onsdag 24. juni 2026

Vil Starmers fortjente avgang forbedre situasjonen hva angår ... tja du vet ... ?

Viktigst av alt nå, og en av de beste i hele mediabildet, se denne:

https://www.document.no/2026/06/21/hvis-vesten-ikke-forstar-dehumaniseringens-religiose-mekanismer-vil-den-ikke-forsta-hva-den-star-overfor/

Det kvesser seg til. Og de som så fromt jobber for «trusfridomen» i tyrannier, ideologiske ettpartistater, autoritære regimer etc, under andre himmelstrøk, men som samtidig jobber for å innskrenke implikasjoner av tros- og ytringsfriheten i vårt eget ellers svært så liberale og tolerante land, til og med med statsstøtte, må føle seg ganske misforstått, engstelige, bøse og elendige (som regel helt følelsesløst og kaldt, nådeløst); for det er de som er reaksjonære og derfor også mest henfallne for det emotivistiske, og dermed umoralske eller uetiske, og helt plumpt, det genuint ondskapsfulle, det snevre, dumme og uforstandige.

https://neitilislam.blogspot.com/2019/07/hatprat-personangrep-horn-morken-og.html

https://neitilislam.blogspot.com/2021/01/om-en-kronikk-en-kritikk-en-dramatikk.html

https://neitilislam.blogspot.com/2022/01/vitne-til-vanvidd-vitne-til-skrudde-sinn.html

Ta en kikk på følgende og få en slags mørk oceanfølelse/persepsjon/en viss anelse om - hva fremtiden vil bringe, raskt nok, og som lyn fra klar himmel?

«De» har mye å stå til ansvar for. Kan de bildene og små tekstene jeg legger ut under, virkelig være «autentiske»? Jeg lurer. For hadde ikke da tankepolitiet for lengst vært på banen for å få manifistert seg på en stadig mer inntrengende (og for visse folk bare så altfor tydelig legitimt og legalt grunnlag) måte? Kan jeg virkelig bli formelt anklaget, brakt inn for domstolene og bli dømt for å ha repetert bildene og tekstene? I folkeopplysningens ånd? (Se linkene for kilder etc). 

Jeg er faktisk aldri så lite engstelig, for fremtiden. Og hvem sin skyld er det?

Så hva skal vi si? Ikke for å forvirre noen, ytterligere, særlig ikke de «på toppen» av forstillelesverden og de som setter sin ære i, hvis de har noen, å si, tenke, holdne og servilisere oss, (som om det var det mest naturlig av verden å foreta seg og emovere seg nå), og som later som om de «later som ingenting», som om ikke dette angår oss, mer enn de tror. Det er sagt mye om likegyldighet, av de store, men jeg skal ikke gjenta noe av det, for å overbevise de likegyldige, er jo en umulighet, og svært kontraproduktivt, dvs, fremsynt.

Glem også Ragnarokk og Apokalypsen, om den er her allerede, eller venter på sitt øyeblikk, når som helst. Det nytter ikke å fore visse mennesker med doktorgrader i politisk, sosiologisk, antropologisk makt-teori aldri så my; de vil forbli idioter, (de kristne mest), for å føle seg anerkjent og kunne oppleve seg selv som særs viktige. De vil alltid føle seg seremonielt korrekte, ut fra det de selv mener er de enste edle motiver man kan tilegne seg og ha.  (Om du karer å tilegne eller ikke, blir et selvstendig kriterium, og da er man inne på inkvisisjonens linje).

Se om Harald Hegstad og noe av det han skriver om «å tilegne seg», i motsetning til å bli tilregnet Hegstad bruker order «tilegne seg» i boken, noe som (av noen) kan tolkes dit at den troende selv kan tilegne seg sin egen frelse … s 175, s 179, (men tilegnelsen ikke et resultat av mennesket egne bestrebelser, men «resultat» av imputatio- tilregning, s 183?) :

https://neitilislam.blogspot.com/2024/06/hvor-hyt-elsker-den-norske-kirke-jan.html

Jeg beklager på det dypeste hvis noe av det jeg ser og viser i det følende skulle være fremsatt i ondskapsfull og bevisst eller uaktsom støtende hensikt, for å fornærme eller «skålde» noen.

 Kan det være sant at non (med makt eller autoritet, med bok og «Gud» i hånd, så å si), sier at dette er sant? Her dreier det seg om innflytelse, og de vet det, hvem de nå enn er:

..

https://www.facebook.com/share/p/1KVgK9Bcnh/

 

https://www.facebook.com/share/p/17uQJFzp6A/

 

 

Hegseth:

https://www.facebook.com/share/p/1BoQvtN9bK/

All not children of God, Packer:

https://www.facebook.com/share/p/1G4suNsybE/

Kan være et bilde av tekst som sier '"The "Theideathatalla are idea that all that children of God is not found in the Bible anywhere." J.I. PACKER Petals Petals&Pillars & Pillars'

 

Men se følgende:

https://www.google.com/search?q=er+det+riktig+og+passende+%C3%A5+kalle+Gud+for+pappa%3F&sca_esv=8b05f3ac82e626a4&sxsrf=APpeQnuHWzD1hv2tORCkontlCQvY8F4Adg%3A1782239084705&source=hp&ei=bM86ao_mKK6nwPAP-7rUmQk&biw=411&bih=751&oq=er+det+riktig+og+passende+%C3%A5+kalle+Gud+for+pappa%3F&gs_lp=EhFtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocCIxZXIgZGV0IHJpa3RpZyBvZyBwYXNzZW5kZSDDpSBrYWxsZSBHdWQgZm9yIHBhcHBhPzIFECEYnwUyBRAAGO8FMgUQABjvBTIFEAAY7wVI8LQDUOMJWLuvA3ADeACQAQCYAcIBoAGLKqoBBTIwLjMwuAEDyAEA-AEBmAIzoAKeK6gCAMICCxAuGIAEGMcBGNEDwgIFEC4YgATCAgUQABiABMICBhAAGBYYHsICCBAAGBYYHhgKwgIHEAAYgAQYE8ICCBAAGBYYHhgTwgIFECEYoAHCAggQABiABBiiBMICCRAAGIAEGA0YE8ICBBAhGBXCAgcQIRgKGKABmAMB8QUcizsKPhfLOJIHBTE5LjMyoAef3gGyBwUxNy4zMrgHlivCBwgwLjguNDEuMsgH6wGACAE&sclient=mobile-gws-wiz-hp#lfId=ChxjMe

AT generert: Ja, det er både riktig og teologisk fundert å kalle Gud for pappa. Det reflekterer en dyp, nær og tillitsfull relasjon, men opplevelsen avhenger av personlige assosiasjoner. [1, 2, 3]

Bibelsk grunnlag

  • Jesu eksempel: Jesus lærte disiplene å be ved å bruke tiltaleformen «Abba, Far» (eller pappa). Dette uttrykker en radikal nærhet til Gud i Det nye testamentet. [1, 2, 3]
  • Apostelen Paulus: Han skriver i Romerbrevet (8,15) at vi har fått «Ånden som gir oss rett til å rope: Abba, Far!». Ordet Abba var det nære, dagligdagse arameiske ordet for pappa. [1, 2]

Kommentar: At noen sverger til «eller pukker på "pappa Gud", begrunnes ofte med kristendommen relasjonelle gudsforhold, dette at Gud er en Person, en levende person, dette i motsetning til f eks islam, hvor Allah ikke kalles hverken Far, Fader eller Pappa.

Det er blitt populært og på moten å kalle Gud pappa for å gjøre forholdet mer spiselig, mer koselig, nært … men det er en svær fare ved dette, noe som burde avskrekke noen og enhver, fra å falle i fristelsen til å antropologisere Gud for mye, ofte i ren egeninteresse, dvs også i rent pekuniær hensikt (må vi ha lov til å gå ut fra). Den nye husguden? 

Jesus sa: Fader vår (direkte, ikke via "pappa") …. ikke pappa vår, selv om han i dette tilfellet snakket på arameisk; heller ikke på arameisk må Pappa brukes om Gud som en nær slektning, så å si, en kosepappa, en tvers igjennom snill «onkel» eller «familievenn, ubetinget forsørger, trøster etc.

Pappa assosieres dårlig med verdens Skaper, Faderen og sammen med Sønnen og Den hellige Ånd, opereres det her med allmennbegreper (for bl a å hindre at vi vet for mye om «personene» individuelt, som om det i ett og alt ikke kommer utenfor det rent intime, det absolutt nærmeste,  eller det absolutt mer kompakt familiære. Fader og Far skal sikre en viss avstand ontologisk, for ellers kan skuffelsen over Gud komme i form av en hevngjerrighet som ikke gagner noen. Å kalle Gud Pappa kan også kanskje signalisere en mer ideologisk/teologisk intensjon som for eksempel at man tar avstand fra at korset på noen måte skulle innebære at Gud er vred og skulle hate synden, slik det fremgår av bibelen at Han – Faderen – gjør. Pappa ser ut til å brukes i praksis, i et forsøk på å blidgjøre Gud, gjøre Gud på våre premisser, for ikke å skremme barna, f eks, på bekostning av korset selv, og det kosmiske alvor dette representerer og er, i egentlig forstand. Predikanter og andrepuerile eller naive eller velmenende drømmere, ofte med enorm skaperkraft og såkalt aldri hvilende eller såkalt kronisk (hysterisk) karisma, i en slags overtalende og forførende og ofte meget sjarmerende, frimodig og effektiv og innbringende megalomania, kan i så måte fristes inn i en strategi der forsøker å vinne sjeler ved konkurrere om hvem som kan være med nær, sympatisk og derfor «likandes», og dermed lettere å forsyne med både mat, klær, penger og tilslutning (popularitet) – og forstillelse, dvs ekte vantro.

I Kirken sa man før: Fader, Sønn og Helligånd. Og det er noe annet enn Pappa’en, (eller til og med Pappa’en min eller Pappa’en vår, Sønnen og den hellige ånden.  Faderen ble opphøyet og var opphøyet av vesen, og hadde alle attributter i evig monn uten avkortning av noe slag, noe en pappa aldri kan være eller ha. En vanlig Pappa mister ofte sitt mysterium for barna, og savner f eks allmektighet, dette å være altseende, alt opprettholdende, bevarende, osv osv. Og dermed nivellerer man både Gud som både Fader, (noe som er svært bibelsk), Sønn og HelligÅnd. Man reduserer alle forsøk på å forstå intellektuelt og dogmatisk og legger dermed menigheten mer åpent for sjarlataner eller bedragere og folk som er ute etter å få brukt sin særegne anlegg for sublim manipulering, og sin kynisme eller tilfredstillelse av å holde folk nede og under kontroll; en tro de selv tror og «vet» er falsk, og fordi de går ut fra at folk nærmest iboende er dumme fra starten av, uten at dette på noen måte gjelder for nettopp dem selv.

Faderen lar seg ikke dupere, det gjør ofte Pappa, som forsøker å gjøre alle til lags til enhver tid.    

(Store, gjerne fjerne) Pappa’s forsyn forflyktiges lett for lille Pappa’s forsyn og da svinner ofte godsligheten i samme åndedrag.

Dette med Gud som far, er selvsagt et svært utfordrende og komplekst paradigme, se her om muslima Manji som sa at vi jo alle er Gud’s (God, på engelsk) barn, (hun sa ikke Allah’s barn), men forskjellen blir ikke oppfattet av vår aktuelle «elite», hverken sekulært eller kirkelig, (men til en viss grad i karismatiske miljøer og/eller klikker):

https://neitilislam.blogspot.com/2014/07/allah-hu-achbar.html

Og gjerne:

https://neitilislam.blogspot.com/2016/01/allah-hu-achbar-virkelig.html

https://neitilislam.blogspot.com/2016/11/allah-hvem-sier-du-han-er-allah-skapt.html

https://neitilislam.blogspot.com/2020/04/karen-armstrongs-illusjoner-om-oss-om.html

https://neitilislam.blogspot.com/2016/09/uthengelsen-av-rollnes-og-storhaug-en.html

Hanvold om religion som opium for folket (Marx):

https://neitilislam.blogspot.com/2024/06/hanvold-binder-seg-til-marx-slagstad.html

Også om Allah’s navn i kontekst (litt nede på siden):

https://neitilislam.blogspot.com/2023/03/krisemarximering-i-sinnataggenes.html

Hanvolds gener?

https://neitilislam.blogspot.com/2024/11/hanvold-har-guds-gener-ikke-sin.html

https://neitilislam.blogspot.com/2023/12/karismatikeren-og-theurgen-hanvold-og.html

Syke karismatikere – fins? (Og Zinzendorf: Er gud «med» i synden?). Utdrag:

… Hymnen utstråler kanskje en noe litt for påtakelig skjult panteisme. Gud er i alt, ja, Gud er alt, alt er Amen, slik Jesus først og fremst er Gud, og faktisk ett med Faderen, som hele tiden er både-og. Det kan oppfattes dithen at Gud også er en aktiv agens i det onde.

Obs: Kjernen i det kjetteriet som ble kalt Free Spirit, Fri Ånd (Fritt sinn, kanskje), ligger i de innviddes holdning til seg selv: De trodde de hadde oppnådd en fullkommenhet så stor at de ikke var i stand til å synde. De avviste boklig lærdom og teologiske spissfindigheter; de jublet over å kunne ha direkte kontakt med Gud, ja, de følte seg så forent med den guddommelige essens at de trodde de var ett med Gud. Dette løste dem så i sin tur fra enhver selvbeherskelse. Enhver impuls ble betraktet som en guddommelig kommando. De kunne da også omgi seg med allslags verdslig eiendom og de kunne nå lyve og stjele eller være utro uten å føle noen som helst anger eller dårlig samvittighet. For når sjelen innvendig var fullstendig oppgått i Gud fantes det ingen grunn til at ytre handlinger skulle være forkastelige. (Norman Cohn, The Persuit of the Milllenium, 1957).

https://neitilislam.blogspot.com/2024/02/ny-oversikt-stadig-ny-innsikt-islam.html

Og se denne:

… Himmelen er ikke et sted, men Kristi åndelige nærvær. Bibelens gudsbilde var utilstrekkelig: Synd er ingen handling, men en tilstand, dette å være avstengt fra vår guddommelige natur. På mystisk vis er Gud tilstede i vår synd, som egentlig ikke er noe annet enn Guds mørke side, et fravær av lys. (Karen Armstrong nevner så i forbifarten Fox, Wesley og Zinzendorf for å antyde likhetstrekk! Det "B" var interessert i, var å prøve å internalisere en gud som var blitt fjern og inhumant objektiv og omvandle tradisjonell doktrine til religiøs erfaring).

Clarkson hevdet at siden Gud skapte alle ting gode, kunne synd bare eksistere i fantasien og Gud hadde i Bibelen selv sagt at Han skulle omskape mørke til lys, (In A Single Eye).

https://neitilislam.blogspot.com/2019/08/6-synden-og-syndene-i-islam-og.html

Fra denne:

https://neitilislam.blogspot.com/2025/03/syke-karismatikere-fins-dom.html

 

Og: https://neitilislam.blogspot.com/2020/04/tror-du-ikke-pa-jesus-tro-du-ikke-pa.html

Om husguder, med William C. Placher:

https://neitilislam.blogspot.com/2024/05/treenigheten-dens-utrolige-letthet-i.html

Rubio, islam threat:

https://www.facebook.com/share/p/14j9QKu694m/

Kan være et bilde av tekst som sier 'BREAKING! Muslims in America are FUMING after Marco Rubio said Radical Islam is a THREAT to the ENTIRE WORLD! Do you still stand with Marco?'

Og på kristen side dundrer man hverandre fremdeles med helt urimelig propaganda og motpropaganda, (retorikk og markedsføring), som om de var guder i egen person:

Se først: https://neitilislam.blogspot.com/2011/06/islamofili-og-homofili-en-sammneheng.html

 

Og så finnes det stadig flere som tror på at massesuggesjon aldri har og aldri ikke vil ramme dem selv!

Calvinism ikke kristen? ?:

https://www.facebook.com/share/p/1BLBQxiPpg/

Kan være grafikk av tekst som sier 'THE CALVINIST SYSTEM 95% OTHER PEOPLE'S WRITINGS. 5% THE BIBLE. 5% THE BIBLE 95% OTHER PEOPLE'S WRITINGS CALVIN SYNOD OF DORT WESTMINSTER CONFESSION •CATECHISMS •COMMENTARIES .THEOLOGIANS •CHURCHFATHERS •CHURCH FATHERS •CREEDS & MORE x THE FOUNDATION? OR JUST A SMALLSLICE? SMALL SLICE? FOLLOW THE SYSTEM. NOT JUST THE SCRIPTURES.'

 

Se for informativt supplement, om Ken Johnson’s: »The Gnostic Origins of Calvinism»:

https://neitilislam.blogspot.com/2024/07/norge-og-hele-norden-ligger-i.html

Er de egentlig flaue av Allah og profeten?

https://www.facebook.com/share/p/1LEuS2SraX/

 

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

 

https://neitilislam.blogspot.com/2012/11/samme-gud-samme-vei-samme-utgang_1.html

Og:

https://www.facebook.com/share/p/17jzENU5j7/

 

Kan være et bilde av tekst som sier '"Islam is peace, love, tolerance, respect, and it celebrates diversity. Diversity is our strength!"'

AI generert: Krigsminister Hegseth om crusades:

 

Pete Hegseth omfavner korstogene som et historisk symbol på kristent forsvar og mener Vesten skylder korsfarerne en tak for å ha bevart friheten. Hans bruk av korstogs-retorikk og symbolikk har vakt oppsikt og debatt: [1]

  • Bokutgivelse: Han ga ut boken American Crusade, hvor han argumenterer for at USA står overfor et "korstog-øyeblikk" for å forsvare konservative og kristne verdier mot islamisme og venstresiden. [1, 2, 3]
  • Tatoveringer: Han har tatoveringer knyttet til korstogene, blant annet «Deus Vult» («Gud vil det», korsfarernes kamprop) og Jerusalem-korset. [1, 2]
  • Kritikk: Kritikere og religionshistorikere påpeker at hans syn er en historisk omskriving av korstogene (som i realiteten var preget av vold og overgrep) og at det knyttes til en aggressiv kristen nasjonalisme. [1, 2, 3]

Belysende utdrag fra ingresser i diskursen:

https://www.rights.no/2026/06/unrwa-det-verste-som-noen-gang-har-skjedd-palestinerne/

UNRWA – det verste som noen gang har skjedd palestinerne

… etter tillatelse fra forfatteren, Itamar Marcus, daglig leder av Palestinian Media Watch. Her argumenterer han for at UNRWA må avvikles og oppgavene overlates til UNHCR. Grunnen er at UNRWA i realiteten er et politisk organ for Den palestinske selvstyremyndigheten for å sikre at palestinerne en gang kan flytte tilbake til det som i dag er Israel, noe de åpent innrømmer. Har det skjedd noe siden den gangen, bortsett fra at det etter massakrene og gisseltakingen på Gaza den 7. oktober 2023 ble avdekket at Hamas hadde etablert tuneller under UNRWAs kontorer, og at noen av UNRWAs ansatte i Gaza holdt israelske gisler fanget i sine egne leiligheter? …

https://www.rights.no/2026/06/de-jobber-intenst-for-a-knuse-vart-frie-demokrati-fra-innsiden/

Nå kommer sannheten på bordet fra høyeste hold i Tyskland: Det muslimske brorskapet jobber intenst og målrettet for å omstyrte det tyske samfunnet og innføre islamsk lov sharia, heter det. Brorskapet jobber aktivt med å påvirke politikerne, og dets medlemmer er typisk høyt utdannet. Vi ser nøyaktig det samme i Norge: Brorskapet opptrer med doble tunger og de er mestere med pene demokratiske fraser for å smøre politikernes ører. Ikke minst så vi dette da statsminister Gahr Støre satt i sokkelesten i Brorskapets bastion i Oslo og lyttet respektfullt til moskeens medlemmer. Skal han og hans like aldri lære?

https://www.rights.no/2026/06/musk-vil-ha-nurnbergprosess-mot-groominggjenger-og-offentlig-ansatte/

En ny, omfattende rapport utgitt av Rupert Lowe, leder i partiet Restore Britain, anslår at så mange som 250.000 jenter kan ha vært ofre for systematisk voldtekt, trafficking og tortur over flere tiår. Elon Musk har gått hardt ut og støttet krav om omfattende rettssaker. Han ga sin klare tilslutning med et enkelt «Yes» til et innlegg som krever "Nürnbergprosess" mot både gjerningsmenn og stilltiende offentlige ansatte.

https://www.rights.no/2026/06/demokratisk-analfabetisme-i-norge/

En ny nasjonal undersøkelse viser at en fjerdedel av norske 18-åringer er demokratisk frakoblet. De har store kunnskapshull om hvordan demokratiet faktisk fungerer, svak forståelse av politiske institusjoner, maktfordeling og rettsstatlige prinsipper. Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) kaller resultatene bekymrende. Det er de også, men har ikke Ap selv prioritert kampen mot «hat», «hatprat» og «høyreekstremisme» fremfor å lære ungdommen hvordan demokratiet faktisk fungerer? 

https://www.rights.no/2026/06/tyske-velgere-vil-ha-fundamentalt-annen-politikk/

Det tyske folket er tydelig lei av status quo. Etter mange år med høy innvandring, energikrise, galopperende strømpriser, økende kriminalitet og en følelse av at eliten ikke lytter, søker stadig flere velgere mot AfD. En ny meningsmåling viser at AfD nå er Tysklands klart største parti med 29 prosent oppslutning. Det er partiets høyeste måling noensinne.

Og slik kunne vi fortsette: Virkeligheten/helheten består nødvendig vis av deler/utklipp/utsnitt.

Hva skremmer mest? Helheten kan aldri løsrives fra bitene. Vi trenger bitene; derfor nødvendigheten av collager, samtidig som vi ikke mister synet for at helheter finnes før detaljene. Ideen kommer først; det dreier seg om å få anelser av noe større, helst noe mer verdifullt, helst nos som helst kan fjerne grunnvollen for frykten som bygger seg opp. Vi har tabuer; det viser seg at vi lett kan la oss dominere av frykt eller angst, hvis slike ord fremdeles finnes og virker, og som noe vi kan få mer forstand og et mer geni t og frodig emosjonsliv, av.

Hvi forstillelse blir like naturlig som det naturlige og uanstrengt elegante, som ofte er veldig vanskelig å få øye på og forholde seg til, da er serviliteten alminneliggjort, og det blir normalt å forstille seg, krype, innynde seg. Å være ufri blir et ideal, et eksempel til etterfølgelse og ingen kjenner lenger begrepet frihet, den mest attråverdige egenskap, som alltid ligger under ferdigheter vi trenes opp til: Til å bli servilt betinget, emosjonelt korrekte halvindivider eller halvpersoner. 

Fra document.no’s forsiden pr 230626:

Har du fire norskfødte besteforeldre vil du få status som minoritet i 2048. Du tilhører det store flertallet i dag, 68 prosent av befolkningen. Men samtidig minker gruppen du er en del av med vel 10.000 i året. Fertiliteten balanserer ikke det naturlige frafallet. Trenden er tydelig og den er lineær. Videreføres nåværende politikk blir etniske nordmenn en minoritet om 22 år. I flere bydeler i Oslo er det slik…

Det skjer en høyredreining blant folk. I 2023 var 9 prosent skeptiske til å ta imot flyktninger og asylsøkere. Nå er tallet 32 prosent. Det er en dramatisk forandring politikere…

Starmer var den verste av lederne ved makten i Vesten. Det er bra han er borte. Men det løser ikke Storbritannias enorme problemer. Tillitskrisen mellom folk og elite forblir uløst, …

Canada fjerner det juridiske vern for sitering av religiøse skrifter. Dermed åpnes det for at kristne kan bli straffe­forfulgt for å sitere skrift­steder som noen finner «hate­full» eller «krenkende».

Å henge opp regnbue­flagg overalt under Pride-måneden er både aksep­tert og noe man oppmunt­res til. Men engel­ske politik­ere å henge opp engel­ske flagg for å støtte VM-lands­laget misl­ikes.

https://www.rights.no/2026/06/hvordan-lose-demografikrisen/

Befolkningsendringen i Vest-Europa går sin skjeve gang. Er det noe positivt vi kan si om det, så er det at stadig flere blir oppmerksomme på at denne skjevheten må kontrolleres og begrenses. Derfor har for eksempel Arbeiderpartiet begynt å snakke om "bærekraftig innvandring", som var et skjellsord da HRS introduserte det, og stadig flere snakker om remigrasjon, inkludert i EU. Mer taust blir det når vi kommer til det som fremstår som det mest sannsynlige scenariet: Vi blir en minoritet på eget kontinent. Her er Norge som et lite land svært sårbart. I tillegg følger segregering og kulturelle endringer, ikke minst knyttet til islam. …

https://www.rights.no/2026/06/sannheten-om-massemorderen-khomeini-kan-ikke-takelegges-med-diplomatiske-eufemismer/

Å betegne Khomeini som en tyrann er ikke en forhåndsdømmende merkelapp, men en empirisk, presis og historisk ubestridelig beskrivelse. Når det teokratiske regimets fremste utsending i Norge krever «balanse», krever han i realiteten en grov sensur av ufravikelige historiske realiteter om massemord, tortur og systematisk undertrykkelse. 

https://www.rights.no/2026/06/grooming-den-storste-forbrytelsen-i-vest-europa-siden-2-verdenskrig/

Det er knapt så man makter å ta innover seg hva som har skjedd på de britiske øyene siste tiårene: Minst 250.000 britiske jenter har vært ofre for grotesk seksuell vold begått av typisk pakistanske muslimske menn. I ytterste konsekvens har de blitt drept etter å ha blitt utsatt for ren tortur. Dette kunne skje fordi myndighetene aktivt snudde ryggen til jentene i "antirasismens" navn. Dette kommer nå frem i den mest omfattende britiske rapporten om såkalt grooming. Seksuelle overgrep har vært på en industriell skala.

https://www.rights.no/2026/06/det-begynner-med-kategoriene/ 

Når Lars Gule hevder at alle bosettere er delaktige i krigsforbrytelser og derfor bør møtes med ulike former for sanksjoner, oppstår et grunnleggende spørsmål: Er skyld individuell, eller er den kollektiv? I et liberalt demokrati burde svaret være enkelt. Vi holder mennesker ansvarlige for handlinger de selv har utført. Vi straffer ikke mennesker for hvem foreldrene deres er. Vi straffer ikke mennesker for hvor de er født. Vi straffer ikke mennesker fordi de tilhører en bestemt gruppe. 

https://www.rights.no/2026/06/de-jobber-intenst-for-a-knuse-vart-frie-demokrati-fra-innsiden/

Det muslimske brorskapet jobber intenst og målrettet for å omstyrte det tyske samfunnet og innføre islamsk lov sharia, heter det. Brorskapet jobber aktivt med å påvirke politikerne, og dets medlemmer er typisk høyt utdannet. Vi ser nøyaktig det samme i Norge: Brorskapet opptrer med doble tunger og de er mestere med pene demokratiske fraser for å smøre politikernes ører. Ikke minst så vi dette da statsminister Gahr Støre satt i sokkelesten i Brorskapets bastion i Oslo og lyttet respektfullt til moskeens medlemmer. Skal han og hans like aldri lære?  

https://www.rights.no/2026/06/demokratisk-analfabetisme-i-norge/

En ny nasjonal undersøkelse viser at en fjerdedel av norske 18-åringer er demokratisk frakoblet. De har store kunnskapshull om hvordan demokratiet faktisk fungerer, svak forståelse av politiske institusjoner, maktfordeling og rettsstatlige prinsipper. Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) kaller resultatene bekymrende. Det er de også, men har ikke Ap selv prioritert kampen mot «hat», «hatprat» og «høyreekstremisme» fremfor å lære ungdommen hvordan demokratiet faktisk fungerer? 

https://www.rights.no/2026/06/tyske-velgere-vil-ha-fundamentalt-annen-politikk/

Det tyske folket er tydelig lei av status quo. Etter mange år med høy innvandring, energikrise, galopperende strømpriser, økende kriminalitet og en følelse av at eliten ikke lytter, søker stadig flere velgere mot AfD. En ny meningsmåling viser at AfD nå er Tysklands klart største parti med 29 prosent oppslutning. Det er partiets høyeste måling noensinne.  

https://www.rights.no/2026/06/folk-frykter-det-som-faktisk-skjer/

Foreldre ligger ikke våkne om natta i frykt for at barnet deres skal bli offer for en nazist eller en innvandringskritisk aktivist. De ligger våkne og bekymrer seg for fornedringsvold, voldtekter, vipps-ran, knivstikking og organiserte gjenger som opererer med en brutalitet vi knapt kjente for 15-20 år siden.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar