Det nye Støre «Vi», har intet med religion Ã¥ gjøre, sier
Støre, i praksis. Krigen mot Hams har intet med Allah å gjøre. Hvor stort skal det nye, store, støre Vi'et bli, før det rakner?
Får dette sirenene til å lyde?
Nei, for oss er det «e pluribus unum», som en applikasjon, fordi vi ikke tør annet, fordi vi er for «støre», - du skjønner hva jeg mener.
Det nye støre Vi’et skal være realiseringen av selve idealet, det som USA bygger pÃ¥: Fra de mange ulike samlet til enhet.
Vi skal realisere Vestlige idealer ved Ã¥ «tvinge» muslimer» til Ã¥ bi som oss – støre. Det skal bli enhet mellom oss. Vi skal smales, eller samles, til ett rike, pÃ¥ nytt. (Litt av en implisitt erkjennelse av at vi faktisk er mer splittet enn hele og samlede, nÃ¥ mer enn noen gang siden HÃ¥rfagre). Til Dovre faller.
Vi skal dele oljefondet rettferdig og den får det som
tilkommer ham, både individuelt og på menighetshold. Kvinne som mann, barn som
voksen. Uansett kostnad, for kostnad er inntekt for oss «støre», i hvert fall
inntil i går i morgen.Så lenge det synger i honningkrukkene, skal det nok gå seg til, sier "støre", store deg, (som burde skjønne og forstår bedre).
Det Støre ikke skjønner er at han gjør det på befaling fra Allah. I praksis.
Bare da kan muslimene oppnÃ¥ den lykke Allah har lovet dem – fordi de er «det beste folket» ved guddommelig dekret, som vil stÃ¥ for alltid, helt etter «boka». Da er Vi’et virkeliggjort, et U-topia som vi skal være de første til Ã¥ realisere, bÃ¥de i universet, kosmos, og pÃ¥ hjemmebane, i verdenshistorien.
litt om utopi og virkelighet og om en utopi før valgnatten
Det er OK å sette seg store mål. Men hva hvis muslimer begynner å tvile, dvs begynner å forstå at Allah over dem bare så mye mer? Kan da noen være så ufølsomme at de vil frata disse muslimene mulighetene for å realiserer Allah og islams mål, om at vi skal underlegge oss, eller i prinsippet velge sverdet og dø?
Det er det ikke en kjeft som vÃ¥ger Ã¥ formulere i dag, aller minst i akademiske og politiske kretser, pluss, pluss, langt inn i alle partiapparater. Det ligger ikke for vÃ¥r følsomme natur Ã¥ forestille oss hva en slik forstilling – her by default - vil innebære. Ã… formulere slike forestillinger anses som en ny dødssynd, en ny arvesynd, en ny styggedom som mÃ¥ bekjempes – ved at man gir opp seg selv og gÃ¥r inn i Det søre store nye Vi’et. Intet mindre.
Imidlertid: SÃ¥ lenge vi Vestlige i Norge er i stort flertall, har jeg ingen problemer med Ã¥ se forholdene fra visse muslimers side. De vil dette faktum i seg selv som et forsøk pÃ¥ fra vÃ¥r side – flertallets side – Ã¥ pÃ¥tvinge det muslimske mindretallet en tro, en tankeforutsetning, en ideologi eller et system de pÃ¥ si side egentlig er forpliktet til Ã¥ hate. Jeg har ventet en stund pÃ¥ at dette skulle komme til uttrykk, pÃ¥ en eller annen mÃ¥te, og nÃ¥ har det skjedd – se under. Det mÃ¥tte bare komme. Og det vil komme mer. Men foreløpig tror alle «størene» i det nye ennÃ¥ ikke realiserte Store nye Vi’et, at dette ikke er tilfelle, at det ikke kan være tilfelle, fordi vi jo smiler sÃ¥ mye og sÃ¥ stor medfølelse. Skulle vi – støre – pÃ¥tvinge noen vÃ¥re tradisjoner og mÃ¥ter Ã¥ tenke, føle og forholde oss pÃ¥?
Nei, gud forby. Slik kan vi da ikke tro og tenke, tenker «størene». Vi er ikke av den slagsen, vi. Vi er bare snille og gode og over normalt empatiske, tror vi, og kan ikke annet, i vÃ¥r vanvittige og stormannsgale forfengelighet.
Husk at Sverige bare for kort tid siden ikke vÃ¥get Ã¥ forstÃ¥ at det lÃ¥ en virkelighet og sannhet i «svenske tilstander». Tenk sÃ¥ forferdelig Ã¥ tenke slike tanker, nÃ¥r det viktigste var Ã¥ hjelpe de svake. Hva spilte vel noen ekstra milliarder her og der for rolle? Hadde vi ikke rÃ¥de til det?
Og nå se vi: Sverige er i ferd med å forandres for all fremtid. Minoritetene skal beskyttes mer, ikke mindre, tror man. Tro man det vil koste? Nei. Det vil i stedet lønne seg mer og mer, bedre og bedre for hvert år. Noen annet er umulig å forestille seg, både for oss og svenskene. Når får vi et nytt større store Vi i Sverige? Fra mangfold til enhet?
Eller omvendt? Fra enhet til absolutt splittelse og evig «borgerkrig»?
Mye tyder på at det er den veie høna sparker, på instinkt, og her trenger vi ikke
forskning og forskere til å fortelle om det stemmer eller ikke. For forskningen
er underlagt SAP og vårt nye livsfarlige Credo, pluss hypermagiske
tvangsforestillinger, se linkene og under linkene:
http://neitilislam.blogspot.com/2020/10/jagland-listhaug-og-sommerfelt-helt.html
https://neitilislam.blogspot.com/2023/10/jonas-gahr-stres-liv-i-fare-stor-hamas.html
https://neitilislam.blogspot.com/2023/10/terrororganisasjon-ferdig-snakka-punktum.html
https://neitilislam.blogspot.com/2020/10/jagland-listhaug-og-sommerfelt-helt.html
https://neitilislam.blogspot.com/2015/04/tffe-tider-forut-det-nye-viet.html
https://neitilislam.blogspot.com/2021/06/det-nye-store-emosjonelt-korrekte-credo.html
https://neitilislam.blogspot.com/2015/01/om-hvorfor-det-gar-sa-galt-om-islam-og.html
https://neitilislam.blogspot.com/2018/09/tankeforutsetninger-og-det-juridico.html
https://neitilislam.blogspot.com/2013/11/ekstrem-asyl-kapitalisme.html
http://neitilislam.blogspot.com/2019/02/det-nye-viet-et-vi-av-tilskuere-og.html
Les følgende og bli redd, glad eller fortsatt likegyldig og blasert:
demokratijihad antall muslimer
hva mener egentlig palestinerne på Gaza?
Fra HRS:
Det er Magdi Omars «vi» Majid mÃ¥lbærer. «Det er ikke noe ‘vi’. Jeg ser det nÃ¥» …
– NÃ¥r man først har begynt Ã¥ fÃ¥ en overbevisning om at det ikke er noe «vi», vil man i større grad legge merke til ting som understøtter det.
– Flere bekjente sier nÃ¥ at de ikke har noen fremtid her i Vesten …
… de ikke har reelle planer om Ã¥ flytte fra Norge. Det setter likevel ord pÃ¥ fremmedfølelsen en del muslimer kjenner pÃ¥, mener han.
… Simen Sandeliens konklusjon er denne:
Det er migranter som har kommet hit til landet vårt som har et ansvar for å tilpasse seg hvis vi skal lykkes med å utvide fellesskapet vårt samtidig som vi tar vare på de indre kvalitetene som et godt fellesskap gir. Det er ingen andre muligheter. Det er migrantene som må søke mot sentrum av våre normer og verdier. Alt annet er destruktivt for substansen i vårt fellesskap,
Hvis migranter ikke klarer det, må de heller innse at de ikke hører hjemme her. Da fungerer det bedre å bo i det landet der de har sin identitet, sin tilhørighet og der de er en del av det kulturelle og religiøse fellesskapet.
Vi er mange nordmenn som har store problemer med å se angivelige nordmenn som viser åpenlys støtte til terrorister marsjere rundt i våre gater. De oppleves dessverre ikke å høre hjemme her. Det svekker vår opplevelse av fellesskap.
Jeg tror den innvandrede refleksen om at alt uansett er Vestens feil, forblir slik fordi den ikke utfordres.
… Statsminister Støres kronikk i Aftenposten, Tro pÃ¥ et «vi», er ført i pennen ikke av tÃ¥kefyrsten Støre, men diplomaten Støre, den utenrikspolitiske Støre, der hans rolle som Norges regjeringsleder utviskes til en vassen suppe.
Støre: Jeg forstår deg sånn, Magdi, at det du
opplever, tar deg til et vippepunkt. Måten krigen mot palestinerne får holde på
uten at Europa klarer i tilstrekkelig grad å fordømme eller stoppe den,
spenningene mellom myndigheter og befolkningen i en del europeiske land; det
gjør at du ikke kan se deg selv som europeer. Urettferdigheten har vart for
lenge, det er kommet for langt, krigen som får utspille seg nå, viser det.
Ingenting skjer.
Jeg kan forstå den fortvilelsen. Jeg kjenner på den selv.
Jeg kjenner på fortvilelsen jødene i Israel føler, sjokkert over en grufull
terrorhandling. Jeg kjenner på palestinernes fortvilelse, sivile forsvarsløse
ofre for fly- og artilleriangrep mot Gaza. Samtidig; selv om Norge lenge har
hatt et engasjement i Midtøsten; selv om utenriksministeren og jeg og alle våre
folk i regionen bruker alle innganger og samtaler til å øve innflytelse og si
ifra, så har ikke Norge alene makt til å stoppe krigen eller diktere freden.
HRS kommenterer: NÃ¥r statsoverhodet i et demokrati
framstiller et annet demokratis forsvarskrig mot terror som «krigen mot
palestinerne», forstÃ¥r man bedre hvordan muslimer som har flyttet til Vesten
kan opprettholde sitt verdensbilde, der nyansene totalt uteblir, der det
vesentlige elementet av sivilisasatorisk, religiøst og ideologisk ståsted
mellom partene ikke nevnes, men snarere benektes.
Støre framstiller krigen som en brutal overmakts angrep på
en svak, uskyldig part. Han hengir seg til offerforståelsen og belærer igjen om
at «Vi mÃ¥ holde fast ved at dette ikke er en krig mellom religioner».
Til en muslim som vet inderlig vel at det står mellom demokratiet og Allahs
soldater.
Et «vi» som ikke kan enes om det opplagte faktum at enhver bombing opphører det øyeblikket jihadistene legger vÃ¥pnene ned og frigir israelske gisler, kan vanskelig være et «vi». SÃ¥ kan alle fortvile over menneskehetens iboende evne til grusomheter og sorg over uskyldige liv som gÃ¥r tapt, men det mÃ¥ gjøres pÃ¥ hver side av den kløften som skiller det undertrykkende islamske diktaturet fra demokratiets frihetstanker. …
https://www.rights.no/2023/11/fellesskapskrav-pa-feil-premisser/
Hanni Afsar (171123):
Støre siste statusoppdatering: Han synes det er opprørende, vondt og sterkt. Han føler, kjenner på, håper og tror på et stort globalt "vi"
Emosjonell kapital er status i Norge, men for mye blir påtatt. Når du bøtter på med følelser blir det ikke ekte. Det er slik jeg opplever Støre. Han er opportunist som benytter enhver mulighet til å oppnå egen vinning og fremstå som et empatisk menneske. Støre er bare too much. Det renner over av klisjeer. Ganske motbydelig alt sammen. Falsk og beregnende fyr.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar