søndag 26. februar 2023

Skolene - symptomer på tidens galskap

Skoler har alltid vært et symptom på at «det går fremover». Ordet skole forbindes med optimisme, et bedre samfunn. Hva om skoler nå er blitt et symptom på at alt bare blir verre og verre og ikke lenger tjener sin opprinnelig «vestlige» hensikt? Hva hvis symptomene ikke er reversible – fordi vi ikke klarer eller tør å stille en adekvat diagnose og få noe vektig gjort?

Makter og myndigheter er blitt varslet i lang tid nå, via offentlig diskurs; det kan gå langt kortere tid målt i år og dager før noe veldig viktig og dyrebart frem til nå faller sammen og ikke lenger lar seg reparere eller bygge opp igjen.

https://www.rights.no/2023/02/forskjellene-i-skolen-handler-om-tungnemme-politikere-og-tause-laerere/

Når en lærer i Oslo-skolen spør hvorfor politikere har tillatt at forskjellene har vokst seg så store i Oslo-skolen, bør lærere både i Oslo og andre steder se seg selv i speilet. For det har ikke manglet på advarsler, men de har ikke kommet fra skolene. Når lærerne har vært tause, ja, faktisk valgt å forskjønne hva som skjer i den multikulturelle skolen, blir det vanskelig å ensidig rette kritikken mot politikerne - og dertil tro at mer penger løser alle problemene.

https://www.rights.no/2022/11/der-islam-har-tatt-over-alle-skolene

"Vi er maktesløse. Og ofte tenker jeg: De har vunnet og vi har tapt." Dette skriver en lærer i Østerrike i en brannfakkel av en bok. "De" er muslimske elever, og "vi" er Europa. Wiens skoler dominert av muslimer er et varsel om hva som snart er realitetene i Norges storbyer også. Lærerne kler seg "sømmelig", de bankes opp, de kvinnelige elevene bøyer hodet og vender blikket sjenert bort, og skolene velger ren underkastelse. Skolene har latt det islamske jerngrepet ta over. Den islamske moral-dinosauren trasker rundt i både klasserommene og i skolegårdene. Bønn er viktigere enn utdannelse, og skolene produserer samfunnstapere.

Hege Storhaug Publisert: 23.11.2022: … De «sømmelige» skolene

Det handler om massivt med vold mot lærerne, lærere som overhodet ikke får støtte og oppbakking fra politikere, myndigheter eller skoleledelser. … Alt skal dysses ned. Skolenes rykte skal poleres. Hendelser blir således omtalt som «enkelttilfeller …

Kvinnelige lærere kler seg sømmelig. … Noen rektorer instruerer allerede unge (kvinnelige) kolleger i hvordan de skal kle seg. Som tillitsvalgt fikk jeg svært ofte telefoner fra bestyrtede kolleger. Korte snekkerbukser eller miniskjørt: Begge deler var altfor vågalt. … rektor anmodet om å kle seg annerledes. I klartekst: Kle deg i henhold til islamske skikker. …

Det ligger i kortene at i en slik atmosfære er de største taperne klassenes jenter. Jentene holdes i et jerngrep av de muslimske guttene. De opptrer «sømmelig» på alle måter – selvsagt i hijab og ofte også ankelside vide kåper. …

– De må drepe meg

Jentene loves bort i tidlig alder til ukjente menn. De vet at de risikerer å bli drept om de nekter. Å gifte seg med en kristen mann medfører at familien «må» drepe datteren. Wiesinger sitere en elev slik:

«Hvis jeg gifter meg med en kristen mann, familien min drepe meg. Det er helt klart. Det ville være synd. Selvfølgelig jeg gifte meg med en muslim.» …

Somaliske og andre afrikanske jenter kjønnslemlestes … ingen fra myndighetene som helsevesen vet hva som foregår. Det samme gjelder seksuelle overgrep .. . Wiesinger forteller:

Vi er på samme måte hjelpeløse når det er mistanke om seksuelle overgrep. At enkelte jenter blir seksuelt misbrukt av brødrene og onklene sine, er jeg og mine kolleger ikke i tvil om. … At noe er galt med disse jentene, kommer svært tydelig til syne …

Jentene vi mistenker for å være utsatt for seksuelle overgrep, får akutt åndenød og vondt i magen, og de vil til skolelegen eller forsvinner lynraskt ut på toalettet. De samme jentene er konstant syke og har høyt fravær.

Noen ganger betror de seg til en lærer … Det er for avskyelig …, vil jeg ikke gå inn på detaljer her. 

Guttene vokser ofte opp med massivt med vold i hjemmet, … Det er tyrkerne mot kurderne, det er tsjetsjenere mot afghanere …

– Vi er for svake, sier læreren

Tyskkunnskapene er elendige, skoleresultatene det samme. Hvorfor? Det finnes ingen felles kulturelle berøringspunkt lenger for elevene. Islam er hele livet deres. Bønn er derfor viktigere for dem enn utdannelse. Skolen blir således et springbrett videre til en katastrofe for både den enkelte og for det østerrikske samfunnet. Skolen utdanner tapere. Det har bare blitt verre med tredjegenerasjon … De stadig voksende muslimske miljøene har stålkontroll på enkeltindividene. Wiesinger dundrer til med denne «religiøse» konklusjonen:

Vi har ikke lenger styrke til å kjempe mot det religiøse tankegodset til elevene våre. Det er for sterkt. Vi er for svake.

Wiesinger tar også et nådeløst oppgjør med den venstrepolitiske fløyen som hun selv tilhører eller tilhørte. Hennes beskrivelse av en demonstrasjon i Wien forteller oss alt:

I begynnelsen av januar 2018 dro jeg til avslutningsarrangementet i den store demonstrasjonen mot den nye turkisblå regjeringen på Heldenplatz i Wien. Som sosialdemokrat kritiserte jeg de planlagte nedskjæringene av de sosiale ytelsene; det var hovedgrunnen til at jeg gikk dit. En kvinnelig taler oppfordret oss som demonstrerte, til å stille oss opp som beskyttere foran alle moskeer. Dundrende applaus fra alle kanter! Kvinner med fargerike plakater ropte spontant: «Vi vil bære hijab!»

I dette øyeblikk stivnet jeg til og følte meg med ett veldig ensom. Jeg måtte vekk fra den demonstrasjonen. … jeg tenkte også: Vil disse jublende kvinnelige demonstrantene også stille seg beskyttende foran moskeer som er behjelpelige med å finne ektemenn til mine mindreårige elever? Vil de stille seg beskyttende foran moskeer som setter Koranen over vår forfatning, som hindrer våre ungdommer i å bli integrert i det østerrikske samfunnet? Vil i det hele tatt noen av disse «opplyste og tolerante» venstreorienterte personene stille seg beskyttende foran jenter som blir drapstruet når de vil bryte ut av stivnede patriarkalske familiestrukturer?

«De gode» ofrer barna i toleransens navn. De snur seg vekk, eller de peker på «diskriminering» som de sentrale årsaken for hvorfor integreringen uteblir. …

Kulturkrigen kommet for å bli

De faktaresistente lever nemlig på løgnen om «fantastisk fargerik flerkultur», ifølge forfatteren. Men det er ikke flerkultur vi ser, det er monokultur med islam ikke bare i kjernen, men med islam som omslutter alt og alle.

… På ungdoms- og videregående skoler oppgav allerede i 2014 hele 40 prosent av elevene i Wien at de var muslimer. Gitt at en viss (høy) andel av disse vil være fundamentalister, ligger det i kortene hvordan synet på homofili, jøder, jenter/kvinner, frafall fra islam, sharia, etc. vil være.

Kulturkrigen i klasserommet har kommet for å bli. Krigen er i gang i enkelte bydeler eksempelvis i Oslo. Islam vil få sterkere og sterkere grep om skolene der i årene som kommer. …

 

Julie Dahle skriver: … Men selve woke-perspektivet dro det altfor langt, da så og si alt ble tolket som rasisme, enten din iboende (og for deg selv ukjente) rasisme eller den innebygde systemrasismen. Og kunne man ikke ta noe eller noen i samtiden, som skulle nålevende få unngjelde for fortidens synder. Woke gikk mer og mer i retning av overdreven politisk korrekthet og bidro til å splitte samfunnet ytterligere. …

Svarte mennesker i USA har blitt tvunget til å kjempe mot strukturell diskriminering – de opplever den høyeste graden av fattigdom, arbeidsledighet, lave lønninger, helseforskjeller, fengslinger og så mye mer, skrev Black Lives Matter på hjemmesidene sine, og framsatte krav om «reparations» (oppreisning).

… For det første, hvem vil kvalifisere for oppreisning? Ville mottakere av skattefinansierte skyldpenger måtte bevise en avstamning som kan spores tilbake til menneskelig løsøre? Arkivopptegnelser over Amerikas slavebefolkning er håpløst ufullstendig; å insistere på et avgjørende slektstre fra Ancestry.com ville ikke være rettferdig. Eller ville bestemmelsen bli gjort basert på hudfarge, der du kan glemme å få utbetalt noe som helst dersom du er blekere enn en viss nyanse? Ganske frastøtende, mente Shriver

… At det er avskyelig har Shriver visselig rett i, det er jo direkte rasistisk, men oppreisning er av flere grunner ikke gjennomførbare. «Fordi erstatning ville bli finansiert av skattebetalere i dag som aldri praktiserte eller støttet slaveri, ville slike betalinger implisitt støtte begrepet arvesynd. (Hva med arvelig dyd, da? En skatterabatt hvis dine forfedre kjempet for avskaffelse eller kjempet for Unionen i borgerkrigen)» skrev Shriver videre. …

La oss for eksempel dra til Yorkshire, som tidligere var kjent for vakkert landskap, historiske byer og pittoreske landsbyer, i dag mest assosiert med groomingskandalen der primært pakistanske innvandrergjenger utnyttet flere tusen engelske jenter. Men i tillegg til grooming-gjengene ble Yorkshire også kjent for læreren som viste karikaturer i klasserommet i mars i 2021. Flere måneder etterpå skrev The Times at læreren fremdeles levde «under jorden».

Episoden som utspant seg utenfor Batley Grammar School i mars 2021 hadde alle elementene av hva som går galt når fundamentalistisk islam får fotfeste i europeiske byer. En rasende mobb av krenkede muslimske foreldre samlet seg utenfor skolen. De krevde lærerens avgang, men ikke nok med det: Flere av dem krevde at læreren måtte dø.

«Alt» ble gjort av skolens ledelse, og senere ble det også opprettet en egen undersøkelseskommisjon som gransket hvorvidt læreren hadde opptrådt utenfor undervisningsmandatet sitt. De konkluderte med at han på ingen måte hadde gått inn for å krenke noen, men tvert imot hadde utført en god jobb. Kommisjonen fikk fjernet suspensjonen læreren ble ilagt, og han ble ønsket tilbake til skolen. Men det var ikke nok. For den muslimske mobben var det ikke godt nok.

https://www.rights.no/2023/02/det-blir-aldri-godt-nok/

Kommentar: Dette at det aldri blir nok kan komme av forestillinger som forutsetter at muslimer er mer eller mindre for barn å regne, nærmest i alle sammenhenger og hvor enn du kommer. På sett og vis fremommer dette i samfunnets mange budsjetter her og der: Muslimer som gruppe ser ut til å større deler av kaka enn andre grunpper, som kanskje trenger mer hjelpg og støtte, i form av offentlige bidrag.

Den underliggende forutsetning er at barn ikke skal krenkes og at de trenger spesifikk beskyttelse, på grunn av det man da betrakter som en svakhet i selve utgangspunktet, og barn er jo nettopp i utgangspunktet svake, og fordi å være svak er en for for det man før kalte et «handycap», men som man nå på terapeutisk vis kaller funksjonshemming, i utgangspunktet. (At noen er mer trangbodd enn andre, f eks, veier mentalt tungt til fordel for muslimene som gruppe betraktet).

Muslimer blir aldri spurt om de vil bli behandlet som barn og heller ingen muslim i nærmeste omkrets våger å stille seg det spørsmålet, kanskje nettopp fordi hen skammer seg over å ble behandlet som barn som trenger spesiell omsorg, støtte – mer kjærlighet, lissom. Men det fins redelige unntak selvsagt, men disse stemmene er ofte ikke høylydte og de vet at de kan bli uglesett ikke bare i familier og miljø, men også i det offentlige hjelpeappratet.

Myndighetene og vår elite både kjøper og underskriver på denne infantiliseringsprosjektet, som altså ikke formuleres eksplisitt i kommiteer, lovverk og utvalg. Heller ikke media våge å ta fatt i emnet – selv om det vet at de faktisk ville ha tjent mer penger på å gjøre det enn unnlate å gjøre det, og dette i seg selv forklarer hvor sterkt de mentale faktorene her spiller inn. Jeg kaller denne prosessen for en serviliseringsprosess – mer eller mindre bevisst valgt – en prosess eller en utvikling av en avvikling som i seg selv betinger en kollektivt, servilt betinget emosjonell korrekthet, en korrekthet som grunnleggende spiller på folks forfengelighet og dens alltid ledsagende konsekvens – en egenskap som det nesten er umulig å behandle eller bli kvitt, hvis ikke vær og føreforhold skulle endre seg drastisk, i denne konteksten. (Forfengelighet kan være en egenskap like mye som en ferdighet, noe som gjør dette enda mer komplisert, bar for å ha nevnt det).

Det synes selvinnlysende at et slik kollektivt paradigme vil gå i oppløsning og destruere seg selv, i en eller annen form – når og akkurat hvordan, vet jo ingen. Bare at det nok vil skje, med uhyggelige konsekvenser for alle, ikke bare for «oss og muslimene», men for hele vår kultur og den sivilisasjonskrets vi tilhører. Kanskje islam og muslimene kan redde oss? Kanskje de kan ta til seg Kants oppfordring: saper aude! Lær å tenke selv?

I stedet for å tenke selv, lar vi våre behov for å være gode, bestemme hvordan vi tenker ikke bar om oss selv, men også om «de andre». Mange lar seg lokke inn i illusjonen om at de må fungere som «terapeuter» for å kunne vinne anerkjennelse og bli akseptert av miljøene, både her og der. Disse menneskene går ikke av veien for noe for å kunne styrke imaget om at de med historisk nødvendighet hører til på «den riktige siden». Vi ser en serviliseringkultur hvor feighet er en dygd og der forsvaret for ytringsfriheten blir bare tomme ord. Man godter seg i muligheten for å cancellere og utestenge. Et eksempel kan være det tilfellet vi tidligere har omtalt mange ganger der Hadja Tajik skrev en artikkel i den såkalt kristne avisen Vårt Land og hvor en aktør la inn en kritikk som var både saklig og innholdsrik og viste stor innsikt i islam. Dette ble imidlertid for mye for redaksjonen i avisen den gang og den utestengte så aktøren på livstid – uten mulighet for å komme inn igjen på forumet - på et tydelig emosjonelt grunnlag, ikke på et fornuftig eller saklig grunnlag, men på det jeg kaller «et servilt betinget emosjonelt korrekt grunnlag».

Så hva kunne være den egentlige motivasjon og grunn? Jo, her betraktet man Tajik som et barn som nærmest ikke ville kunne ta ansvar for det hun selv hadde skrevet i kronikken. Redaktøren på forumet forutsatte i stedet at hun heller ikke ville evne å ta til motmæle og svare på kritikken. Redaksjonen handlet med andre ord på hennes vegne uten fullmakt fra henne selv, hvilket jo er bevis på et ikke lite hovmod, ja, Tajik ville kanskje mene at dette var en fornærmelse i seg selv av henne selv. I praksis viste dette tilfellet hvor langt man var villig til å i «godhetens tjeneste»: Man hever seg høyt oppover de man forøker «å hjelpe» ved  ensidig å essensialisere dem som nettopp ofre, som de da skaper selv ved siden – som et ekstra plusspoeng - av at de innbiller seg å ha en rett til å stjele makt eller magi fra disse ofrene, en makt eller magi som de så bruker kynisk for å få bekreftet eget image som korrekt, uangripelig og med en generell aksept for og et garantibevis på egen fortreffelige godhet. Jeg kaller slike mennesker «hypermagikere».

https://neitilislam.blogspot.com/2019/07/hatprat-personangrep-horn-morken-og.html

http://neitilislam.blogspot.com/2020/01/johannes-morken-og-morten-horn-revisited.html

http://neitilislam.blogspot.com/2019/06/hat-og-hatprat-hets-skikane-fobi.html

http://neitilislam.blogspot.com/2022/01/vitne-til-vanvidd-vitne-til-skrudde-sinn.html

Et tegn på hvor langt galskapen har kommet, vil du finne her:

http://neitilislam.blogspot.com/2021/10/hvilken-gud-tror-man-egentlig-pa-i.html

-hvor en nådeløs redaktør som er livredd for saklig islamkritikk, ber Gud om å få legge til i selveste Fader Vår en ekstra from bønn om at «vi» må få lide mer. 

Fra en tidligere bloggpost: Professor Mattias Gardell spør: Bare lukke øynene og se hva slag bilder som dukker opp når jeg sier ordet ”muslim”.

Gardell tror da at folk får frem bilder med skjeggete norske menn, terrorister, skrikende ungdom fra Midtøsten.

Ja, tro det eller ei: Det er slik en professor i religion av i dag tror ”vi dumme” . Nemlig at folk er dumme. At vi ikke kan tenke selv og at vi altså i bunn og grunn er fascister alle som en, som kan få slike bilder av muslimer og islam på netthinnen, bare vi lukker øynene. Dette er nedlatende, sier jeg. Og svært arrogant. Det er like før Gardell forteller oss at vi må bli nye mennesker, en helt ny mennesketype, en type som han selv er, en idealtype. Kall ham gjerne islamofil. Det er like før han søker ansettelse i religionspolitiet, i sedelighetsavdelingen.

Kommentar: Hva hvis «vanlige» folk utenfor anstaltene i dag nå ikke tenker på muslimer umiddelbart når man lukker øynene og ordet skjegg etc nevnes, men på servile medarbeidere i yrke og hverdagsliv som ikke gidder å tenke selv – fordi de er bragt til «doxologisk taushet» eller fordi «variablene» betinger likegyldighet? Fol som i tillegg vet at det ikke medfører noen reell psykiatrisk diagnose i dette å anvende irrasjonell frykt på det fenomenet som beskrives som islamofobi eller irrasjonelt syklig frykt? Slike folk kan kalles reellt fobe for islam – fordi de serviliserer seg av bekvemmelighetsgrunner og profiterer på det ut fra selvbeleilige, feige og purt ideologiske egeninteresser, etter mer eller mindre fremmanipulerte holdninger fra etablissementets og «elitens«  og medias side ?

Vil Gardell gi slike folk i dag diagnosen «islamofobe»? Vil ha be dem legge seg inn til observasjon frivillig, eller kan det bli spørsmål om tvangsinnleggelse? Eller vil han overlate saken til Sentralkomiteen?

Bomark (en aktør den gang) spør: Hvordan har det seg at vi produserer forestillinger om muslimer, til tross for at de savner empirisk grunnlag?

Lukt på spørsmålet, sier jeg. Hva lukter det? Brunt? Tja, hvorfor ikke. Det lurer jo en fascist i oss alle, skal vi tro disse herrer, så hvem er mest fascist i landet her?

Gardell svarer: Muslimer står ikke bak de fleste terroraksjoner i verden, 800 millioner muslimer utenfor Vesten bor i demokratier og mellom 85 til  90 % av mennesker med muslimsk bakgrunn vil ha demokrati, menneskerettigheter og likestilling. Se disse:

http://neitilislam.blogspot.com/2011/04/in-spe-islamofilt-fascistoide.html

https://neitilislam.blogspot.com/2011/05/br-de-islamofile-tavngsbehandles.html

Vi henter nå inn noen faktafortellinger fra det store europeiske utland:

https://rmx.news/trending/the-psychological-stress-is-enormous-diversity-not-a-strength-in-germanys-troubled-school-system/

EU grapples with Islamic schools, including children’s exam questions about killing homosexuals  

Feb 22, 2023 12:00 pm By Christine Douglass-Williams

https://www.jihadwatch.org/2023/02/eu-grapples-with-islamic-schools-including-childrens-exam-questions-about-killing-homosexuals

The EU has been playing with fire for a long time as its leaders choose to be cowed by the “Islamophobia” subterfuge. Now comes news about children being taught violence and murder of gays in the name of Islam.

Islamic schools that teach Muslim children values which conflict with those of Western societies and otherwise universal understandings of human rights have no place in the West. … However, Western leaders have proven their inability to handle charges of “Islamophobia,” no matter how harmful Sharia is to human rights and freedoms.

Human rights does not mean the trampling of rights for another. Western societies already have a formula firmly in place to protect the rights of all people, but refuse to act upon it amid inane arguments from special interest groups (backed by Leftists).

… Western societies protect the rights of all; this is enshrined in their constitutions and criminal codes. It is glaring how these provisions are warped and manipulated so that they come to be applied to one side only, that of the enemies of free and well-ordered societies.

“Europe Grapples with Independent Koran Schools Radicalizing Students,” by Abigail R. Esman, Algemeiner, February 20, 2023:

The exam is multiple choice, with questions about the treatment of enemies — homosexuals, for instance, and unbelievers. How should they be punished, the children are asked: with lashings? Stoning? Killed by the sword?

This is not in the Islamic State, or Taliban-run Afghanistan. It is an exam that has been given for years at some of the Netherlands’ weekend Koran schools, and Education Minister Dennis Wiersma wants it stopped. In November, he proposed a new law that would allow government oversight of these schools.

The exam came to light during a 2019 investigation by newspaper NRC Handelsblad and television news show “Nieuwsuur,” which found that at least half of the country’s independent Koran schools were being run by Salafists, who were actively indoctrinating the students. Salafists generally reject all aspects of modern, Western life, including secularism and secular political states. ISIS is an example of a Salafist group.

According to the investigation, teachers at these schools have praised sharia-based legal systems, warned children to stay away from “enemies” (gays and non-Muslims), and reject Western (and therefore, Dutch) culture completely. “You can better congratulate someone for a murder than wish them a Merry Christmas,” one imam was recorded telling his students.

More recently, Muslim primary schools have also come under fire … for failing to meet standard education requirements and banning such things as music, dance, and art. … More research and debate would be needed, they say, not just into the Islamist threat being posed, but into the proposal’s feasibility. Is such a law even democratic, or does it allow the government to determine how parents raise their children, a possible violation of free speech?

… Officials in Sweden, France, Belgium, Austria, the UK, and elsewhere face similar situations, all of which threaten to shape the culture and ideologies of an entire new generation of Europe’s Muslims.

Yet while Dutch officials hesitate, Sweden is taking more aggressive action. Since 2019, authorities have forced the closure of 17 Muslim day schools, citing concerns over Muslim Brotherhood leadership and efforts to radicalize the students. What’s more, education officials claim, most of the schools fail to meet legal education standards or have simply…

-

‘The psychological stress is enormous’ – Diversity not a strength in Germany’s troubled school system

One school principal says one of her schools features 23 different nationalities, many of whom do not speak German. The resulting chaos this produces is now being seen throughout the German school system, February 16, 2023 author: John Cody.

Germany has accepted millions of migrants over the last few years, and in turn, the country’s school system has been transformed into a diversified, multicultural student body. However, instead of diversity being a “strength,” the data, as well as numerous accounts from teachers and school administrators, points to the perils of a increasing numbers of foreign students.

In a new interview with one of Germany’s top newspapers, principal Norma Grube, who runs two schools in Chemnitz, describes increasingly chaotic conditions where many children have difficulty speaking German, assaults are commonplace, and parent-teacher meetings routinely require interpreters. In fact, there is little Grube tells Die Welt that backs the claims by pro-migration advocates that increasing diversity will bring a brighter future to Germany.

Germany: New data shows dramatic demographic changes in school-age children; majority of students in Hamburg have migration background

New data shows that Germany’s school-age generation increasingly features a migrant background

… that brings us to one of the reasons why the teaching profession has become less and less attractive: The psychological stress is enormous and it has increased significantly,” said Grube.

On top of that, there is a level of “brutalization” and disrespect directed at teachers that is impossible for many of them to deal with, which leads to high teacher turnover rates.

Grube’s story is far from unusual as Germany undergoes a massive demographic transformation, … the phenomenon of Europeans being replaced by non-Europeans across the West. In Berlin, 40 percent of students do not speak German as their native language, and in cities like Hamburg, the majority of students have a migrant background. Overall, an astounding 38 percent of all children in elementary schools in Germany have migrant backgrounds.

… Merkel is generally seen as responsible for a dramatic shift in Germany’s immigration policy. (AP Photo/Michael Sohn, Pool)

Despite a push from the left, including Germany’s Social Democrats (SPD) and Greens, for up to 500,000 immigrants per year, what is happening within Germany’s school system due to mass immigration raises serious questions about the benefits of diversity. In some cases, schools that were once “diverse” are now becoming homogenous, but that is due to an absence of ethnic Germans and the dominance of, for example, Middle Eastern groups. In some of these schools, anti-Semitism is commonplace, … according to Die Welt.

The demographic transformation in Germany may be a “big picture” issue. Gube:

Since the beginning of the month, I have been running two schools that are 35 kilometers apart for one simple reason: My predecessor at the Untere Luisenschule in Chemnitz has retired, and there was simply no colleague around who applied to succeed her. In addition to the shortage of teachers, there is also an increasing shortage of school principals. …

She says that many new teachers are either reluctant to impose necessary penalties against troublesome students, or in some cases, they are even fearful to do so. In general, there is a tendency to avoid conflict among younger staff, which leads to them losing control of increasingly difficult classroom environments.

Germany’s primary school students fail to reach minimum standards in German and math

Many children leave Germany’s primary schools without being able to read and write adequately

In general, in the eyes of young people, adults have suffered an enormous loss of authority, teachers in particular. I recently issued a disciplinary measure against a student who called a colleague an ‘asshole.’ Such insults are also part of everyday school life. It’s stressful, it’s stressful. My very first duty is to keep the school safe, so I suspended this student for a week,” she said.

Parents are not much of a help either and often fight school staff when it comes to making changes at home or imposing discipline. In many cases, students represent a tremendous problem, but there is little that the schools can do, as there is nowhere else to send them. Teachers cannot even remove extremely violent students from the schools, according to the principal:

At the beginning of the school year, one student beat another so badly that he had to be hospitalized for two days. I would have gladly expelled him from the school, following the wishes of the staff, but that was not possible because there was no other school place for him in the area. Now, my students and colleagues have to live with him. Their great fear is always that they will not be able to protect the other children at the decisive moment.

Teen arrested in Germany for stabbing teacher to death after receiving one-day expulsion for misbehavior

The suspect returned to his school in the afternoon after being expelled for the day and stabbed a 55-year-old female teacher multiple times in an empty classroom

Germany relies on a highly educated workforce to staff its world-class companies and maintain the standard of living Germans are used to. However, the country is increasingly failing on the education front. For example, the “IQB Education Trend for 2021,” presented by the Institute for Quality in Education (IQB), shows that more and more elementary school students are failing to achieve even the minimum standards set by the Conference of Ministers of Education and Cultural Affairs in the German language and mathematics.

What that means is that Gemrany’s students are increasingly illiterate and unlikely to join the ranks of Germany’s skilled workforce. As Remix News previously reported, although the study does not attribute any one cause to the precipitous drop-off in standards, it points to immigration and coronavirus lockdown policies. The study also acknowledges that the worst results are from students with an immigrant background.

https://rmx.news/trending/the-psychological-stress-is-enormous-diversity-not-a-strength-in-germanys-troubled-school-system/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar