Da jeg i dag åpnet min «face», dukket det opp tre innlegg.
Det første var av Hanni Afsar og det andre var en video uten adresse og
adressat, der Guro Sibeko fremføre et dikt, i høy pathos. Det tredje innlegget
var også av Hanni Afsar.
Alle innleggene handlet om det samme. Men innlegget i
midten, ble ganske snart tatt ned. Man kan spørre seg hvorfor. Det kunne virke
som om den som la inn innlegget med Sibeko, var ute etter å fortelle og bus ut
med hvor rasistisk Hanni Afsar er. Eller for å fortelle akkurat meg, at også jeg er rasist, og en som «følger» Hanni Afsar, eller at det simpelt
hen fins andre meninger enn Afshar’s her i verden, - og at det er disse andres
mening jeg bør ha, - for ellers …
Denne postering er ment å skulle illustrere hvor farlig
langt «utviklingen» har kommet. Den er signert under.
Innlegg 1:
Hanni Afshar,
140520 på face:
Faktisk helt sant:
Norske medier gjør det de kan for å fremstille nordmenn
flest som rasister. Det er kvalmende.
Hatet og volden som rammer særlig hvite norske jenter og
gutter i og utenfor skolene skyldes inngrodd religiøs rasisme. Hvem som står
bak gjengkriminaliteten, bilbranner, knivstikk, ran, umotivert vold mot lærere
og generelt mot den innfødte befolkningen, skal vi ikke snakke høyt om.
Religiøs rasisme som utøves ved mobbing, verbale skyllebøtter, nedlatende
seksuelt relatert språk og voldelig adferd er selve definisjon på rasisme.
Dere vet hvorfor media kjører et enveisløp mot den etnisk
innfødte befolkningen? Fordi journalister flest er for en liberal
innvandringspolitikk fra Midtøsten og Afrika.
Islam er bra for Norge. Det er en koselig religion som vi
ikke skal kritisere. Fredens Islam. Det er eliten i Norge som er de sanne
rasistene som forsvarer den importerte rasismen.
Norge var et fredelig land. Det er det ikke lengre. Takk
journalister og politikere. Det er dere som er problemet.
Innlegg 2: Denne
MÅ bare sees, av så mange som mulig:
-
Kommentar: Er dette hat, legitimert, pushet og promotert
på NRK 2 og på face?
Kan diktet og dikteren her oppfattes som et angrep? Som en
slags inkarnert forakt? Som uttrykk for et kronisk behov for å nedlate alle dem og alt det hun hater, som man kunne tro var
simpelt hen ALT, bortsett fra henne selv?
Er dette uttrykk for frykt? For forsvar? For angrep? Hun
føler seg forfulgt og stemplet og diskriminert av? Hva annet kan vi tro?
Tanken slår en: Er dette et angrep på meg personlig? Jeg som ikke engang ….
osv
Er dette rasismens sanne ansikt? Er dette – paradoksalt nok
- en sunn autentisk hatefull
sentimentalitet? Eller det motsatte? Er dette uttrykk for en sentimentalitet
som i sitt vesen og i sin grunnholdning sant og virkelig er selvundergravende,
masochistisk og sadistisk på en og samme gang?
Hun hulker seg mot rasisme, er inntrykket som umiddelbart
slår meg, og antakelig tenker jeg allerede her noe rasistisk; hun gjør seg
kronisk avhengig av den. Tenker jeg så, i all fryktsommelig beskjedenhet. Jeg
tenker kanskje ikke sømmelig nok.
En selvtrøst: Hun gjør «hulken» i seg selv til selve
appellen. Mot rasismen, mot rasistene, de strukturelle rasistene, hun hukler og
sukker med et innett sinne man sjelden ser og opplever, mot strukturene og
systemet og systemenes systematiske rasisme. Hvor er det hun ikke ser
rasisme? In the eye of the beholder? Hva mer enn rasisme har hun
egentlig øye for?
Hvis meningen – implisitt, med full rett - er å rase for
å rase mot rasisme, graver hun sin egen grav. Da blir raseriet en form for grov
selvdyrkelse, dvs en dyrkelse av «følelsen», den a-historiske følelse, følelsen
i seg selv, av selvet, av et selvbilde som på andres vegne forsøker å
frembringe noe edelt og stort.
Det er i de andres tjeneste og for de andres
sak hun kaster seg inn i kampen, inn i selvdyrkelse. Hun blir ikke de andres
noble tjener ved å fremheve egen fortreffelighet på den måten hun gjør. Hun
blir ikke frommere, hvis det er det hun tror hun skal være. Med sitt innette
hulk.
Oppmerksomheten – fra publikum - rettes uvilkårlig mot
henne og hennes egen person, ikke primært mot saken, mot kampen mot rasismen.
Hun er ikke våken nok til å se at den medynk hun legger for dagen er en medynk
med seg selv og en medynk hun vil kanalisere mot seg selv.
Her har vi med en ny type hypermagi og en litt
annerledes hypermagiker å gjøre, i forhold til det som er skrevet andre
steder her på bloggen om dette, og med lignende fenomener.
Her dreier det seg – grimt og hypotetisk nok - om et
selvutnevnt offer som konstruerer opp andre offer, uten at disse oppfatter seg
som ofre, og uten at de har bedt om denne «noble» innsatsen enda de er i samme
situasjon som henne. Hennes selvopptatthet krever medspillere, hennes egen
konstruksjon.
Hun «dobler opp» i håp om å forsterke effekten av egen
magi, den magi som magikeren selv mener skal følge av at man opererer på andres
vegne, by proxy.
Hypermagikerens prosjekt og intensjon er å tilegne seg en
del av offerets magiske kraft ved å få vist den frem – brukt den - som en trofé
og en fetisj. Slik styrker magikeren sitt eget verd og sitt eget – falske - selvbilde.
Han vet at denne falske synergien kan suggerere nær sagt hvem som helt til å
øke magiens kraft, ved at de underlegger seg, (for egen vinning skyld,
selvsagt).
Men: Magikeren kjøper seg makt ved å tilføre sin egen
stamme og sitt eget totem en illusorisk makt. Derfor må han gjøre nesten hva
som helst for forme ofre ut av de som til og med overhodet ikke vil være ofre,
mennesker som ikke ber magikeren selv å opptre på deres egne vegen og med deres
klare fullmakt.
Magien er ment å sikre hypermagikeren makt innenfor
stammen han selv tilhører, dvs de moralsk korrekte, de selvinnbilt uangripelige,
i gruppen, klanen …
Hypermagikere skilter med sin godhet, idet de rent
faktisk tråkker på sine egenkonstruerte ofre, (som ofte ligger nede for telling
fra før)
Og det er akkurat det Guro Sibeko gjør. Hun gjør
det bare verre. Hun kan riktig nok og sant nok sies å være et ekte, faktisk,
offer, - vi må med andre ord tro på alvoret i det hun sier, (uten at man faller
for hennes høyst affektive retorikk), men det hun gjør, er å dra andre
potensielle ofre med seg inn i sentimentalitet. Andre ofre, ja, ofre som vil
gjøre seg til ofre på vegne av andre igjen, for bedre å kunne styrke sin magi
og sin makt over andre, spesielt andres følelsesliv, deres indre reservoar av
renhetsbehov, andres reelle emosjonsliv.
Sibeko forventer seg - som hypermagiker - et dobbelt utbytte,
i kraft av selv å handle på sine egne vegne, som et offer, som da i seg selv
gir den magiske kraften, pluss vekten av de tilsiktede andre konstruerte
ofrenes potensielle magi! Hun gjør seg til dobbel-hypemagiker. Hun sanker
dobbel magisk makt og innflytelse ved ikke bare å være et offer, men også ved å
benytte anledningen til å presse andre til nettopp å innta offerrollen, (slik
at også disse kan få del i den magien som de ser Sibeko benytter seg av,
tragisk nok).
Fordi Sibeko kan betraktes om et offer, i hvert fall et
offer «by association» - gir synergien i dette henne dobbel kraft. Den
gir drivkraft og motivasjon, dobbel-magi, i forhold til andre hypermagikere som
kun agerer på andres vegne, på andre magisk oppkonstruerte offers vegne, uten å
ha spurt dem om lov.
Hypermagikere er stadig på jakt etter kompensasjon, enten
for en offerstatur ingen har tilskrevet dem selv, eller kompensasjon for en
offerstatus hypemagikeren må tilskrive andre på falsk grunnlag.
Sibeko er både hypemagiker på illusorisk grunnlag og som
offer hun vitterlig er, primært på eget subjektivt opplevde grunnlag. Og dette
skal vi ta på alvor. Vi skal ikke tillate os å tvile på smerten og ektheten. Og
vi skal ikke bare lytte og gremme oss, men også gjøre noe, spesielt med oss
selv, for den som står en nærmest til å lure en, er jo en selv.
Den
nye sant primitive hypermagiker og Hatprat
og hypermagi og Kristne
og humanistiske hypermagikere for åpen scene
Hypermagikere må betegnes som særlig svake
menneskesjeler, og da spesielt «de som går foran», de som står mest overbevist
fremt på barrikadene, og som liksom vil vise vei; de må regnes som svake
personligheter, hvis de har noen personligheten, da, annet enn i form av sitt
eget sentimentale «rollespill».
De er hellig overbeviste om at de utøver sivilisasjon på
det høyeste og mest subtile plan, og forlanger å bli æret og aktet, ja, nesegrust
beundret og tilbedt for det, og dette gjelder også alle «kontoristene» i media,
som kan sitte trygt på sidelinjen, mens de fra avstand sprer sitt unisone og akk
så vektig vektløse budskap trygt over
nettet.
De vet at det virker. De tilriver seg den makten de kan
få, ved bruke den mest primitive teknikk som finnes, nemlig magi, ved i
realiteten å gjøre sin ofre mer forsvarsløse enn de var fra før, ved selv å
forsøke å heve seg opp over de fleste andre, som jobber for det samme hellige
mål.
Det er trist å se. Allerede Det gamle testamentet forbyr
magi. Magikerne var gjennomskuet for lengst. I dag, så mange tusen år etter, er
ikke media og menneskene i stand til å se at magien på nytt er blitt et av
grunnelementene i samfunnet, både individuelt og kollektivt, og presten og
andre kristne er ofte de som mest gladelig og liksom selvoppofrende lar seg
utnytte og bruke på det meste kyniske i dette magien spill, uten at de – i
hvert fall tilsynelatende – forstår bæret.
TV-snutten burde illustrere retorikk av verste slag, av
en som forsøker å beherske retorikken i den – i og for seg - autentisk gode
sak. Hun vrir oppmerksomheten mot seg selv som «lidende». Hennes sak blir
dermed en rent følelsesmessig sak. Her er magien i sving, den gis agens, ja, den har agens. «Det virker».
Hun forlanger medlidelse, empati. Hun krever den, hun
føler seg «utvalgt» til dyrkelse. Publikum som ikke istemmer og føler som
henne, blir automatisk utstøtt. En utstøtelse som skal tjene til å bekrefte
hennes egne følelser, sin egen patos, hennes egen sentimentalitet, en
sentimentalitet som opphøyes til sannhet, til den mest befriende skjønnhet, til
den ypperste av all godhet.
Revolusjonen og «destruksjonens skjønnhet», revolusjonens
godhet og hennes egen sannhets egen barmhjertighet, hennes universelle moralske
rett til å håne, forakte, hate og mobilisere, mot hvithet, mot taus hvithet,
mot demonene, mot fienden, - mot de som ikke kan føle p samme måten.
Hun kan riktig nok vise til rent statistisk. Hun kan
fremstille grafiske kurver. Hun kan plukke frem sitater og tidlige tiders
udåder på andre kontinent. Som «de hvite» har gjort og som «de hvite fortsatt
skall ha skylden for.
Hun vet at hun kan regne med en stor skare av
sympatisører, hun vet hvordan markedsføringsmekanismene virker. Hun kan trekke
mange med seg på ferden. Mennesker på jakt etter å føle de riktige følelsene.
Mennesker som er livredde for ikke å ha de riktige holdningene. Mennesker som
frykter kritikk for ikke å ha det riktige, komplette og fullgode livssyn.
De som er livredde for ikke å være korrekt emosjonelt
betinget, de som er redd for at de ikke er perfekte nok. Stort sett mennesker
uten forankring, uten tradisjon, uten historie – og derfor heller ingen fremtid,
hvis de da ikke sjynter seg med å bevise at de følger henne, forguder henne og
gjør henne til en eviggyldig supermodell for all moral.
De skjønner ikke at de gjør seg til ett med henne, til
overflatiske moralister med henne.
Hun angriper det hele, alt fra samfunnsstruktur til
kollektive, underliggende mentalstrukturer. Under hennes vingespenn slipper
ingen unna, ingen, unntatt henne selv og de som underlegger seg hennes
emosjonelle struktur, den strukturen som besitter sannheten, de emosjoner som
alle krever respekt og underkastelse.
For min egen del: Jeg holder her og nå med stor
suksess kvalmen på avstand og håper at den ikke skal dukke opp på kommando av
det autonome nervesystem.
Innlegg 3:
Hanni Afshar:
130620:
Du skal ikke bo lenge i Norge før du tror du eier landet,
selv om du ikke er i nærheten av å tilpasse deg den innfødte befolkningen. Det
er særlig i land med rause velferdsordninger, som praktiserer religionsfrihet
hvor menneskerettigheter er nedfelt i grunnloven, det er mulig å breie seg
utover og ta seg til rette, bli kravstor og kreve særbehandling. Det er
det som er så absurd med rasisme beskyldningene som skyller innover Norge. En
høytstående sekulær sivilisasjon basert på individualisme, kritisk vitenskapelig
tenkning og likhet for loven, med lav rasisme, skal måtte bøye seg i støvet for
mennesker fra dysfunksjonelle kollektivistiske klankulturer hvor intoleranse,
homofobi, antisemittisme og rasisme er utbredt.
-
T O Finne
Hanni Afshar er feilskrevet i innlegget.Skal være Hanni Afsar.
SvarSlettBeklager.