-->
Linstad fortsetter sitt forsøk på å beskrive islam som uskyldig ved å være mer åndelig og isolert enn omgivelsene, dvs. fredelig opptatt med sin egen isolerte gudsdyrkelse til individeulle frelse, et helt ufarlig og spesielt beskyttelsesverdig og livslangt og eksklusivt internt prosjekt.
Lindstads ”Muslimsk Manifest” – en nedtoning av
islams farlighet i Norge.
- en analyse til å få frysninger av.
Jeg har i det følgende av praktiske grunner forkortet
Lindstads manifest for bedre å få frem det vesentlige i hans poenger, uten å
forandre selve ordlyden.
1. Norske muslimer trenger å vite hvordan de
skal forholde seg til det dagligdagse og
til større spørsmål.
til større spørsmål.
Muslimene selv skal med andre ord ha krav på
spesialundervinsning av ett eller annet slag og bedre vilkår for dette enn
andre minoriteter idet muslimer krever å bli betraktet eller vurdert på annen
måte enn andre. Dette ikke akurat tilpasset eller fullt integrert i Verdiplakaten:
Oslo
er en by hvor alle innbyggere har lik verdi.
Linstad forklarer ikke
at muslimer ikke skal ta f eks jøder og kristne til venner og at dette er
forordnet av ”gud”. Hvis han hadde gjort det, ville plakaten plutselig fremstå
i et nytt lys og Lindstad intensjoner skinne gjennom på en tydeligere måte. Men
slik er islam: På overflaten lik ”oss” til forveksling, inad så ulik ”oss” at
muligheten for forsoning i felleskap er umulig.
2. Dårlig jord gir skrantne vekster». (Koranen 7,58).
Muslimer skal være god jord, og det skal merkes ved handlingene deres.
Muslimer skal være god jord, og det skal merkes ved handlingene deres.
Muslimene
sammenlignes her med planter, som er laverstående enn mennesker, ikke som
individer og først og fremst som personer. Koranen likeså. Det u-menneskelig
aspekt i islam fremheves og fremhever den kollektive forpliktelse som gjør det
lettere for imamer og andre lærde å holde mer vestliggjorte muslimer på avstand
og de resterende eller de renere – stadig mer islamiserte - trygt i folden.
Dette vil på sikt styrke islam proper her i landet, ikke de verdslige eller
seuklære som de også kalles, for disse vil bli mer og mer foraktet sett ut fra
kjernen av islamtro Lindstad tydeligvis er ute for å ”fremdyrke”. De ”renes”
stilling skal tydeliggjøres og inngjerdes i sitt eget så langt det lar seg
gjøre.Dette er på kollisjonskurs med Verdiplakaten:
Innbyggerne i
Oslo er byens fremtid og viktigste ressurs. Vi er borgere med ulik etnisk,
kulturell og religiøs bakgrunn, og har alle de samme grunnleggende rettigheter,
plikter og ansvar.
Lindstads
manifest tier om den muslimske plikten til bruk av vold i misjoneringsøyemed - under
visse forhold og når tiden er moden - , en plikt osloborgerne ellers ikke (automatisk
med guddommelig hjemmel) har, verken som sekulær eller religiøs plikt, verken
her og nå eller senere.
3. Gud er den høyeste autoritet. Han er
faktisk den eneste autoritet. Ingen muslim bøyer seg for andre
enn Ham.
Den gud
Allah Lindstad her promoterer kalles Allah og er en gud som ”nok ikke er den
samme Gud” som Den norske kirke preker og forkynner, (se kirkens eget nettsted
hvor det svares på innkomne spørsmål om dette).
Likestilling av gudsbegrepene er her tenkt kun for å forvirre naive ikke-muslimer til å tro at frelse, forsoning og forløsning også er å finne innen islam på nøyaktig samme eller tilnærmet lik måte som i kristendommen, men ingenting kan være mer feilaktig å si og mene enn akkurat dette.
Så detter er også et ”slag i trynet” på Verdiplakaten som sier:
Likestilling av gudsbegrepene er her tenkt kun for å forvirre naive ikke-muslimer til å tro at frelse, forsoning og forløsning også er å finne innen islam på nøyaktig samme eller tilnærmet lik måte som i kristendommen, men ingenting kan være mer feilaktig å si og mene enn akkurat dette.
Så detter er også et ”slag i trynet” på Verdiplakaten som sier:
Forskjellighet
og mangfold er berikende og en styrke for byen.
Lindstad
tier her om at islams ideologiske karakter og vesen, dvs. han oppfordrer visse
muslimer til ikke å drive politikk, begrunnelsen er antakelig at dette er mest
politisk lønnsomt for muslimer på det nåværende stadium av en reelle
konfliktsoppbygging.
4. Muslimer skal ikke ta til seg tanker og
normer, fra stat eller andre, som ikke er forenlig med islam.
Dette
strider f eks med Oslo Verdiplakat som ikke er tuftet på noe annet enn ubevisst
og derfor ubearbeidet frykt for det ukjente og fordi forfatterene av denn
plakaten ikke skjønner og er totalt uvitende om at den i realiteten ikke annet
er enn en preemptiv dhimmikontrakt:
Oslo skal være en trygg by, der alle barn og unge kan utvikle sin egen identitet og fremtid.
Oslo skal være en trygg by, der alle barn og unge kan utvikle sin egen identitet og fremtid.
Linstad fortsetter sitt forsøk på å beskrive islam som uskyldig ved å være mer åndelig og isolert enn omgivelsene, dvs. fredelig opptatt med sin egen isolerte gudsdyrkelse til individeulle frelse, et helt ufarlig og spesielt beskyttelsesverdig og livslangt og eksklusivt internt prosjekt.
5. Den norske staten forsøker å gi sosial og
økonomisk trygghet til innbyggerne.
Det er en god ting, og ingen må misbruke det.
Det er en god ting, og ingen må misbruke det.
Det er
en god ting for muslimer (spesielt) i den forstand at muslimer hjelpes til å
styrke sitt indre samhold i og med at denne økonomiske og sosiale tryggheten
landet gir dem fakktisk gjør muslimene bedre og bedre i stand til å utbre islam
som ideologi – dvs. som politisk maktfaktor – en faktor som er uforbeholdet forpliktet
på den islamske konstitusjon (Koranen med mer) - helt uavhengig av og klart i
motstrid mot de menneskeskapte lovene som er selve fundamentet det norske
demokratiet må arbeide ut fra.
Verdiplakaten er selvdestruktiv i og med at myndighetene forutsetter at noen har krav på å bli sett og hørt mer og tydeligere enn andre innflyttere og derfor blir følgende patetisk, slik det står i plakaten:
Verdiplakaten er selvdestruktiv i og med at myndighetene forutsetter at noen har krav på å bli sett og hørt mer og tydeligere enn andre innflyttere og derfor blir følgende patetisk, slik det står i plakaten:
Alle Oslos
innbyggere har rett til å bli sett, hørt, inkludert og behandlet som
enkeltindivider.
Lindstad
underslår at muslimene nærmest er forpliktet til å føle det som en selvfølge at
omgivelsene bidrar til deres forsørgelse.
6. Muslimer kan komme i opposisjon til staten.
Det er ikke urimelig. Den forventer føyelighet av muslimene.
Her sies
det i relatiteten at den norske stat er rasistisk i forhold til islam. Den
forventer underkastelse av muslimene, noe som er uhørt og helt uakseptabelt for
enhver muslim som ifølge Allah selv er ”de beste folka” og folk som da
forventes og påbys av Allah å rettlede (instruere) annerledestroende om hva som
er galt og hva som er sant og rett og påbudt av ”gud”. Det er Allah som
befaler, ikke Gud.
Det den
norske stat imidlertid krever er lovlydighet - og det er noe ganske annet. Det
er svært urimelig, lite modent og lite voksent å kreve at muslimer skal
forberedes på å være i opposisjon til den staten som i prinsipp (og, ja, mer i
praksis) likebehandler dem, men som likevel gir dem større andel av kaka i
form av positiv diskriminering enn andre grupper, dette ofte på bekostning av
fellesskapet ellers, hvilket igjen strider mot grunntanken i Verdiplakaten:
Samhandling og kunnskap gir toleranse, gjensidig respekt og forståelse.
Samhandling og kunnskap gir toleranse, gjensidig respekt og forståelse.
Lindstad forteller ikke
noe om at muslimene kun må samhandle hvis det er til fordel for religionen, dvs
islam for muslimer, og at kompromisser for islam i prinsippet og på lang sikt er
umulig.
7. Norge deltar i kriger og det pågår i dag en stilltiende
krig rettet mot folk i Gaza og deltar i å sulte ut Gazas befolkning.
Dette er
et forvarsel om hva som skal komme. Muslimer kommanderes til ikke å tenke selv
eller gjøre seg opp en personlig og uhildet mening om konflikten i Midtøsten.
Dette er en påminnelse om at konflikten mellom arabere og israelitter og jøder før eller senere vil måtte føres mer og mer konkret på norsk jord i tillegg til i Midtøsten som følge av at muslimer anser å være forhåndsprogramert for hvilket standpunkt de skal ta.
Dette vil sammenfalle med at det vil bli stadig færre jøder i landet mens muslimenes antall vil bare øke. De fleste av oss - muslimer som ikke-muslim - innser nå at jo lenger tid som går, jo mindre blir sjansen for at Israel skal kunne opprettholde seg selv som stat i nåværende form og at de stadige nålestikksangrepene på Israel vil utmatte landet over sikt samtidig som den demografiske utvikling både i Israel og i Vesten generelt taler for at islam med stadig større tyngde skal kunne intensivere kampen for islam i Midtøsten på norsk og vestlig territorium.
Midtøsten- konflikten vil slik sett brukes av muslimer for alt den er verdt for å få gjennomført stadig mer islamsk jurisdiksjon (sharia) her i landet, - samtidig som Israel skal bekjempes både på kort og på lengre sikt - men dette tror ikke politikerne folk forstår og derfor soper de bare det virkelig voksende problemet lenger under teppet jo nærmere de virkelig store konfrontasjonene kommer.
Verdiplakatens ord gjøres til skamme og følgende blir bare mer og mer umulig å handheve i praksis, slik (verdi) plakaten intenderer:
Dette er en påminnelse om at konflikten mellom arabere og israelitter og jøder før eller senere vil måtte føres mer og mer konkret på norsk jord i tillegg til i Midtøsten som følge av at muslimer anser å være forhåndsprogramert for hvilket standpunkt de skal ta.
Dette vil sammenfalle med at det vil bli stadig færre jøder i landet mens muslimenes antall vil bare øke. De fleste av oss - muslimer som ikke-muslim - innser nå at jo lenger tid som går, jo mindre blir sjansen for at Israel skal kunne opprettholde seg selv som stat i nåværende form og at de stadige nålestikksangrepene på Israel vil utmatte landet over sikt samtidig som den demografiske utvikling både i Israel og i Vesten generelt taler for at islam med stadig større tyngde skal kunne intensivere kampen for islam i Midtøsten på norsk og vestlig territorium.
Midtøsten- konflikten vil slik sett brukes av muslimer for alt den er verdt for å få gjennomført stadig mer islamsk jurisdiksjon (sharia) her i landet, - samtidig som Israel skal bekjempes både på kort og på lengre sikt - men dette tror ikke politikerne folk forstår og derfor soper de bare det virkelig voksende problemet lenger under teppet jo nærmere de virkelig store konfrontasjonene kommer.
Verdiplakatens ord gjøres til skamme og følgende blir bare mer og mer umulig å handheve i praksis, slik (verdi) plakaten intenderer:
Alle har et
ansvar for å gjøre Oslo til en trygg og åpen by. Trusler, mobbing og vold
aksepteres ikke.
8. Den amerikanske dominansen må møte motstand.
Dette
sies ikke bare som en oppfordring om å ta politisk standpunkt mot USA’s eller
Vestens politikk (og kultur) overfor den muslimske verden, men er en direkte
påminnelse om at islam i sin uforanderlige essens Må være en fiende av alt Vestlig og at Vesten bør bekjempes med alle midler tillatt i islam,
hvilket lett kan bety jihad med våpen i hånd.
Verdiplakaten blekner:
Verdiplakaten blekner:
Oslo skal
motarbeide alle former for tilsiktet eller utilsiktet rasisme og
diskriminering.
Lindstad
overser her islams innebygde- og eksplisitte guddommelige hjemmel for diskriminering av f eks kvinner.
9. Heis islamske flagg! Bygg islamske skoler, styrk
islamske barnehager og start islamske ungdomsklubber. Rop ikke ut islam.
Husk at anstrengelsene vi gjør er for Gud.
Husk at anstrengelsene vi gjør er for Gud.
Appellen
til muslimer er at de skal fortsette å fremsi sine bønner under mantraet insha Allah (hvis ”gud” vil) - er
et uttrykk som forhøyer følelsen av å være særlig utvalgt og spesielt mer from, gudfryktig og høymoralsk enn andre mennesker.
Muslimer skal opplæres til å tro at de er de eneste som kan operere med høyeste autoritet.
Lindstad vil ikke innse at slike illusjoner og mantraer kun bidrar til å holde muslimer nede i uvitenhet, selvgodhet og falsk trygghet og tro på endelig seier.
Lindstad vil heller ikke erkjenne at å holde folk nede i sin egen illusoriske overopphøyethet kun bidrar til å skjerpe motsetningene i befolkningen fordi slik holdninger forsterker skillene i den forvissning for muslimer at de kan ty til guddommelige virkemidler – på et visst stadium av utviklingen - som resten av befolkning forbys å ty til av demokratisk valgte institusjoner, lover, normer og regler.
Verdiplakten rakner:
Muslimer skal opplæres til å tro at de er de eneste som kan operere med høyeste autoritet.
Lindstad vil ikke innse at slike illusjoner og mantraer kun bidrar til å holde muslimer nede i uvitenhet, selvgodhet og falsk trygghet og tro på endelig seier.
Lindstad vil heller ikke erkjenne at å holde folk nede i sin egen illusoriske overopphøyethet kun bidrar til å skjerpe motsetningene i befolkningen fordi slik holdninger forsterker skillene i den forvissning for muslimer at de kan ty til guddommelige virkemidler – på et visst stadium av utviklingen - som resten av befolkning forbys å ty til av demokratisk valgte institusjoner, lover, normer og regler.
Verdiplakten rakner:
Norsk lov forbyr
rasistiske ytringer og handlinger. Overtredelse av dette skal medføre
reaksjoner.
10. Ikke provoser flertallet i samfunnet!
Muslimer skal ikke breie seg ut med sine virksomheter, det er uislamsk.
11. Vær positiv til ikke-muslimer! Diskuter med dem «på
beste vis», slik Koranen skriver.
12. Det finnes negative trender. Enkelte muslimer vil
være «viktige personer» og samarbeide med dem som har makt. De skal bli
stående alene, ved kompromissene de må inngå. Andre går til
politiske partier, til venstre eller høyre, men spiller også på myndighetenes
lag.
Noen velger en innadrettet holdning i
forhold til samfunnet rundt. Andre igjen avfinner seg med den vestlige
kulturen og blir en del av den. Væremåten deres er sekulær De
må bevisstgjøres for et valg.
13. Muslimer tror ikke på det liberale demokratiet
det fremmer ikke en bærende moral, men krever dominans i politiske
og verdimessige spørsmål.
Det utfordrer ikke bare muslimene.
Det utfordrer ikke bare muslimene.
Verdiplaktaen er verdiløs allerede i
utgangspunktet og skulle aldri ha blitt forfattet og vedtatt:
Arbeid mot
nazisme, rasisme og intoleranse handler om å verne våre mest sentrale verdier: Demokrati,
frihet, trygghet og sikkerhet.
Lindstad
tenker helt motsatt verdigrunnlaget for verdiplakaten og dessuten oppfordrer
han faktisk til aktiv innsat på tvers av den, helt riktig sett i forhold til
hva islam egentlig påbyr og innebærer, hvilket Oslo kummune neppe kan ha vært
klar over.
Det er ikke akkurat smigrende for Oslo som hovedstad og ha så
grundig lurte ingnoranter om islam i sin selvformulerende midte.
14. Islam er en offensiv tro. Den er sanksjonert
av Gud. Og troen gjelder for alle. Den er revolusjonær, og sikter mot en
bedre verden. Vi må ha strategier for det.
15. Islam er den ultimate tro. Muslimer er tålmodige.
Og bare Gud vet. Men det ligger utfordringer på oss, og de skal vi
svare for.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar