Bare disiplin kan få deg til å se klart. Du tror at virkeligheten er noe
objektivt, eksternt, noe som eksisterer i seg selv. Du tror også at naturens
realitet er selvinnlysende. Når du innbiller deg selv at du ser noe og tenker
at du ser noe, så går du ut fra at alle andre ser de samme tingene som du selv
gjør.
Men jeg kan fortelle deg at virkeligheten ikke er ekstern. Virkeligheten
eksisterer i det menneskelige sinn og ingen andre steder. Ikke i den enkeltes
sinn, nei, for det kan ta feil, og dessuten forsvinner den der ganske fort.
Virkeligheten eksisterer faktisk kun bare i de troendes sinn, som er så positiv
innstilt overfor det enkelte menneske, og for lov og orden, og takket være Marx
og profeten Muhammed, disse vi lyser ” fred være med dem” over.
Hva som marxismen og islam holder for sant, er sant. Det er faktisk
utenkelig at noen kan se virkeligheten annet enn gjennom sentralkomiteens eller
gjennom den muslimske umma’s og profeten Muhammeds og Allah’s øyne.
Dette er
selve det ubestridelige faktum vi snarest må lære oss og handle ut fra.
Men dette krever en viss selvdestruktiv virksomhet og en viljesanstrengelse.
Du må derfor ydmyke deg selv før du kan bli sunn.
Over: Lettere omskriving av et avsnitt fra George Orwell’s 1984 som kom ut i 1949.
Hvordan kan det ha seg at marxismen la grunnen åpen
for en muslimsk maktovertakelse av Vesten?
Hvordan kunne Vesten være så dum at den lot islam
komme til duk og dekket bord?
Svaret på dette spørsmålet kan etter vår mening
finnes i utviklingen av marxismen selv, dvs. i marxismens iboende
selvdestruksjonskraft, ikke bare destruksjonspotensiale.
Men også Vesten og
kapitalismen har i seg selvdestruksjonskraft og destruksjonspotensiale
uavhengig av marxismen, - og materialismen.
Disse kreftene sammen med marxismens dekadente
forsøk på å overliste seg selv og alle andre, var det som la grunnlaget for at
islam på kort tid kunne erobre Vesten innenfra.
Men det var marxismen som var den store, aktive
pådriver for denne utviklingen og som grunnleggende utløste disse kreftene og
dette potensiale i Vesten.
Det viste seg som en skjebnenes tragiske ironi at
marxismen også ødela seg selv nettopp idet den forsøkte å ødelegge Vesten.
Det tragiske er at marxismen ikke bare ødela seg
selv i denne prosessen, den ødela også Vesten, godt hjulpet av Vestens egen
innsats og iver etter å påta seg og skyld for å ha vært globalt dominerende og
overlegen på så mange områder.
Vi her i Vesten er imidlertid ikke ennå fullt klar over denne
selvødeleggelsenes og forvirringens prosess. Den tiltar i styrke dag for dag.
Den kan enten kulminere når som helst og sette utviklingen i revers, eller den
kan fortsette med vår egen passive medvirkning og ved at vi stiller oss
likegyldig i det håp at dette vil gå over og gå seg til, til det beste for oss alle
og alle kommende generasjoner.
Den eneste veien ut av dette uføret er etter vår
mening at vi returnere til våre røtter og vår identitet som er formet i og med
og av den judeokristne tro, som er vår religion og tradisjon, og det grunnlag
vi har bygget vår sivilisasjon på, og som vi fortsatt kan bygge på, hvis vi
bare våger og erkjenner at bedre grunnlag finnes ikke nå og vil heller aldri
finnes i fremtiden. Vi må derfor snu for å komme videre.
Vi må lære oss å være
takknemlige for at det kun var i den judeokristne sivilisasjon det var mulig
med de fremskritt i allslags vitenskap og all virksomhet som kunne gagne
menneskeheten i så stor skala og så radikalt. Det var bare i denne tradisjonen
kapitalismen kunne bli virkelighet og til reell fremgang. Men det var da også
bare i denne tradisjonen at kimen til marxismen og fascismen lå og bare i vår
tradisjon som har lagt grunnlaget for en mulig kommende global katastrofe som
verden til nå ikke har sett maken til, kort sagt for Apokalypsen.
Hvis vi ikke velger veien tilbake, vil noe andre enn
oss selv velge veien fremover for oss. For vi skal ikke underkaste oss og bli
roboter eller marionetter og underlagt den islamske skjebnetro. Vi skal derimot
åpne oss for tro i ydmykhet overfor Sannheten, Veien og Livet, den som – personlig - har skjenket Vesten vår
frihet og mulighet for å forhindre verdens undergang.
Men hvordan var denne utviklingen mulig? Hva gikk
galt for oss – og hvorfor - og hva og
hvorfor gikk det galt for marxismen og marxistene som ville skape noe nytt og
et mer rettferdig og verdi samfunn for alle?
Det grunnleggende problemet for marxismen viste seg
kort tid etter at bolsjevikene tok makten i Russland i 1917. De revolusjonære
var så sikre på at marxismen som vitenskap – slik den ble betraktet den gang –
var så sikker i seg selv at det Marx hadde lovet om at revolusjonen med nærmest
vitenskapelig sikkerhet ville spre seg automatisk og som ringer i vannet bare
den først var satt i gang, at det måtte gå galt. Men de som så det, ble som nå
alle vet, deportert til Gulag eller regelrett eliminert.
De rettroende marxistene fortsatte imidlertid å tro
at arbeidere i alle land ville forene seg under det røde flagget med sigden og
hammeren og ville nærmest av naturnødvendige årsaker med dialektisk sikkerhet medføre
revolusjoner over hele den kapitalistiske verden.
Det viste seg at dette ikke skjedde og at det var
umulig, i hvert fall inn til videre, trodde man.
Men hva var forklaringen? Hadde man oversett noe? Kunne noe ha vært
gjort grundigere og bedre? Hadde man ikke ofret mye nok for saken – og mange
nok?
Med disse spørsmål in mente – og i luften - kunne forfølgelsene av alle
annerledestenkende og annerledestroende begynne.
Allerede i 1922 ble 2 691 prester, 1 962 munker og 3447 nonner
drept. (De neste 27 årene skulle mer enn 200 000 bli drept og mellom fem
og seks hundre kirker ødelagt, (Goritzheva og Hitchens)).
Det samme året, altså i 1922, begynte
Komintern å analysere hvorfor revolusjonen ikke spredte seg. Lenin kalte inn til et møte i Moskva og her
kom man frem til at man burde starte en marxistisk kulturrevolusjon.
Til stede var bl a Georg Lucacs og Willi Munzenberg. Sist nevnte foreslo å
organisere intellektuelle og bruke dem for å undergrave Vesten, slik at
proletariatets diktatur også kunne etableres der, etter at livet var
umuliggjort i sin alminnelighet og alle verdier ødelagt.
Lucacs sa: ”Jeg så den revolusjonære ødeleggelse av samfunnet som den eneste
løsningen – gamle verdier må tilintetgjøres og nye skapes”.
Hva er dette annet enn oppfordring til kulturell terrorisme?
Lucacs var med på å grunnlegge den såkalte Frankfurterskolen allerede i
1923, en ”skole” som skulle komme til påvirke millionvis av intellektuelle og
studenter helt frem til våre dager og ennå er ikke denne skolens dager talte,
snarer tvert imot: Det er først nå konsekvensene av hva den lærte vil vise seg
for alvor.
Frankfurterskolen har banet veien for de forutsetninger som gjorde
det mulig for islam å strømme inn i Vesten til duk og dekket bor.
En annen marxist på den tiden da Frankfurterskolen kom i gang var Gramsci.
Han delte Lucacs syn. Han ble fengslet av Mussolini og mye av de tankene han
formulerte, skrev han ned i fengsel. Han var det som antakelig skulle øve den
sterkeste påvirkning av alle på ettertidens studerende ungdom og på den intellektuelle
venstresiden i Vesten.
Han så at bolsjevismen ikke virket og hvis revolusjonen skulle lykkes, så
måtte marxistene før de gjorde noe annet først forsøke å avkristne Vesten.
Kulturen måtte endres før det endelige støtet på bred front kunne settes inn. Strategien
måtte forandres fra grunnen av. Man kan ikke gripe makten først og så forandre
kulturen ovenfra. For de gamle marxistene var kapitalismen hovedfienden, men nå
var det Vestens religion og kultur som skulle angripes, ikke nedenfra, men
innenfra.
Frankfurterskolen anbefalte ”kulturell terror” og okkuperte man
Vestens kulturelle institusjoner innefra, ville staten og systemet falle sammen
og skape en situasjon hvor de revolusjonære kunne overta helst uten bruk av
vold eller i hvert fall så lite vold som mulig.
Antoni Gramsci, d 1937, mente at arbeideren var blitt bestukket av de som
eide produksjonsmidlene, at de rett og slett ble kjøpt og betalt, som noen
andre korrupte, og derfor ble blendet og ikke forsto hva de ble dratt inn i av
illusjoner og illusjonsmakeri.
Han mente at Marx tok feil da han mente at det avgjørende var kontroll over
produksjon og produksjonsmidler; det som betød noe var tvert imot at
herskerklasse – dvs kapitalistene - også
hadde kontroll over ”den mentale produksjon” og altså den ressurs og det
potensiale som lå i utdanningssystemet, massemedia og sosialiseringen av barn
som stort sett skjedde i kjernefamilien og det livslange ekteskap. Den
fortsatte revolusjon måtte infiltrere og ta over dette byggverket samlet ved
over tid å svekke disse båndene og tilknytningen.
Vi kan spørre: Hvilket instrument ville passe bedre for å få dette til enn å
stimulere til å ha flere sexpartnere uten at det medførte ansvar for flere barn,
samtidig som risikoen for kjønnssykdommer ble redusert?
Strategien trengte ikke lenger omfatte fabrikkgulvet, men siktet inn på
lakenvanene til folk. Barn som vokste opp uten fedre ville dessuten bli mindre
selvstendige og derfor dårlige i stand til å skjelne mellom rett og galt og dessuten
bli lettere å påvirke.
Det ble fremhevet at alle ideer egentlig var like gode
og dette åpnet så for et behov for å kritisere og undergrave konservative
kritikere, som kunne anklages for å være undertrykkere, utsugere og for å ha
autoritære personligheter.
I dette bildet stimulerte Marcuse de revolusjonære til å ta kontakt ikke
bare med avvikere av alle slag og folk som på en eller annen måte hadde falt
utenfor og blitt outsidere, men også med folk av annen hudfarge og folk som på
en eller annen måte følte seg som ofre for lov og orden.
Marxismens teser
skulle fra nå brukes ved å frakoble dem fra økonomiske analyser og teorier til
heller å bruke dem og fokusere ulike kategorier av ”offer”. Arbeideren falt ut
av bildet og inn kom kvinner, homser, de svarte, immigrantene. Fienden var ikke
lenger kapitalismen, men rasisme, sexisme, fremmedfrykt, anti-semittisme,
homofobi og ”able-ism”.
Bakteppet for en bok med navnet Blaming the Victim av William Ryan som kom i
1970 skulle herved være tydeliggjort. For Ryan var det et overgrep mot offeret
å tillegge det noen form for selvstendig ansvar. Han ergret seg over folk som
mente at det var kriminelt eller umoralsk og ikke riktig å få tilgang til
penger uten å arbeide for det.
”Ryan appealed to the lower human instincts”,
skriver David Green i ”We’re (Nearly) All Victims Now. Og dette gir oss noe å tenke på og reflektere
over, selv om dagens sosialvesen aksepteres som et aksiom og som et absolutt og
urokkelig dogme i dag.
Tidligere samfunn var gått i oppløsning av bøker og ord, sa Marcuse. Han
mente nå at sex og dop var overlegne våpen i kampen og oppfordret til å avvise
den nåværende orden helt, slik at det kunne skapes en verden av ”polymorf
perversitet”.
I Marcuses verden var kritisk tenkning og logikk fienden fordi logikk kan
brukes til å tilbakevise teorier som han selv tror er gode teorier (Flynn). All
autentisk utdannelse er politisk utdannelse.
En av Marcuses kollegaer, Adorno, anbefalte studenter å fri seg fra ”tall og
fakta” hvorpå studentene kunne gjøre seg uangripelig for logiske slutninger og
studier med sikte på å avdekke den objektive virkelighet. Alt var i
grunnprinsipp kun subjektivt.
Lucacs spurte: Hvem skal redde oss fra den vestlige sivilisasjon?
Mange vil si at spørsmålet innvarselet en ny form for totalitarianisme, en
ny form for fascisme, en slags marxismofascisme, vil jeg kalle det. Vi skal i
det følgende se på noen fenomener i det moderne samfunn som har klare
forbindelseslinjer tilbake til hva Frankfurterskolen sto for og promoterte.
Som en bakgrunn for Frankfurterskolen kan vi legg oss følgende
retningslinjer fra Moskvas sentralkomite fra 1943 på minnet:
” … de må vedvarende ydmyke, diskreditere og degradere våre motstandere …
kall dem fascister eller nazier eller anti-semitter. Assosiasjonene vil etter
stadig gjentatt bruk bli et ”faktum” for menigmann”.
En bok som kan tilbakeføres til denne skolen het ”The Authoritarian Personality”
(1950). Den påsto at det var sannsynlig at et barn som voks opp i en kristen
familie med en far som var kristen, ville bli fascist når de voks opp.
Med slike
påstander kunne man ramme den amerikanske middelklassen midt i dens gode eller
dårlige samvittighet og hjerte og påvirkningen på folks tenkemåte kan ikke
undervurderes.
Universitetene begynte fra nå av å produsere intellektuelle som
ikke gikk av veien for noe, så sant
de kunne undergrave det kapitalistiske og konservative samfunnet i det håp om
at Marx nå endelig skulle få rett og Marcuse få sin rettmessige plass som
revolusjonær helt og frigjører.
I The True and only Heaven skriver Christopher Lasch: Formålet med Studies
in Prejudice dikterte selve konklusjonen nemlig den at fordommer, som ”i
virkeligheten” er en mental forstyrrelse definert av den autoritære
personlighet, bare kunne helbredes ved å underlegge den amerikanske befolkning
kollektiv psykoterapi og ved å behandle den som om den var innlagt på et
mentalsykeshus.
Adorno og Horkheimer – som for øvrig var fascinert av sadisten de Sade - mente
at veien til kulturelt hegemoni gikk gjennom psykologien, ikke ved filosofisk
argumentasjon. Hvis foreldre i dag mener at deres avkom i dag ikke lærer
tilstrekkelig på skolen og at skolen derfor ikke er noen suksess, vil
etterkommere av Frankfurterskolen tvert imot si at den nettopp er en suksess.
Disse er nå i ferd med å skape det som Marcuse var et mål å streve mot en
verden av Polymorf perversitet. Ikke rart da a det finnes å mange læretilbud i
form av kurs og praktiske øvelser på skoler som skal lære elevene å bli
flinkere i sex av nær sagt alle slag, helst fra så tidlig alder av som mulig.
”The pill and condom have become the hammer and sicle of the cultural
revolution”, skriver Buchanan.
I 1973 ble den amerikanske Psyciatric Association presset av militante
homoaktivister nærmes ved et kupp til å stryke homosexualitet som medisinsk
diagnose eller mental forstyrrelse.
Det får ikke da hjelpe at 4 år senere, så viste en undersøkelse at hele 69%
av psykiatrene fremdeles mente at homosexualitet er en mentalforstyrrelse.
Det hjelper heller ikke at en undersøkelse referert i New England Journal of
Medicine fant at HIV har redusert levealderen blant homofile med hele 20 år.
Dette betyr at homosexuell praksis kan være 3 ganger så farlig som å røyke,
ifølge Ann Volger (s 148).
Til og med om man ser bort fra AIDS-faren, er
homosexualitet en av de farligste bedrifter man kan bedrive. (s 42).
”Sammenlignet med heterosexuelle kvinner har lesber større alkoholmisbruk,
mer fedmeproblemer og flere som røyker – høyere frekvens av røyking og
stoffmisbruk kan ha sammenheng med at lesbene hadde større stress ved å bli
utsatt for fordommer …” !
Dette var å finne i Times-Picayune i 2004. Ann Volger kommenterer: ”And
apparently heterosexuals are to blame”.
Ringvirkningene ser vi i dag i vårt eget land bl a i form av den nye
ekteskapsloven av 2009 som likestiller ekteskap mellom homofile og heterofile.
Se for øvrig her på bloggen annetsteds om homoaktivistenes suksess med sin indoktrinering og hvordan denne strategien antakelig brukes med stor iver og fantasi for å blidgjøre befolkningens forhold til islam proper og da spesielt til sosialistene.
For å illustrere hva som lå potensielt i et slikt verdisyn eller paradigme
som de ovenfor nevnte aktører klekket ut på bakgrunn av sitt
ateistisk-naturalistiske menneskesyn og den dialektiske materialisme som de
forfektet og konsekvensene av en slik tenkemåte og en slik ideologi kan
avstedkomme, kan vi ta noen sitater fra mennesker som enten ble ufrivillige
nikkedukker i det nye paradigme:
Alfred Kinsey: ”Sex bør demokratiseres. All sex er likeverdig. Bestialitet,
utroskap, onani og incest er kun utløsning. Hele armeen av religion er vår
hovedfiende”.
I den grad et barn er blitt skadet etter sexuell kontakt med en voksen, så
er voldtektsmannen ikke å legges noe til last, men heller dette at barnet blir
skadet av hysteriske reaksjoner fra politi, foreldre og andre.
Ifølge Kinsey hadde til og med små barn en klar lystfølelse ved sexuelle
handlinger og var i stand til å få orgasme etter gjensidig stimulering mellom
”partnere” hvor man hører sukk, voldsomme skrik, tap av ansiktsfarve og en
strøm av tårer … ”barnet vil gjøre voldsomme forsøk på å unngå klimaks”.
Hvis barnet ikke var blitt formet kulturelt, så er det tvilsomt at de ville
reagere negativt følelsesmessig på sexuell tilnærming.
Det fins bare tre slags seksuelle abnormiteter: Avholdenhet, sølibat og
giftermål. Problemet er ikke hva de såkalte abnormale sexuelle praktiserer, men
holdningene og lovene mot dem.
Margaret Sanger, som grunnla Planned Parenthood i tiden før Den andre
verdenskrig: ”Det mest barmhjertige en stor familie kan gjøre for ett av sine
barn, er å drepe det”.
Og, typisk: ”Birth control appeals to the advanced radical because it is
calculated to undermine the authority of the Christian churches. I look forward
to seeing humanity free someday of the tyrrany of Chirstianity no less than
capitalism”.
Vivian Gornich: Å være kone, er et ulovlig yrke … (1980).
"It is also a chance to wholly transform the definition of family in
American culture. It is the final tool with which to dismantle all sodomy
statutes, get education about homosexuality and AIDS into public schools, and,
in short, usher in a sea change in how society views and treats us."
Michelangelo Signorile, "I Do, I Do, I Do, I Do, I Do," OUT
magazine, May 1996, p. 30.
"Being queer is more than setting up house, sleeping with a person of
the same gender, and seeking state approval for doing so. … Being queer means
pushing the parameters of sex, sexuality, and family, and in the process,
transforming the very fabric of society. … As a lesbian, I am fundamentally
different from non-lesbian women. …In arguing for the right to legal marriage,
lesbians and gay men would be forced to claim that we are just like
heterosexual couples, have the same goals and purposes, and vow to structure
our lives similarly. … We must keep our eyes on the goals of providing true
alternatives to marriage and of radically reordering society's view of
reality."
Paula Ettelbrick, "Since When Is Marriage a Path to
Liberation?", in William Rubenstein, ed., Lesbians, Gay Men and the Law
(New York: The New Press, 1993), pp. 401-405.
And there's this from pro-homosexual and pro-pedophile author Judith Levine:
"Because American marriage is inextricable from Christianity, it admits
participants as Noah let animals onto the ark. But it doesn't have to be that
way. In 1972 the National Coalition of Gay Organizations demanded the 'repeal
of all legislative provisions that restrict the sex or number of persons
entering into a marriage unit; and the extension of legal benefits to all
persons who cohabit regardless of sex or numbers.' Would polygamy invite abuse
of child brides, as feminists in Muslim countries and prosecutors in Mormon
Utah charge? No. Group marriage could comprise any combination of
genders."
Judith Levine, "Stop the Wedding!: Why Gay Marriage Isn't Radical
Enough," The Village Voice, July 23-29, 2003. Levine declines to mention
that the 1972 Gay Rights Platform also called for abolishing age of consent
laws. This is a curious omission since Levine herself has written in favor of
lowering the age of consent to 12 for sex between children and adults in her
book Harmful to Minors: The Perils of Protecting Children from Sex (p. 88). http://www.villagevoice.com/issues/0330/levine.php
http://www.marriageresourcesforclergy.com/site/Articles/articles021.htm
Sheila Cronin: Ekteskapet innebærer slaveri for kvinner … frihet kan ikke
oppnås uten avskaffelse av ekteskapet … (2000)
Susan Sontag: Den hvite rase er en kreftsvulst på den menneskelige historie.
Den hvite rase, og den alene, utrydder selvstendige sivilisasjoner hvor enn den
kan komme til … (1967).
Ikke rart da, kanskje, at vestlige ledere kan dra til Afrika for å unnskylde
slavehandel overfor etterkommere av svarte slavetakere og slave-selgere i sin
tid?
Det er som James Cooper, redaktør i American Art Quarterly: ” … venstresiden
klarte å kapre ikke bare billedkunsten, teateret, litteraturen, musikken og
balletten, men også filmindustrien, fotokunsten, utdannelsessystemet og media …
venstresiden dikterer ikke bare svarene, men også spørsmålene … i korthet …
”the cosmological apparatus by which Americans comprehend the meaning of events
… og denne kosmologien baserer seg på 2 axiomer, det første er at det ikke
finnes absolutte verdier eller standarder for hva som er skjønt og stygt, og godt
og ondt i universet, og det andre er at venstresiden føler seg moralsk
overlegen når det gjelder å bestemme over hvilke aktiviteter mennesket skal bry
seg med”.
Janet L. Folger: Samfunn omfavner ekteskap mellom en mann og en kvinne fordi dette er fundamentet og byggestenen for vår sivilisasjon.
Mer enn 10 000 vitenskapelige undersøkelser viser ikke bare at ekteskapet er det aller beste stedet for barn å vokse opp, men også det tryggeste stedet for kvinner og det sunneste for menn.
Å si at Vesten er en overlegen kultur, er blitt tabu i Vesten i dag. Det er
også Verboten å tro at grunnen til at ingen tør å si det og se det, er at vi
går rundt med en dårlig samvittighet som egentlig ikke er noen dårlig
samvittighet i det hele tatt, men heller en påtatt og falsk samvittighet og en
samvittighet som ligner mer på opportun sentimentalitet enn på ekte, dypfølt - og
dessuten sunn synd- og skylderkjennelse.
For hvorfor skal vi være syndige og føle skyld når vi har ”avskaffet”
fristelsen, helvete og synden?
Forsøket på å avskaffe disse Vestens grunnverdier vi indirekte har skissert
ovenfor, har tatt mange former og har gitt seg utslag på mange samfunnsområder.
Vi har blant annet fått Multikultur og Politisk korrekthet. Men før vi tar i
tu med en liten kort oversikt over disse fenomenene, skal vi gi en kort oversikt
over hvordan Frankfurterskolen har påvirket forholdet mellom den kristne tro og
USA som stat i følgende punkter:
1948: Frivillig religiøs undervisning i offentlige skoler blir forbudt
1962: Bønn på skolene blir forbudt
1963: Frivillig daglig lesning fra Bibelen ble dømt som i strid med
Konstitusjonen.
1965: Likeså: Det blir forbudt å lese bønn over matpakken (Reed v Van
Hoven).
1969: Det blir forbudt å sette opp et krigsminnesmerke i form av et kors
(Lowe v City of Eugene).
1980: En beslutning om å henge opp en tavle med De ti bud i klasserommet ble
omgjort fordi dette ikke tjente noe sekulært formål.
1985: ”Et øyeblikk av stillhet” ved skoledagens begynnelse ble erklært
grunnlovsstridig
1989: En fremstilling av Jesu fødsel utenfor en offentlig bygning i Algehenny
County ble beordret fjernet av Høyesterett. I Omah, Nebraska, blir en student
nektet å lese fra sin Bibel på sin fritid, ja, endog åpne den på skolen.
1990: Det anses for stridende mot konstitusjonen at et klasseromsbibliotek
går til anskaffelse av kristne bøker og forbudt for lærere å bli sett med en
personlig Bibell på skolen.
1992: Alle bønner ved immatrikulering ved videregående skoler blir forbudt.
1994: Når en student holder tale fremfor sine ”peer” blir han å anse som en
representant for regjeringen eller forfatningen og det blir derfor i strid med
konstitusjonen å be ved en slik anledning, ( Harris v Joint Scool district).
1999: Et kommunestyre kan be så lenge ikke navnet Jesus nevnes, (Rubin v
City of Burbank).
2000: Elever blir nektet å be over høytaleranlegget i forbindelse med
idrettsarrangementer.
2004: Los Angeles County Supervicers stemte for å fjerne et lite kors på det
offisielle byvåpen for å unngå å bli stevner av ACLU.
At ”frankfurterne” har kommet et stykke på vei, er ikke til å betvile.
Michel Foucault (1926 – 1984): Makt er kunnskap. (Altså ikke: Kkunnskap er
makt!). Kunnskap er ganske enkelt resultatet av samspill, møter , kryss og
konkurranse og kompromiss mellom instinkter. Effekter fremkommer ved at instinkter møtes, slåss med
hverandre og så kommer frem til kompromisser og denne effekten er kunnskap.
Trevor Pinch: Hva som gjør en tro sann er ikke dens korrespondanse med et
elemet av virkeligheten, men hvordan den anvendes av det angjeldende samfunn.
Richard Rorty: Sannhet er det som dine samtidige lar deg slippe unna med …
Derrida: … ordenes mening er ustabile og sannhet ikke noe vi kan vite noe om
…
Jaques Lacan: ”Selvet” er noe fiktivt og vårt sinn eller vår bevissthet om
verden skapes kun ved bruk av språket. (Derfor: La oss hylle forskjelligheten
og det flerkulturelle samfunnet, for hvis vi ikke kan ha reell kunnskap om hva
som er ”der ute”, så kan ingen kultur hevde at den vet mer eller er noe bedre
enn en annen).
Catherine H. Berndt og Ronald Berndt:
I seriøse sammenlignende studier er ord som ”vill” og ”barbarisk” ikke
lenger akseptable som merkelapper på mennesker … det er noe nedlatende og
altfor etnosentrisk å bruke slike betegnelser …
Razmig Keuchean, sosiolog ved Sorbonne:
"Historiens utkanter" er de samfunnsgruppene som er fraværende i de offisielle historiene, men som kan velte samfunnsordningene hvis de går til handling... Gramsci sluttet aldri å bygge "de undertryktes parti", - han knyttet dermed teori til praksis.
(Sitat tatt fra vedlegg til Klassekampen: Le Monde Diplomatique juni 2012).
I et slikt klima ligger det nær å innta følgende drama:
Et lesbisk par hvor begge var døvstumme og samtidig psykoterapeuter søkte å
finne en døvstum sæddonor slik at de kunne få et barn som også var døvstumt!
De
forklarte til Washinton Post: ”It would be nice to have a child who is the same
as us. I think that would be a wonderful experiment”. Journalisten skriver: …
they are little like immigrant parents .. with a huge and dominant and somewhat
alien culture outside their door …
Tammy Bruce kommenterer: Det er denne annerledesheten venstresiden vil ha
oss til å føle og respektere. Venstresidens suksess med å klassifisere grupper
i deres egne private og spesielle verden tilslører det personlige ansvar. Den
borrer inn i deg den falske forestilling at du ikke kan forstå disse
livsformene og at du følgelig heller ikke kan dømme dem …
En venstresosialist, David Goodhart, utgiver av Prospect magazine, hevdet
for noen år siden at velferdsstaten bare kan fungere hvis de som bidrar til
dens opprettholdelse føler at bidraget kommer de til gode som de har noe
(grunnleggende) felles med.
Goodhart ble beskylt for rasisme.
Patric West: ”Slik Michael Moore’s bok fra 2002 om Stupid White Men
illustrerer, så har den vestlige mann blitt et selvhatende individ som bare har
bidratt til krig, rasisme, slaveri, kolonialisme og miljøkatastrofer. Fruktene
av Vesten er ikke lenger betraktet som overlegne verdier og innsats, men
resultatet av undertrykkelse av minoritetskulturer … vi har hatt suksess bare
fordi vi plyndret Den tredje verden … ”
Eksepmpler fra England på promotering av det multikulturelle paradis:
1994 – både sentrale og lokale myndigheter bevilger penger for å promotere
Islamic Awereness Week.
1998 – Birmngha City Council omdøper julefeiring til Winterval” i frykt for
å støte muslimske miljøer.
2004 – Stoke City Council kaller nå jul for WinterFest og Oakengats Town
Council i Telford kaller jul for Winter Celebrations.
– 50 000 eksemplarer av en
informasjonspakke med tittelen ISLAMOPHOBIA – DON’T SUFFER IN SILENCE ble sendt
ut til politistasjoner, moskeer og andre muslimske centra i visse distrikter av
London, West Yorkshire, Lancashire med tilhørende undervisningsopplegg i
skoler. Myndigheten støtter dertil muslimske høytidsfeiring, men nekter å
støtte kristne respektive.
Antony Browne skriver: I etterkant av raseopptøyene i Oldham, Brunley og
Bradford i 2001 nedsatte innenriksdepartementet en komite som skulle undersøke
de underliggende årsakene … den såkalte Cantle rapporten konkluderte med at
opprørerne var blitt fremmedgjorte og fiendtlig innstilte overfor deres egne
ikke-muslimske medborgere ved at de både mentalt og fysisk var blitt segregerte
fra dem som følge av innføringen av multikulturalismen som var blitt praktisert
over de siste 20 årene … Kenan Malik skriver: … lokale myndigheter i de indre
bydeler forsøkte å finne en strategi som kunne gi de ulike gruppene en følelse
av å tilhøre det britiske samfunnet … en strategi som ikke var noe annet enn en
ny definisjon av rasisme. Rasisme fra nå av betød ikke bare at man ikke hadde
like rettigheter, men at man også hadde rett til å være annerledes.
Svarte
skulle ikke tvinges til å akseptere britiske verdier eller oppnå britisk
identitet. Forskjellige folk skulle tvert imot ha retten til å akseptere sin
egen identitet, utforske egen historie, formulere egne verdier og etterstrebe
sin egen livsstil … og det ble så utarbeidet en 12 punkts plan hvor det ble
fastslått at
Bradford skulle være multietnisk og multikulturell by hvor alle
skulle beholde sin egen identitet og kultur, sitt eget språk, sin egen religion
og sine egne tradisjoner”.
Konsekvensene av denne strategien var ikke vanskelig å se på forhånd: De
ulike gruppene ble ytterligere fremmedgjort for hverandre. De konkurrerte nå om
å få flest mulig offentlige fordeler for seg selv på bekostning av de andre
gruppene, eller (u)kulturene.
”Man fikk ingen større sensibilitet overfor de
andre gruppenes egenart, men tvert imot større likegyldighet overfor dem”,
skriver Malik, ”men multikulturalismen hadde skapt et britisk stammesamfunn som
ikke tilbød den yngre generasjon av britiske muslimer annet å identifisere seg
med enn sin egen religion …”. (Browne s 105 ff).
Men nå tilbake til litt mer statistikk angående eksteskap m m, for å
sette det hele inne i et enda litt større perspektiv, sett ut fra vårt
utgangspunkt i ”Gramsci” og kommunismen, som vi begynte med:
Her noen vinkler på forholdene som forteller sitt:
1960: 2 % av alle barn ble født utenfor ekteskap. I dag: 1 av 4. Samtidig
har antall ungdommer som begår selvmord tredoblet seg. Gifte kvinners antall
fødsler var 4 millioner i 1960 mens tallet er ned på 2,7 millioner i 1996.
1900: 6% av alle kvinner hadde hatt et sexuelt forhold før fylte 19 år. I
dag har 3 av 4 ugifte kvinner hatt det.
2004: Antallet aborter ligger nå på
rundt 1,3 millioner pr år. Det betyr at det totale antall aborter siden abort
ble lovlig ligger på 40 millioner i 2004.
1962: Skilsmissene har økt med 350 % siden dette året. 1/3 av alle barn
vokser i dag opp i en enforelder-familie.
1965 24% av svarte barn ble født utenfor ekteskap. Tallet var 3,1% for
hvite. I 1990 var tallene respektive 64% og 18%. Fra
1930 økte tallet på svarte
kvinner som fikk barn før ekteskap fra 43 % til 80%.
1970: Bare 36% av 20 års gamle kvinner var ugifte. I 1995 var det 68%. Blant
25-29 år gamle kvinner var andelen steget fra 10% til 35%.
1980: Antall innsatte i fengslene var en halv million. I dag er tallet over
2 millioner.
I det afrikanske miljøet fødes nå nærmere 70% av alle barn utenfor ekteskap.
Det fins mer en 6 millioner stoffavhengige amerikanere.
En undersøkelse som ble foretatt for 40 år siden forteller utfyllende om det
bildet som avtegner seg:
Før 1962, det året da det ble forbudt å be på offentlige amerikanske skoler,
dreide disiplinære forhold seg om å snakke høyt, tygge tyggegummi, lage støy
eller bråk eller å løpe i korridorene. Nå dreier det seg om voldtekter,
overfall, plyndring, innbrudd, ildspåsettelser, sprengninger og drap og mord.
USA har i dag flere ateister enn mormonere, jøder og muslimer. Bare 2% tror
at den kristne tro er den ene rette tro. En undersøkelse fra 1996 viste at 62 %
av protestantene og 74% av katolikkene mente at alle religioner (all religious
faiths) var like gode.
I et slikt klima er det ikke å undre seg over at National Councel of
Churches i USA ba om at 500 års-feiringen av Columbus i forbindelse med hans
oppdagelse av det amerikanske kontinentet ble avlyst og at man heller satte av
tiden for bønn om tilgivelse for det folkemord han begikk og for slaveriet og
utbyttingen som fulgte.
En effekt av forsøket på å utrydde enhver form for rasisme i Vesten og ved
at venstresiden har fremmet eller forsøkt på å manipulere Vesten til å tro at
det ikke finnes noen Gud, at ”alt er relativt” og at ingen kulturer er bedre
enn andre, og at visse ”kulturer” er ofre for den hvite rases utbytting og
undertrykking og rasisme, har vært at det har oppstått en form for omvendt
rasisme, et fenomen høyresiden har hatt vanskelig for å takle eller ta til
gjenmæle mot.
Venstresiden har forsøkt å bagatellisere eller bortforklare det og dempe
problematikken ned så mye som mulig. De vil helst ikke se at problemet
eksisterer, fordi hvis de hadde gjort det og gått i dybden på det med nye
friske og objektive øyne, så ville venstresiden ha innrømmet og avslørt sin
bevisst villede og valgte uvitenhet og likegyldighet på dette området, og
uviljen mot å se sannheten og fortelle den til befolkningen, i den hensikt å
sanke stemmer og popularitet blant de gruppene de selv har bidratt til å
stigmatisere og holde nede i sin offerstatus, en ”status” man klynger seg til
og heller vil preservere enn å kvitte seg med, fordi å komme over sin egen
status som offer rett og slett "koster" for mye, både økonomisk og mentalt.
Tammy Bruce, som er lesbisk og ikke-kristen om folk som påfører seg mer
eller mindre bevisst AIDS:
Victimhood is your empowerment – hence the desire to become infected and
infect others
You work to have AIDS become normal and inevtitable by leading a life tha
spreads the contagation, thus forcing society to assimilate with you
You then demand that all the world accept your behavior and supress
judgement, perpetuating moral relativism.
Bruce forteller en tilsynelatende fornøyelig historie hvor helsemyndighetene
i San Fransisco som gikk ut med en kampanje for å stoppe smittehyppighetene i
byen blant homofile.
Kampanjen inkluderte en tegneserie og fikk navnet ”Sunn Penis 2002”. (Making
every penis a friende and healthy penis!, … noe morsomt skal man jo lage ut av det,
uttalte en byråkrat om dette).
Hva er så feil med den ”markedsføringen”? Jo, ifølge Bruce så tror
myndighetene at homofile menn er så barnslige at de må oppfordre dem til å
skjønne at noe er galt når de ser røde sår på penisene sine. Men verre: Å behandle
homofile menn som barn, så sender man et signal til barn som ikke er det …
brått var peniser noe barn ikke skulle se, men den var blitt en venn.
Statistikk fra USA forteller sitt:
I 1987 sto hvite bak 3% av voldskriminaliteten mot svarte mens svarte kriminelle
sto bak 50% av tilsvarende kriminalitet mot hvite.
Hvite menn så godt som aldri sto bak voldtekt på svarte kvinner mens svarte
voldtektsmenn i 28% av tilfellene valgte hvite kvinner som offer.
Ved ran og overfall sto hvite bak i 2%
av tilfellene rettet mot svarte mens svarte overtredere valgte hvis i
73% av tilfellene.
I 1994 sto svarte bak 90% av alle rasistisk betingede voldskriminalitet og
dette betyr at svarte faktisk har en sannsynlighetsovervekt på 50 ganger det
den hvite har.
Svarte sto for fra 100 til 250 flere gjengvoldtekter enn hvite og når det
gjaldt ”hate-crimes” var svarte personer 2 ganger mer tilbøyelig til å være
hat-utøver enn offer.
At media ikke klarer å innta en så nøytral eller objektiv holdning som de
fleste – vil jeg tro - skulle ønske i sine reportasjer omkring sammenlignbar
vold som blir utøvd av hvite og svarte skulle fremgå av følgende saker hentet
fra USA:
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Shepard
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_James_Byrd,_Jr.
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jesse_Dirkhising
http://www.history.com/this-day-in-history/jonathan-levin-is-tortured-and-killed-by-his-former-student
http://en.wikipedia.org/wiki/Mumia_Abu-Jamal
Ang. Jamal, også kalt Mumia, så ble venstresiden mobilisert på verdensbasis
og hvor parolen ble ”Free Mumia”. Selv om Jubal ble funnet skyldig, ble det ble
holdt rockekonserter for å støtte ham. Celebriteter som Francois Mitterand,
Norman Mailer og Nelson Mandela mente at rettssaken mot Jubal var et
justismord.
Tammy Bruce kommenterer: They do not only not care, they want this type of
man to be their people’s heroes. For blacks, indeed for us all, this is
ultimate betrayal of our communities”. (s 15).
Media ”glemmer” eller toner ned saker hvor hvite blir offer for volden. Så
snart hvite mennesker derimot er overtredere, blir sakene slått stort opp og
fokusert på ofrenes status som offer, en strategi som i sin tur kan få
marginaliserte grupper til å ville konservere sine posisjoner, fordi man
paradoksalt nok kan ”tjene” på det, fremfor å forsøke å ”komme ut av det”.
Det sier mye om klimaet når et universitet i USA vurderte å anbefale en
lærebok av Paula Rothenberg i rasisme og sex som definerte rasisme ikke bare
som rasefordommer, men som rasefordommer pluss makt. Dette forutsetter at ingen
svart person kan være rasist og at svart rasisme defineres ut av bildet helt og
holdent og er en petition principii
eller en tendensiøs definisjon. (J. Budziszewski: Written on the Heart…s 225)
Klimaet oppsummeres slik av Tammy Bruce (s 18):
Å ta livet av dine barn er ikke lenger drap hvis du er kvinne, men et
tilfelle av post-traumatisk lidelse
Sex-avhengighet, tvangsmessig adferd eller promiskuitet kan ikke anses som
et problem hvis du er homofil
Å vanære og desakraliserer religiøse symboler er kun et utslag av
hat-forbrytelse hvis objektet er islam eller jødedommen. Hvis det dreier seg om
kristne symboler, blir det betraktet som ”kunst”
Å myrde en politimann er ikke mord hvis politimannen er svart, for da er det
en heroisk handling eller selvforsvar
Å drepe 3000 amerikanere er ikke terrorisme når morderne er muslimer, for
det det dreier seg om er jo at de er frihetskjempere som yter sitt siste offer
i kampen mot undertrykking
Å være vantro mot sin kone er ikke noen synd, det er en sport, det skjedde
jo da også i Det hvite hus
Å avlegge en ed på å følge Kirkens bud og så misbruke unge gutter er Kirkens
feil, ikke den homofile utøveren som bryter både eden, Kirken og samfunnet som
sådant.
Vi tar med noen sitater fra den intellektuelle elite i USA samlet og gjengitt
av Tammy Bruce:
Anybody who can blow up the pentagon gets my vote (historieprof. ved
Universitetet i New mexico).
We should be aware that whatever its aproximate caus, its ultimate cause is
the fascism of U.S foreign policy over
the past many decades (prof ved Ruthgers).
The American flag is symbol of
terrorism and death and fear and destruciotn and oppretion (prof ve
Massachusetts Amherst).
Imagine the real suffering and grief of people in othe countries. The best
way to begin war on terrorism might be to look in the mirror (prof ved
Massahchusett).
En liten oversikt over ”pensum” ved noen amerikanske universiteter i dag
forteller noe om hvor langt homolobbyen og de og andre påståtte viktimiserte
har klart i å sette fokus på sin egen ”hjertesak”, som de vil at yngre
mennesker skal kunne få ”delta” i:
Brown University: Seeing Queerly…
Harvard: Who is black?- the social process through which identities are
constructed and changed …
Minnesota: Language and sexual diversity …
Afro-american studies, California: … history of RAP
Wisconsin: Family and sosial Roles …
Vassar College: … the growth of global racism
Judith Levin: Sex er ikke skadelig for barn. Det er et verktøy for
selverkjennelse, kjærlighet, healing, kreativitet, eventyr og intens
livsfølelse. Det er mange måter selv de minste barn kan få del i dette.
Institute for Advanced Study of Human Sexuality (San Francisco): … det fins
mange tydelig bevis for at sexuell aktivitet hos barn ikke i seg selv medfører
skade senere … ”kategorien” barn
er et retorisk verktøy for å skape dårlige hoilninger overfor sex med barn ..
man bør bruke ”voksen-banr-sex” når voksne har sex med barns om samtykker og
hvor det ikke dreier seg om overgrep (1998-2000).
Barn skal nå undervises aktiv i sex. I RETTNINGSLINJER FOR OMFATTENDE
SEXUALOPPLÆRING fra Sexual Information and Education Council og the United
States legges programmet opp slik:
Barn fra 5-8 år
: … kroppsdeler føles godt å bli tatt på … vaginalt samleie er når mannen …
noen menn og noen kvinner er homosexuelle … å berøre sine egne kjønnsdeler
kalles masturbasjon … bør gjøres på et privat sted …
Fra 9 – 12:
Sex innebærer lystfølelse … en bisexuell blir tiltrukket av både menn og
kvinner … homser bli ofte mishandlet og
nektet rettigheter … alle mennesker er erotiske vesener … mange jenter og
gutter begynner å masturbere i løpet av puberteten … alle har en naturlig
reaksjon på sexuell stimulering …
Fra 12 – 15:
… å forstå sin sexuelle legning kan være vanskelig … å snakke åpnet om det
kan gjøre det lettere … å masturbere sammen med noen kan hindre svangerskap og
smittefare … orgasme er toppen … uange kan kjøpe prevensjonsmidler i kiosken …
mange religioner i dag erkjenner at mennesker ble skapt som sexuelle vesener …
15 – 18:
Kjønn avhenger av hva personen føler i forhold til kvinnelig eller mannlig …
homosenterets telefonnummer er … å ha verdier som avviker fra den ens familie
har, kan være vanskelig … sex innebærer oral- og analsamleie … noen
sexualfantasier innebærer mystiske eller forbudte ting …
Tammy Bruce: Å legge føringer på barn slik at de blir sexavhengige er en
garanti for venstresiden til å beholde kontrollen over kulturen for
generasjoner fremover. Den sørger for at pornoindustrien kan blomstre. Ved å
ødelegge liv retter man det avgjørende slaget mot familie, tro, tradisjon,
anstendighet og dømmeevne.
Kan vi også spore ettervirkningene av Marcuse og ”gutta” i det følgende?:
Gayle Rubin: "The Gay and Lesbian Studies Reader, the first
and most widely used anthology on the subject, demonstrates what faculty
activists want their students to tolerate. One of the authors, Gayle Rubin,
writes: "Like communists and homosexuals in the 1950s, boy lovers are so
stigmatized that it is difficult to find defenders for their civil liberties,
let alone erotic orientation."
She complains of a "savage and
undeserved witch-hunt" organized by the Post Office, the FBI, and local
police departments "to wipe out the community of men who love underage
youth." The feminist anthropologist goes on to state that opposition to
"sadomasichism," "transsexuality," and
"cross-generational encounters" have "more in common with
ideologies of racism than with true ethics." (1993).
http://www.zianet.com/web/lies.htm
I så fall har ”marxistene” – godt hjulpet av ateister og verdirelativister
i et sekularisert og avkristnet Vesten - greid noe de fleste av dem ikke kunne
forutsi, nemlig at de kunne skape så stor forvirring i Vesten at Vesten til og
med – eller i all fall nesten – kunne få seg til å betrakte pedofili som noe
beskyttelsesverdig og noe som bør fremelskes eller beskyttes heller enn å
motarbeides. (In comes islam?)
Forvirringen som er skapt legger ikke bare til rette for enda mer selvoppløsing
og selvdestruksjon, selvplageri og falsk skyldfølelse, nei, og for hvert minutt
denne forvirringen forsterkes og setter sitt preg på samfunnet og kryper inn i
sinn og hjerter, så legges land og folk stadig mer åpne for islams klarhet og
dens krav – og tilsynelatende ”mangel på forvirring” - om underkastelse.
For folk – vil vi tro - underkaster seg gjerne mer enn frivillig former for
tyranni heller enn at det utholder å leve i kontinuerlig forvirring med
medfølgende selvplageri.
Man flykter heller fra friheten enn å måtte leve med
destruksjonskrefter som truer selve eksistensgrunnlaget og den grunnleggende
mentale sunnhet, og den naturlige loven, den som alle er født med, og det
gudsbildet vi er skapt i og med.
Litteratur, bl a:
The Retreat of Reason, Anthony Browne
The Powerty of Multiculturalism, Patric West
The Death of Right and Wrong, Tammy Bruce
Intelectual Morons, Daniel J. Flynn
The Death of the West, Patrick J. Buchanan
The Rage against God, Peter Hitchens
The Criminalization of Christianity, Janet L. Folger
J. Budziszewski: Written on the Heart
Om homoseksualitet og pedofili, for viderekommende,
se her:
http://www.conservapedia.com/Homosexuality_and_pederasty
“Forget the terms “same sex” and “gay” marriage. These are victim-based
marketing ploys invented by N.O.W. to send us off into a heated debate about
homosexuality and equal rights — distracting us from seeing their real goal of
establishing “feminist marriage”.
Feminists made “feminist marriage” their top long-term goal twenty-five
years ago, and invested tremendous resources in it,
because they intend
to convert marriage into a feminist-controlled government enterprise and
subordinate the rest of America to entitle it.
Feminist marriage is a marriage between any two women and the welfare state.
It constitutes a powerful feminist takeover of marriage by government, and
places the National Organization for Women in the position of dictating
government policy as a matter of “feminist Constitutional rights”.
Feminist marriage will be far more attractive to all women than heterosexual
marriage. Sexual orientation does not matter when two women marry and become
“married room-mates”.
They can still have as many boyfriends as they
want, and capture the richest ones for baby-daddies by “forgetting” to use
their invisible forms of birth control. On average, a feminist
marriage will have at least four income sources, two of them tax-free, plus
backup welfare entitlements.”
Weekly Standard Excerpt:
…there’s currently a buyer’s market in women who are up for just about
anything with the right kind of cad, what with delayed marriage (the average
age for a woman’s first wedding is now 26, compared with 20 in 1960, according
to the University of Virginia-based National Marriage Project’s latest report);
reliable contraception; and advances in antibiotics (no more worries about what
used to be called venereal disease). No-fault divorce, moreover, has pushed the
marriage-dissolution rate up to between 40 and 50 percent and swelled the
single-female population with “cougars” in their 30s, 40s, 50s, and beyond. On
top of it all is the feminist-driven academic and journalistic culture
celebrating that yesterday’s “loose” women are today’s “liberated” women, able
to proudly “explore their sexuality” without “getting punished for their lust,”
as the feminist writer Naomi Wolf put it in the
Guardian in December.
Wolf devoted her 1997 book
Promiscuities to trying to remove the
stigma from . . . promiscuity. On the one hand, she decried the
double-standard unfairness of labeling a girl who fools around with too many
boys a “slut,” and, on the other, she lionized “the Slut” (her capitalization)
as the enviable epitome of feminist freedom and feminist transgression against
puritanical social norms. Wolf’s point of view is today mainstream. It’s the
underlying theme of Eve Ensler’s girls-talk-dirty
Vagina Monologues,
performed every year on Valentine’s Day on college campuses across the country.
A chapter from
Promiscuities titled “Sluts” has made so many women’s
studies reading lists that term-paper mills sell canned essays purporting to
dissect it. A group calling itself the Women’s Direct Action Collective issued
a manifesto in 2007 titled
Sluts Against Rape insisting that “a woman
should have the right to be sexual in any way she chooses” and that easy
availability was “a positive assertion of sexual identity.” In other words, if
people call you a whore because you, say, fall into bed with someone whose name
you can’t quite remember, that’s their problem. Of course, if a man mistakes a
woman being “sexual in any way she chooses” for consent to have sex, it’s still
rape.
Philip Kilbride, an American
anthropologist, in his book,
Plural Marriage for our Time, proposes
polygamy as a
solution to some of the ills of the American society at large. He argues that
plural marriage may serve as a potential alternative for divorce in many cases
in order to obviate the damaging impact of divorce on many children. He
maintains that many divorces are caused by the rampant extramarital affairs in
the American society. According to Kilbride, ending an extramarital affair in a
polygamous marriage, rather than in a divorce, is better for the children;
"[c]hildren would be better served if family augmentation rather than only
separation and dissolution were seen as options." Moreover, he suggests
that other groups will also benefit from plural marriage, such as elderly women
who face a chronic shortage of men.
[3]
Individuals such as Sheila Cronan claim that "[f]reedom
for women cannot be won without the abolition of marriage"
[8]
and point to historical, legal and social inequalities of
wedding, family
life and
divorce.
Marriage as an institution developed from rape as a practice.—
Andrea
Dworki
Like prostitution, marriage is an institution that is extremely oppressiv
and dangerous for woman (1983).
So that just as to assure elimination of economic
classes requires the revolt of the underclass (the proletariat) and, in a
temporary dictatorship, their seizure of the means of production, so to assure
the elimination of sexual classes requires the revolt of the underclass (women)
and the seizure of control of reproduction: not only the full restoration to
women of ownership of their own bodies, but also their (temporary) seizure of
control of human fertility - the new population biology as well as all the
social institutions of child-bearing and child-rearing. And just as the end
goal of socialist revolution was not only the elimination of the economic class
privilege but of the economic class distinction itself, so the end goal of
feminist revolution must be, unlike that of the first feminist movement, not
just the elimination of male privilege but of the sex distinction itself:
genital differences between human beings would no longer matter culturally. (A
reversion to an unobstructed pansexuality Freud's 'polymorphous perversity' -
would probably supersede hetero/homo/bi-sexuality.) The reproduction of the
species by one sex for the benefit of both would be replaced by (at least the
option of) artificial reproduction: children would born to both sexes equally,
or independently of. either, however one chooses to look at it; the dependence
of the child on the mother (and vice versa) would give way to a greatly
shortened dependence on a small group of others in general, and any remaining
inferiority to adults in physical strength would be compensated for culturally.
The division of labour would be ended by the elimination of labour altogether
(through cybernetics). The tyranny of the biological family would be broken.
—Shulamith Firestone, The Dialectic of Sex
"The difficulty for me is that I believe in permanent
revolution. I believe that once you change the power structure and you get an
oligarchy
that is trying to keep itself in power, you have all the illiberal features of
the previous regime. What has to keep on happening is a constant process of
criticism, renewal, protest and so forth."
[23
Germaine Greer argued, "If women are to effect a
significant amelioration in their condition, it
seems obvious that they must refuse to marry."
[Y]ou cannot teach people how to write--the gift of dramatic
expressiveness, of a natural sense of structure, of making language sink down
beneath the surface of description, all that is inborn, cannot be taught--but you
can teach people how to read, how to develop judgment about a piece of writing:
their own as well as that of others." From The Situation and the Story:
The Art of Personal Narrative (2001)
"Penetrating the familiar is by no means a given. On the contrary, it
is hard, hard work." From
The Situation and the Story: The Art of
Personal Narrative (2001)
"Being a housewife is an illegitimate profession... The choice to serve
and be protected and plan towards being a family-maker is a choice that
shouldn't be. The heart of radical feminism is to change that." "The
Daily Illini," 25 April 1981
I claim that rape exists any time sexual
intercourse occurs when it has not been initiated by the woman, out of her own
genuine affection and desire.
Robin
Morgan I feel that man-hating
is an honorable and viable political act, that the oppressed have a right to
class-hatred against the class that is oppressing them. Robin
Morgan In the long run,
Women's Liberation will of course free men-but in the short run it's going to
COST men a lot of privilege, which no one gives up willingly or easily. Robin
Morgan It isn't until you
begin to fight in your own cause that you become really committed to winning
and become a genuine ally of other people struggling for their freedom. Robin
Morgan Knowledge is power.
Information is power. The secreting or hoarding of knowledge or information may
be an act of tyranny camouflaged as humility.Robin
Morgan Legitimate revolution
must be led by, made by those who have been most oppressed: black, brown,
yellow, red, and white women-with men relating to that the best they can.
Robin
Morgan Let's put one lie to
rest for all time: the lie that men are oppressed, too, by sexism-the lie that
there can be such a thing as men's liberation groups. Robin
Morgan Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/authors/r/robin_morgan.html#GTMP5oBDJDIK6hur.99
Until all woman are lesbians, there will be no true
political revolution – Jill Jonson
The legal rights og access that married partners have to
each other’s person, property, and lives makes it all but impossible for a
spouse to defend herself (or himself), or to be protected agaisns torture,
rape, battery, stalking, mayhem, or murder by the otehe spouse … Legal
marriages thus enslists state support for conditions conductive to murder and
mayhem – Claudia Card, professor of philosophy, Univeristy of Wisconsin –
Madison, 1996
Litt merom Kingsey skrevet av Flynn:
Fifty years ago, Indiana University Professor Alfred
Kinsey launched what was perhaps the first salvo in the Sexual Revolution.
Sexual
Behavior in the Human Male, the work of Kinsey, Wardell Pomeroy, and Clyde
Martin, hit post-war America like a sucker punch. Claiming that 85% of American
males engaged in pre-marital sex, 70% had paid for sex with prostitutes, and
between 10% and 37% were homosexual, the Kinsey Report revolutionized American
law, culture, education, and a host of other areas. Critics of the report, the
media informed America, were to Kinsey what the church was to Galileo. Kinsey
was, after all, a "scientist."
At mid-century, Kinsey’s fame rivaled the likes of Harry
Truman and Douglas MacArthur. Today, he is perhaps best known for putting
forward the idea 10% of the population is gay – this "10%" figure has
become something of a mantra for gay activists and is often repeated as fact in
news reports and in sociology text books. I’m sure you’ve encountered it
before.
The Kinsey that has been passed on by college texts and
popular histories is that of the disinterested scientist, whose research is
unimpeachable. In David Halberstam’s
The Fifties, Kinsey is
"prudish," "old fashioned," and "the very embodiment
of Middle American square." Rutgers University Professor William O’Neil
praises Kinsey in
American High as a "hero of science"; those
who pressured the Rockefeller Foundation to cut his funding won "a victory
for small mindedness." William Manchester’s Kinsey in
The Glory and the
Dream is "an objective investigator," "a stickler for
explicit detail," and a "disciple of truth." "As a
scientist," Manchester informs readers, "he had naturally played no
favorites."
Kinsey, as we know now, was a very different kind of
"scientist." A homosexual, a wife-swapper, a sado-masochist, and,
perhaps, a pedophile, Kinsey was much more involved in his work than the
keepers of the tablets would have us believe. For Kinsey, biographer James
Jones writes, "the personal was always the political."
Taken alone, Kinsey’s bizarre personal life only provides
a motive for why he attempted to uproot the sexual mores of mid-century
America. A close examination of his sample group demonstrates just how he did
this.
Although the total number of men used for the
Male
volume is in dispute (estimates range from 4,100 to 6,300), we know that 1,400
members of the sample group were prison inmates. For Kinsey and his fellow
researchers, basing their survey on the inhabitants of an environment that is a
notorious breeding ground for perversion was still not enough to skew the data
to their satisfaction. By developing key contacts in the urban gay subcultures
of Chicago, New York, St. Louis and other big cities, Kinsey was able to
interview hundreds of homosexuals – managing to tilt his data and procure
sexual liaisons for himself all at once.
This same kind of statistical trickery is pervasive
throughout
Sexual Behavior in the Human Female. Prostitutes, for
instance, were reclassified as "married women" to portray American
wives as more promiscuous than they really were.
Attempting to prove that humans are sexual from birth,
Kinsey collected data on at least 324 (and perhaps as many as 2,000) children.
Infants, as young as five months old, said Kinsey, achieve "orgasm"
after being stimulated from those he called "partners." Symptoms of
sexual climax for young children, claimed Kinsey, often included
"sobbing," "violent cries," "loss of color," and
an "abundance of tears."
Kinsey and his apostles have made contradictory claims
concerning the number of child-molesters employed to produce this data. It is
quite possible that Kinsey – who privately condoned child-adult sexual
encounters and served as a longtime counselor for such groups as the Boy Scouts
and the YMCA – was a prime "observer" and source of information.
From Thomas Jefferson to J. Edgar Hoover, the sex lives
of prominent Americans have been obsessed over by modern academics. Yet Kinsey,
the very man who would merit such an investigation most, has been largely
ignored. Academics, feeling an ideological kinship with Kinsey, have balked at
attempting to uncover information that might undermine the work of a figure
they hold in such high esteem.
Using "science" as a means to promote one’s
political objectives is certainly not a phenomenon that is confined to
homosexual academics.