kan stille, er derfor: Hvilket miljø, hvilken tradisjon, hvilken tro har flertallet av disse ikkemuslimske ungdommene av i dag, som så å si kan forberede dem på hvordan de skal møte muslimer og islam, spesielt på lengre sikt?

Er grunnlaget blitt for dårlig? Hvor svikter det? Hvem svikter disse ungdommene?

Det sies jo fra «høyeste hold» at alle kulturer er like gode, så hvorfor skal ikke muslimenes tradisjon, kultur og historie være like god som vår? Ja, smed slike spørsmål og den holdningen til tingen som følger med på lasset, er det ingenting å undre seg over om det store flertallet av de hittil ikkemuslimske ungdommene om ikke mange år vil velge islam fremfor en eller annen form for kristentro. Slik sett vil det bli mye lettere for ungdommen å posere med godhet fremover, for islam vil jo sette «fangene» fri, ikke sant? Og da ligger det jo mange slags virkemidler for hånden, og der Allah vil det, må det jo være helt OK. Kristne vil lett bli ansett for å være svake og kristentroen en sak for servilt betinget emosjonelt korrekte individer, «en forsamling av hellige» som bare bør foraktes.

Eller? Jeg er redd bølgen vil ramme de kristne hardt, og da kan de står der og proklamere fred og gjenfødelse på podiene, vil ungdommen tenke.

De vil da indirekte si og fort kunne tenke at den kristne tradisjon er mindreverdig og at de som tilhører dem er mindreverdige. Det er noe underlig i dette å si at kristentradisjonene er mindreverdige når man samtidig bedyrer at alle kulturer og alle troer er like verdige.

Et skremmende perspektiv, eller? Er alle troer like tolerante? Geisler og Kreeft

Nå hadde denne kvinnen en bakgrunn som hjalp henne hjem i en slik situasjon. Hun er kanskje en av de få nå, med en slik bakgrunn. Jeg tenker med gru på hva alle de andre, uten en slik bakgrunn, vil gjøre. Hvilken betydning har virkelig denne bakgrunnen? Hvor mange kan den redde?

Og hvordan skal det gå med alle de som ingen tradisjon og ingen ”bakgrunn» har som kan gi dem veiledning og tilknytning? Vil vi ikke se at flere og flere ungdommer forlater «sitt eget» - og det burde ha vært der av livgivende tradisjoner og troer - for å omfavne «det nye» med å gå «all in» for dett nye og så forjettende for mange – det som begynner som søt musikk i selve det multikulturelle, men som ofte ender i en intoleranse og som krever underleggelse seg under besnærende og totalitære krefter?

Det jeg – også - ble redd eller engstelig for var dette:

I boken The Wealth and the World, 1989, snakker John Avanzini om “slaget mot dette å være fornøyd» (med hva man måtte ha). Men det dreier seg ikke om et slag som de hellige utøver for å bli fornøyd, eller tilfredsstilt, i en ond verden; det dreier seg heller om en vanhellig kamp mot Satan, som frister dem gjennom falsk religion, slik at de skal tro at de har nok. Satan må imidlertid motstås, for Gud vil at de hellige skal ha «umåtelig my mer» enn bare dette å ha nok, slik at de kan få alle behov og begjær tilfredsstilt. I tillegg til trofast å betale tiende og «generøse ofringer», er det et sikkert våpen å bruke mot Satan for hånden, nemlig å be følgende bønn: «Nei! Du kan ikke ta noe mer av de pengene Gud har bestemt skal tilfelle meg. Du kan ikke hindre meg fra å få den rikdom som Gud ber meg om å ha og ta kontroll over».

Denne offensive bønnen forteller oss altså hvordan kristne bør få tak i de pengene Gud har ment for dem. Flid og trofast arbeid anbefales ikke. Man skal heller be om å bli utstyrt med «violent spiritual force» aggressiv åndelig kraft, i store mengder: Gud skal gi deg overmenneskelige krefter som kan gjøre deg mektig og rik, krefter som overgår dine naturlige evner, … ikke bare i en fjern fremtid, men like her og nå, i dette livet. Og hvordan får man så tilgang til denne overstigende åndelige kraften?

Ja, det var dette jeg spurte meg om, etter å ha sett og opplevd den vakre, unge kvinnen på Visjon Norge, en person som fortalte om hva som hadde reddet henne.

Se denne:

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/den-norske-kirke-ikke-lenger-helt-norsk.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2016/01/den-illeberale-og-totalitre-norke-kirke.html

http://neitilislam.blogspot.com/2022/05/er-den-norske-kirke-i-ferd-med-bli.html

 

Her treffer vi problematikken presist:

https://neitilislam.blogspot.com/2022/02/andy-bannister-om-bla-allahs-identitet.html

https://neitilislam.blogspot.com/2022/02/per-haakonsen-et-forsk-pa-defamering-i.html

Innspill og litt niste, kanskje, med på veien:

"Jeg ber og formaner enhver from kristen om ikke å ergre seg over eller ta anstøt av Bibelens enfoldige tale og beretninger. Tvil ikke på det, hvor tåpelig og ille det enn lyder"

Martin Luther

https://neitilislam.blogspot.com/2022/11/hva-har-luther-med-jirde-antonsen-og.html

 

Assosier: “My own desires are part of the flux of forces of nature”, Atheist priest, Rev Don Cupitt.

her og cupitt, liberalteologene og Dnk

 

Den unge, vakre og våkne kvinnen forteller om noen, i et annet miljø hun nyss var i en stund, som sa at:

… det er en jente her som ikke har konvertert eller (ble det sagt i det muslimske miljøet der)  … vi må få henne frem, da, og jeg slet utrolig mye med å sette grenser. Jeg ble bare dratt med i strømmen, og plutselig så bare satt jeg der da, foran denne imamen og alle begynner å gråte, - hva er det her for noe? Jeg opplevde ikke noe sterkt selv, jeg begynte ikke å gråte, men alle rundt meg, det var veldig sånn … er ikke det et tegn? eh, men jeg opplevde det ikke sånn wow … det er ikke som med dåpen, for å si det sånn, men etter det, så ble det sagt ting på arabisk, det var bare litt sånn, alt gikk så fort, det bare … , sånn plutselig var det over, og venninnen mine begynte å legge det ut på sosiale medier og jeg var veldig sånn, nå tør jeg i hvert fall ikke å tenke mine egne tanker, jeg begynte å vurdere, hvordan henger disse religionene sammen? - hvis de tror på Jesus, hva er forskjellen da, og vi og tror på Jesus, ikke sant, det var utrolig vanskelig, for jeg ble liksom dratt med, og da kunne jeg møte på folk som spurte, er ikke du den norske konvertitten? og da ble jeg litt kjent som det, og da startet jeg en ny reise hvor jeg ikke tørte å si at jeg var usikker da, kan man si.

… Hvordan du kom tilbake tik Jesus og Salma, sterkt … veldig koselig … dette med islam, verses troen på en levende Gud … hvordan gikk det det videre …

Ja, fordi jeg, det er jo noe med det da, som du sier en levende Gud, det er utrolig lett når du kjenner den levnede Gud, når du kjenner å merke at han ikke lever andre steder, du kan merke forskjellen på liv og død, og det var jo noe jeg merket … men det var veldig vanskelig å skulle på en måte tenke sine egne tanker, tørre det og gå inn i seg selv, for jeg det er veldig sånn at jeg nå ser at det her ikke er sant, hva skal jeg gjøre da? Alle rundt som driver og prater om dette og hva blir konsekvensene, man kjenner jo mange utrolig god muslimer, de er naboene våre og vi er kjempe glad i dem, og de skal bli frelst i Jesu navn, og de er gode mennesker, men det står også i Koranen om at hvis man går vekk fra troen da, så kommer det konsekvenser av det og da står det at du kan gjøre noe med de som går vekk fra troen, og jeg var veldig redd for det, for å ble jo jeg da regnet som en troende innenfor deres tro, da, så selv om ikke hjertet mitt var med, så var det liksom noe som var skrevet på panna mi da, som overskrift, liksom, da, så jeg tenkte det var utrolig vanskelig, for jeg var jo egentlig liksom bare sånn … masse spørsmål, Jesus står jo om i Bibelen og ikke sant, hvordan henger dette sammen, hadde ikke hørt noe om det før heller , for jeg hadde på veien ikke fått med meg viktigheten av at Jesus er Guds sønn, og at at det er det som gjelder og at Gud tok bolig midt iblant oss, ikke sant, og det han gjorde på korset, det er essensen, det er evangeliet, det er snublesteinen, ikke sant, og hvis vi går vekk fra det, og på en måte endrer på det, så mister vi kraften, og da er det ikke lenger frelse å få da er det og det er evangeliet vi skal forkynne og ikke noe annet, men det hadde ikke jeg på en måte plukket med meg, ale de årene på søndagsskole og i ungdomsarbeid, eh, så jeg tenkte ikke så mye på at Jesus var Guds sønn akkurat, men det jeg opplevde, der var at jeg ikke opplevde Gud der som jeg gjorde hjemme, når jeg satt hjemme på rommet mitt og ba til Jesus … og hvor jeg har kjent liksom at Jesus lever, det er ikke bare at vi tror på det, men erfarer det, men der merket jeg at det var dødt, og det hadde jeg merket en stund, også, med tanke på hvor mye jeg slet, så var det vanskelig å ta til seg hvordan Gud opp i det liksom, ja, men jeg merket at liksom det var noe der … du kan ikke gå fra herlighet, og så får du ikke … de må være like bra, i det minste da, men det gikk på en måte nedoverbakke, så jeg prøvde på en måte praktisere det sammen med , men det som er eh kan være tilfeldig da, eller at Gud virker alt til det gode, sa, jeg var der i den moskeen i 2020 og så kom jo coronaen, ikke sant, og det gjorde at jeg ikke fikk noen opplæring innenfor det her med islam, det var jo ikke noen som tok noen lederrolle, for meg, og da kan man jo tenke i det universet da, hvordan Gud jobber, … bruke denne tankegangen på en måte, ikke noe sånn konvertittopplegg som jeg kan være med på, jeg satt hjemme for meg selv og … hvordan skal man gjøre dette og i bønn, og, så det var jo veldig uvant, kraften var jo ikke der, og så går det liksom en stund og jeg forteller jo ikke til folk selv at jeg er muslim, for jeg opplevde ikke det i hjertet, jeg kunne sitte hjemme for å se hvordan familien reagerer på dette her, men det har vært problemer hjemme og, ikke sant, en skilsmisse her så mamma reagerte på dette, ekstremt,, men prøvde å ikke støte meg vekk, da, når hun først fikk ha litt kontakt med meg, prøvde å respektere meg, samtidig, så inn litt da, så det var hennes måte å jobbe på, og den virker, virkelig, det gjør det, så, men til andre sa jeg ikke dette, dette med gutter og sånn, og de skulle liksom prøve seg på meg, på en måte, så kunne jeg også bruke det at jeg hadde konvertert, men jeg vill ikke det, jeg vil ikke at det var det som skulle komme fram, for jeg trodde ikke på det helt, jeg ville bare finne ut av det på egenhånd, på en måte, ikke det at det var noe jeg skulle være kjent for, så hørte du ingenting til slutt, mens, eh, lengselen etter å virkelig høre Guds stemme og være nær han, den vokser jo bare i meg, jeg går jo da inn i … det er et veldig mørkt miljø, det gjør vondt miljø, det er mye rus og vold og voldtekter, det miljøet er forferdelig, det som vi ser utbre seg da, med den kriminaliteten, og det å leve i et sånt miljø, eh, og samtidig finne ut dette med Gud og jeg skjønte … en veldig lengsel, at hvor er Gud og hvorfor er det ikke sånn som da jeg var liten, jeg har jo kjent deg hele livet, da, så jeg lette veldig etter Gud og merket at jo større lengsel, jo større ble også frimodigheten til å eventuelt ta konsekvensene av å gå vekk fra det her da, og det er jo da, ja, det som da skjer … så i 2021 … når Ramadan etter hvert kommer, så tenkte jeg at det her er jo den måneden hvor de opplever mest, og snakker om dette mest, og hvis jeg da ikke opplever noe nå engang, da har jeg grunn til å si at Jesus ikke er her, Gud lever ikke her, han er et annet sted, og jeg har kjent han før, og jeg vil komme nær han igjen, og jeg kjente, jeg vil komme nær til ham igjen, så, da husket jeg at jeg satt meg ned og så ba jeg da, på da den bønnesammenhengen, nå i denne måneden når de opplever det så sterkt, hvis jeg ikke opplever noe da, da skjønner jeg, altså, da er jeg villig til å si at dette her er ikke sant, og den lengselen etter deg er så stor at … jeg var redd for å bli banka opp, jeg var redd for forskjellige ting da, hvordan folk skulle reagere, vennene, men folk rundt der igjen, ryktet spres, ikke sant,  en. Så, men jeg bar den bønnen og jeg opplevde jo akkurat det at det var ikke noe der, da, var det bare å reise meg opp, … så jeg satte jo i gang da og liksom og kjente på en veldig … for jeg tørte ikke å fortelle dette til folk, jeg fortalte det til ei venninne, at jeg ikke tror, ikke si det til noen, ikke si det til noen, liksom, og en, så opplevede jo vi fler episoder, da, og det er jo ikke sånn at alle nødvendig vis opplever det samme, … men det er veldig vondt, gå gjennom mye fælt, og de de opplevde var at de ble låst inne i leiligheter, av gutter, som først virket å ha gode intensjoner, men ikke hadde det alikevel, og det hadde ført skjedd en gang, og jeg hadde ringt politiet, de hadde tatt mobilene våre og vi hadde ikke kommet oss ut, og på en måte ting ble bra da, og Gud var jo der og beskyttet, jeg ble jo bevart der, da, og så havnet vi etter det i en ny situasjon igjen, og jeg var bare sånn helet oppgitt, nå er vi ferdige her, dette miljøet var liksom litt spennende først, men nå kjenner jeg at det her går ikke, … jeg vil ut herfra, … pappa, mase kontakt med politiet, pappa vet hvor vi er, og vil komme, for nå er jeg ute sent osv, så slipper dere også å få bråk, … det er litt dyrisk, på en måte, de kan forvente av deg at du skal ha sex med dem, men jeg kjente jo på mine kristne verdier, da, du har jo drømt om ekteskap hele livet, og lett, men ikke finner det, på en måte i så ung alder, så for meg var det ikke aktuelt å delta i det, da, og det litt interessante der er at de ikke frimodig kan fortelle om sannheten, hvor Gud hjelper oss ut av hvilken som helst situasjon, for han satt og løy, men løgnen kunne ikke få meg fram til målet, og så opplevede jeg at jeg fikk si sannheten, jeg ønsker et ekteskap, jeg har ikke lyst til å sex med dere, og liksom la meg få gå da, men da begynte han å tulle med at han har en imam, og han kan vier oss og gifte oss her, da, begynte han å tulle med, men da var det bare som det kom et ord til meg, eller et budskap eller hva, og det tror jeg virkelig var Den hellige ånd, som bare ga meg noe da, å bruke, hvor ordene våre kan bli til et sverd nå det brukes riktig og med gode hensikter, da, jeg opplevede liksom. Jeg tror på en Gud som ikke straffer meg, jeg tror på en Gud som er glad i meg, … det en helt annen fortelling, ingen kan fortelle meg noe i nærheten av den vi har og fortelle om Gud, men han tror på en Gud som straffer, han tror på en Gud som sitter litt høyere opp i himmelen, han har litt mindre kontakt med han, og han vet ikke hvordan den guden … han er mer uforutsigbar, så jeg kjenner at jeg bare skulle si atte, tuller du med Allah? En imam … skal ha respekt for, og du har tulla, ikke sant, og da begynner han å lytte, da, oi, man skal ikke spotte gud eller tulle med en imam, det er jo liksom systemet deres da,  så han ble rett og slett så redd at nei, nei, nei, jeg bare tulla, jeg bare tulla, jeg bare tulla, bare dra, liksom, jeg går bare rett ut av leiligheten, og ja, da var jo kamp nummer to var jo da venninna mi i den leiligheten, som jeg da fikk til, ta noen telefoner og holde på, da, og det som skjer er hun og jeg står og krangler litt for det at hun fortsatt var litt naiv, jeg var mindre naiv og kjente at … nå må vi leve riktig da, liksom neste gang, kan det gå galt, det er jo galt allerede, men liksom vi vet jo ikke hvor langt dette kan gå, da, og det som skjer er at vi begynner å gå nedover, fra, vi var på … og skulle komme oss hjemover og … men så plutselig, jeg husker, ikke hva som kom først, men jeg bare gikk og hadde en skikkelig bønn inni meg … jeg gikk liksom og ba høyt, og sa Jesus, Jesus, … så får jeg et syn, eh, og det synet har jeg også fått tidligere, men i dette miljøet så drakk vi utrolig mye, og det gjorde at jeg … jeg hadde glemt det, men nå fikk jeg det på nytt, og det synet viste at du må komme tilbake – nå vil jeg ikke gå helt inn på det syndet – men det viser veldig tydelig at ja, jeg må hjem igjen, det kan komme en dag da det er for sent, ja, så veldig raskt da … det var en radikal omvendelse som skjedde, i meg, jeg kjente at jeg bare liksom skulle hjem igjen, og jeg skulle tilbake til kirka, det var en som tok meg med på kveldsmøte på sommerfestivalen og jeg var tilbake … det vare der jeg gikk ut av kirka i 2018, og i 2021 er jeg tilbake, og siden har fulgt Jesus da, men opplevde at det er vanskelig å fortelle, fordi det er så hardt på en måte, så mørkt, at jeg følte at folk kanskje ikke vill skjønne, og etter hvert tenkte folk at dette her var min frelseshistorie, at jeg ble frelst, på en måte, da jeg kom hjem, men det var jo ikke det som var greia, det var da Jesus tok meg hjem igjen, som det står, i Johannes 10. 27, at mine får høre min røst og de kjenner meg og de følger meg han hentet meg hjem igjen og så som det også står i Romerbrevet kap 8, der fikk jeg veldig viktig bekreftelse, det var en gang jeg skulle dele vitnesbyrdet mitt og komme med det verset, jeg er viss på at hverken død eller liv, engler … han ramser opp masse ting, ingen ting kan skille oss fra den kjærligheten Gud har til oss, … der fikk jeg svaret mitt, de var på et punkt det var begynt å bli farlig, så dette er ikke min historie om hvordan jeg ble frelst, … jeg hadde Jesus, jeg gikk meg vill, som en sau, men han kom ut og hente meg hjem igjen, og siden har jeg vært hjemme i kirka, og holder på med å …

Programleder: Utrolig, fantastisk og herlig å ha deg hjemme igjen Sana (kan være et psevdonym) … og tusen hjertelig for at du kom, … musikk nå (hvor Sana og lillesøsteren på rundt 10 synger sammen).   


https://neitilislam.blogspot.com/2024/02/vil-hanvolds-karisma-makte-stanse-eller.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2024/01/kan-satan-i-dag-vre-kristen-redaktr.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2019/06/det-selvskadende-emo-moderatiet-pa.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2023/03/redaktr-vi-skal-lide-mer-de-andre-mindre.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2022/05/islam-drammen-og-sverige-og-det.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2023/12/karismatikeren-og-theurgen-hanvold-og.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2020/11/er-alle-troer-like-tolerante-eller-like.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2019/07/helt-ukvalifisert-pa-documentno.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2021/07/treenigheten-og-vare-dagers-totalitre.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2019/04/fins-det-en-stor-antikrist-i-dag.html

 

https://www.document.no/2024/02/18/import-av-islam-betyr-import-av-vold/

 

Hanvold theurg?

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/karismatikeren-og-theurgen-hanvold-og.html

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/tillegg-supplement-til-theurgen-hanvold.html

 

Mye om Job, Elihu etc:

https://neitilislam.blogspot.com/2024/01/kan-satan-i-dag-vre-kristen-redaktr.html

 

Bl a om Tomas a Kempis:

https://neitilislam.blogspot.com/2023/10/var-mann-og-mer-om-lidelse.html

 

Inkl Hanvold, hjemler for lidelse:

https://neitilislam.blogspot.com/2023/01/hvem-vil-at-du-skal-lide-mer-ved-endre.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2022/01/tidens-omskifteligheter-om-luther-oss.html

http://neitilislam.blogspot.com/2022/11/mer-teologi-karismatikk-emosjoner-og-om.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/01/kirken-var-tradisjon-faktisk-har-gjort.html

Jeg vil bli forvandla i dag:

https://neitilislam.blogspot.com/2023/03/krisemarximering-i-sinnataggenes.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/03/islamofobien-som-splitter-kristne-na-i.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/03/kristen-redaktr-forker-manipulere-gud.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/05/jan-hanvold-en-mektig-hvding.html

 

Kan Hanvold og hans tro stoppe islam?:

https://neitilislam.blogspot.com/2024/02/vil-hanvolds-karisma-makte-stanse-eller.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2024/02/karismatisk-tordentale-pa-tv-visjon.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/kjenner-du-job-er-du-mer-kristen-enn-du.html

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/afghanistan-gratis-tur-retur.html

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/nar-frelsesarmeen-anklages-for.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/paradoksene-og-vart-instinkt-for.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/tidens-omskifteligheter-om-luther-oss.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/the-great-mystery-alister-mcgrath-og.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/nar-visse-kristne-blir-fdselshjelpere.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/ja-til-islam.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/pandemien-og-coronaen-angriper.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/om-keiser-trajan-oljefondet-vart-og.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/nar-de-viktigste-ordene-ikke-betyr-noe.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/med-universitetet-i-kairo-pa-drstokken.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/12/nar-kristne-ikke-vil-ikke-tr-ikke.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2020/08/morken-lidelsen-og-libanon-en-reise-i.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2020/09/redaktr-johannes-morken-nok-engang.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2021/03/ma-de-kristne-i-m-lide-mer-for-at-vi.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2021/10/hvilken-gud-tror-man-egentlig-pa-i.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/02/per-haakonsen-et-forsk-pa-defamering-i.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/06/nar-stefanus-misbruker-tom-holland.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2021/07/indisk-nasjonalisme-nok-en-gang-i-dagen.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2022/06/er-redaktr-johannes-morken-fascist.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2022/09/stefanusalliansen-i-strid-med-seg-selv.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/03/kristen-redaktr-forker-manipulere-gud.html

 

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/09/mer-om-nsket-fra-de-syndfrie-om-mer.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2022/11/de-kollektive-bedrag-og-de-kollektive.html

 

http://neitilislam.blogspot.com/2023/10/hva-er-det-med-visse-kristne.html

 

https://neitilislam.blogspot.com/2023/11/morken-samlet-til-na.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar